G'Brr Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 I natt så drömde jag att var i våran sommarstuga, och hade sett på DS9. Dagen efter(i drömmen) så åkte jag på en auktion(vet ej varför), När jag kom dit så satte jag mig ner och tittade mig omkring lite längre bort så satt Doktor Bashir, Miles O'Brian. När jag tittade bakåt så satt Sisko och Kira där, det var jättekonstigt för det kändes som de kände mig. De frågade om jag brukade gå på auktioner ofta, jag sa att det bara var ett infall. Sedan vaknade jag! Oj, börjar jag bli besatt av Star Trek? :lol: Någon annan som drömt liknande(Något om star trek) /G'Brr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted July 27, 2006 Report Share Posted July 27, 2006 (edited) Jo men visst har man drömt om startrek, bland annat att man är en besättnings man på Archers Enterprise, något i stil med daniel att man är en "Framtidsman" men i mitt fall var jag mej själv och visste vad som skulle hända i episoden, Jag kan inte komma på vilken episode det var, men söta hoshi var med. /Conny Edited July 27, 2006 by contec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Har aldrig drömt något om Star Trek, dock så är jag en sann Treeker. Fast jag lämnar ST utanför sängen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 16, 2006 Report Share Posted September 16, 2006 (edited) Drömde igår natt om Riker som jagade någon farlig alien genom en korridor och stunnade honom :P Det ver ett sådant där lustigt inpass mellan två andra drömmar. Hade haft ett Star Trek maraton kvällen innan, det var nog därför Edited September 21, 2006 by Commander Michels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 17, 2006 Report Share Posted September 17, 2006 Vet inte om jag haft någon dröm om star trek men jag dagdrömmer ofta och gärna! Det kanske jag inte är ensam om? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 27, 2006 Report Share Posted December 27, 2006 Hade en kul star trek dröm för några veckor sedan. Jag vaknade mitt i (tror jag?) och "fortsatte" drömmen till något som kan bli ett riktigt trevligt avsnitt eller film. The next generetion dröm. Picard sitter i sin hytt (eller om det är ready rummet) och håller på med något som ser ut som en rubriks cub med olika färger (varför det är just en sådan vet jag inte). Tydligen har kuben något med transportsystemet att skaffa. Han vet att han (av någon anledning) måste kasta kuben på golvet ett antal gånger för att aktivera någonting men han får inte kasta den så att en viss ytterst osanolik sekvens uppstår. Han vet att kirk och co hade ett liknande problem på originalenterprise och att det då ställde till en massa elände och tog lång tid att ställa till rätta. Naturligtvis är det just den sekvensen som inte får inträffa som kommer upp och den goda kaptenen förstår omedelbart att något är mycket fel. Det börjar med att han ser en planet svävandes i sitt rum. En planet som ser ut som den de just kretsar kring men som är stor nog att hållas i en handflata. En bekymrad kapten går omedelbart till bryggan för att få reda på vad som har hänt. Här vaknade jag (tror jag?) men fortsättningen jag kom fram till är följande: När Picard kommer ut på bryggan får han ett medelande att en amiral från stjärnflottans stab vill tala med honom och att det är akut. När amiralen (en medelålders kvinna) dyker upp på skärmen frågar hon: -"Vad är det som har hänt hos er? Ni (Enterprise) har blivit så stor att ni syns på våra instrument på jorden. Ni är så stora att en klass M planet skulle kunna rymmas i ett vanligt rum!" Kaptenen tänker på den planet han såg i sitt rum och ber att få återkomma när han tagit reda på mer om saken. Därefter ber han Data att skanna efter objekt ombord som ser ut som stjärnor och planeter mm. En konfunderad data säger då att (planetens namn) finns i picards rum och solen är i skyttelhangaren osv... Kaptenen skunker i hop i stolen och ber transportrummet att stråla ut alla stellära objekt på samma relativa avstånd som de befinner sig nu men på maximalt avstånd från enterprise. Dessutom ber han alla i bessätningen att inte röra planeter mm då detta kan få fruktansvära konsekvenser.... Det var ungefär så här långt jag kom. Någon som vill skriva en fortsättning? (:-)) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 27, 2006 Report Share Posted December 27, 2006 Flyttar till Allmänt om Star Trek då ämnet inte längre enbart handlar om DS9 *FLYTTAD* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Vet inte om jag haft någon dröm om star trek men jag dagdrömmer ofta och gärna! Det