Unkas Postad 13 April, 2008 Rapport Postad 13 April, 2008 helt otroligt lyckats koma ihåg drömmar två nätter i rad. nu drömde jag att jag och min tjej vaknade av att våran mattelärare städade i våran lägenhet och att hon sa att vi skulle ha räknestuga (på en lördag!?) och det behövde vara rent. två klaskompisar satt också och räknade i vårat kök. inga trekdrömmar än dock... Var inte orolig! Dom kommer jag lovar! Ha datorn eller ännu bättre ett anteckningblock vi sängen, redo så att du kan skriva ner det du drömt! Sedan delger du oss all trek-drömmar! Luc Besson´s femte elementet är ju till sot del baserat på hans dröm som han hade som ung. Måste ha varit en sjutusan till dröm det då eftersom filmen var så bra. Men underskatta aldrig drömmar och ni har planer på att skriva manus för film den saken är klar som korvspat. Din dröm ovan låter som en variant på ett tema jag har drömt ibland: Jag befinner mig naken i sängen (varför det jag sover aldrig naken?) och helt plötsligt dräller det in ett helt gäng med släktingar som ska hitta på något och då blir jag naturligtvis tvungen att lika naken ränna runt halva huset efter en massa kläder samtidigt som jag har en hel drös med andra saker som jag ska göra vilket leder till att jag aldrig får på mig några kläder. Hm borde nog skaffa mig en bättre dröm regissör när jag tänker efter. J. Låter som att du har skräck för att dinna släktingar ska komma och hällsa på. :lol: Skulle appsolut vara intresant och höra vad Freud skulle ha att säga om den drömmen. Citera
Expendable Ensign Postad 15 April, 2008 Rapport Postad 15 April, 2008 Drömmar är sannerligen en bra källa till inspiration när man skriver men som michael ricochet påpekade ovan så är det bra att ha papper och penna vid sängen så att man kan skriva ner det man drömt om innan det försvinner. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 15 April, 2008 Rapport Postad 15 April, 2008 (redigerade) Drömmar är sannerligen en bra källa till inspiration när man skriver men som michael ricochet påpekade ovan så är det bra att ha papper och penna vid sängen så att man kan skriva ner det man drömt om innan det försvinner. jag brukar väckas av att jag drömmer nåt som passar i mina historier . då sätter jag mig vid datorn och skriver ner det på direkten(det slutar oftast med att jag tittar upp och upptäcker att klockan hunnit bli nio .) Redigerad 15 April, 2008 av K´hogh son of Klintoch Citera
Unkas Postad 15 April, 2008 Rapport Postad 15 April, 2008 Känner igen det där med att man tappar bort tiden när man skriver. Tiden går enormt fort, man tycker inte att man gjort suttit länge men tiden bara rinner iväg. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 15 April, 2008 Rapport Postad 15 April, 2008 Känner igen det där med att man tappar bort tiden när man skriver. Tiden går enormt fort, man tycker inte att man gjort suttit länge men tiden bara rinner iväg. jag märker inte ens att det börjar ljusna Citera
Expendable Ensign Postad 16 April, 2008 Rapport Postad 16 April, 2008 Det brukar bli så när man engagerar sig i något man gillar. Jag undrar förresten hur många Star Trek-avsnitt som har sitt ursprung i författarnas drömmar. Citera
Unkas Postad 16 April, 2008 Rapport Postad 16 April, 2008 Det brukar bli så när man engagerar sig i något man gillar. Jag undrar förresten hur många Star Trek-avsnitt som har sitt ursprung i författarnas drömmar. Det fins några riktigt märkliga avsnitt som säkert har sitt ursprung ur trötta hjärnor när solen börjar gå upp. Citera
commander ricochet Postad 17 April, 2008 Rapport Postad 17 April, 2008 Skulle tro att masks i TNG tillhör den kategorin. Citera
Unkas Postad 17 April, 2008 Rapport Postad 17 April, 2008 Skulle tro att masks i TNG tillhör den kategorin. Sant, det är ett ganska märkligt avsnitt. Ett annat helvrickat avsnitt tycker jag är "The Thaw"(VOY 2.23). Kanske det mäst märkliga och konstiga avsnitt jag sett i Star Trek. Inte är det underhållande heller. Bara störande. :arg: Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 17 April, 2008 Rapport Postad 17 April, 2008 Skulle tro att masks i TNG tillhör den kategorin. Sant, det är ett ganska märkligt avsnitt. Ett annat helvrickat avsnitt tycker jag är "The Thaw"(VOY 2.23). Kanske det mäst märkliga och konstiga avsnitt jag sett i Star Trek. Inte är det underhållande heller. Bara störande. :arg: ja , jag trodde att författarna smällt i sig massa roliga piller när de skrev det avsnittet . Citera
Expendable Ensign Postad 18 April, 2008 Rapport Postad 18 April, 2008 Vad heter de TNG-avsnitt där Data utforskar sina drömmar? Citera
johannalaforge Postad 18 April, 2008 Rapport Postad 18 April, 2008 (redigerade) Vad heter de TNG-avsnitt där Data utforskar sina drömmar? Birthright part 1. Det är även i detta avsnittet allas vår doktor Julian Bashir är med Utöver detta är det ju i Phantasms som han drömmer mardrömmar, nu när vi ändå är i ämnet drömmar Redigerad 18 April, 2008 av johannalaforge Citera
Mr Trek Postad 28 April, 2009 Rapport Postad 28 April, 2009 (redigerade) Livar upp det här ämnet med lite egna dömmar: Min vanligaste ST dröm kommer efter att jag har spelat Star Trek Legacy då drömmer jag att jag är ett skepp(tydligen har de medvetanden)i spelet. Sen vaknar jag. En gång blev det dock en konstig version av ovanstående dröm den började som en vanlig "Legacy dröm". Jag var ett Intrepid skepp(tror jag)som med min flotta kämpade mot ett gäng borgkuber, men helt plötsligt var min flotta människor och även jag var männsika, vi stod i ena änden av en gräsäng med en del stora stenar på och på andra sidan fanns borgkuberna. Borgkuberna började köra mot oss(och lutade framåt i starten som bilar i tecknade serier)men borgkuberna körde rakt in i stenarna och gick sönder(borgdrottningen verkar bara ha assimilerat idioter i den här drömmen), tillslut klarade sig en borgkub till vår sida av ängen och då kom det ut en massa människor som jag kände och började kasta torpeder mot oss(torpeder är lika stora som tennsibollar i denna dröm) vi började självklart också kasta torpeder mot dem men det extra konstiga var att alla hela tiden sa den här tog jag från "Caretaker", "Best of Both Worlds", "Broken Bow" eller något annat ST avsnitt, alla sa vilket avsnitt torpeden kom ifrån hela tiden! Är inte drömmen tillräckligt konstig än? Sen dog alla bredvid mig och jag var ensam, då vaknade jag... Förlåt för en kanske rörig berättelse men som ni vet är drömmar ganska röriga. Jag har en till konstig ST dröm som jag gärna berättar om men den tar jag inte idag... Redigerad 28 April, 2009 av Mr Trek Citera
The Tiny Little Lifeform Postad 21 Juli, 2009 Rapport Postad 21 Juli, 2009 (redigerade) jag har hittils haft två star trek drömmar den första var att jag blev jagad av borger och att min mammas kompis blev asimilerad och min vän avledde dem med hennes trumbon. den andra var att min kanin var en stjärn flotte admiral som var med i en biljakt. jag måste verkligen sluta med alla dessa energi drinkarna Redigerad 21 Juli, 2009 av The Tiny Little Lifeform Citera
Supreme Commander JAF Postad 21 Juli, 2009 Rapport Postad 21 Juli, 2009 Kanin som är amiral och i en biljakt? *Undanstoppat i idélådan för framtida bruk* J. Citera
Unkas Postad 21 Juli, 2009 Rapport Postad 21 Juli, 2009 Förra veckan, efter att ha sett First Contact drömmde jag att jag var med på Enterprise och kämpade mot att borgerna skulle ta över skeppet. Mer mins jag inte av drömmen. Det var dock en härlig känsla att vakna upp till. Behöver jag nämna att vi segrade. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.