kanske jag inte är ensam om? J. Jo jag. Jag dagdrömer ofta(antagligen för att jag har så livlig fantasi) ibland om Star Trek. Ofta dagdrömer jag om att jag är Picard. Något som ofta återkommer är att jag är Picard som slås mot några små monster tillsamans med Worf. Underligt? Kanske. Jag hoppas jag drömer om Star Trek någon dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted January 27, 2007 Report Share Posted January 27, 2007 I natt drömde jag om star trek. Drömen började med att en romulansk warbird dök upp i en nubulosa. Enterprise-D kommer och warbirden gör ett högt gällt ljud som får båda skepp att vibrera. Enterprise-D skuter mot warbirden och den exploderar. Då dyker ett orange skepp upp inte helt olikt ett cardassisk skepp, men jag tror inte att det var ett sånt. Det orange skeppet gör samma ljud som warbirden. Enterprise-D skuter och det orange skeppet exploderar. Då dyker en till warbird upp. Då vaknade jag. En väldigt konstig dröm måste jag säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted March 1, 2008 Report Share Posted March 1, 2008 Jag dagdrömmer en hel del om startrek, mest VGR. "Träffar" dem nästan varje natt, ibland är de med i mitt liv som det ser ut nu och ibland är jag på VGR eller nån annan plats.. Nästan aldrig i "samtalssituation", utan mer jaga, springa ifrån, leta osv, ett annat väsen och de är där med mig, typ- nu börjar det här låta lulligt, men det är svårt och förklara:/ Känns väldigt konstigt att vakna upp sen, första mikrosekunderna tror man verkligen att man har träffat dem, innan man inser att man vaknat,, blir lika besviken varje gång... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 (edited) Dagdrömmer om Star Trek (mest TNG) gör jag minst två ggr dagligen, sen blir det ju lätt att en god natts sömn blir ännu bättre med lite Star Trek drömmar from time to time. Ibland kommer man även på sig med att dagdrömma medans man kollar på TNG (en gång om dagen, alltid), och att man ser en sak hända i avsnittet, men att man sedan spinner vidare på denna sak långt efter att scenen är slut, och en ny scen börjat för länge sen. :P Sen ofta när man typ sitter på bussen eller likande, tänker man att man slungats tillbaka i tiden och att man egentligen är en 2300-tals människa ombord på Enterprise-D (trevligt, trevligt ) Edited March 2, 2008 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 Även jag brukar dagdrömma om Star Trek, och ibland även drömma om ST på natten. Specielt när jag tittar på mycket ST. Det utamanar sinnet. Funderar ofta på hur jag skulle trivas om jag verkligen levde i den världen, villka personer man skulle komma överens med och inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
humanoid Posted April 5, 2008 Report Share Posted April 5, 2008 jag hade en märklig star trekdröm inatt. i den befann jag mig på en rymdbas och var med på en guidad tur av basen. gruppen bestod av ca 20 människor och guiden var en kvinnlig officer (kommer inte ihåg rank) men jag var iförd en uniform med kaptens rank. guiden berättade utförligt om basen och gick sen över till att förkunna att det fanns en "bevattningskanal" rakt genom månen (jordens måne) jag uttryckte min förvåning över detta och guiden vände sig till mig och sa "det finns en genom jorden också. visste du inte det?" jag tror syftet var att förvandla månen till ett grönt paradis och likaledes förvandla sahara till en stor grön oas. van kan denna dröm betyda???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg2 Posted April 5, 2008 Report Share Posted April 5, 2008 jag hade en märklig star trekdröm inatt. i den befann jag mig på en rymdbas och var med på en guidad tur av basen. gruppen bestod av ca 20 människor och guiden var en kvinnlig officer (kommer inte ihåg rank) men jag var iförd en uniform med kaptens rank. guiden berättade utförligt om basen och gick sen över till att förkunna att det fanns en "bevattningskanal" rakt genom månen (jordens måne) jag uttryckte min förvåning över detta och guiden vände sig till mig och sa "det finns en genom jorden också. visste du inte det?" jag tror syftet var att förvandla månen till ett grönt paradis och likaledes förvandla sahara till en stor grön oas. van kan denna dröm betyda???? ja vad kan detta betyda, kanske ett undermedvetet sug efter vatten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Hmms..jag hade en dröm där ja av misstag eller medvetet, injicerade mig me borg-nanoprobes..o blev en borg, började gå runt o assimilera folk i någon fabrik lokal, rätt detaljerad dröm om hur man såg dem assimileras, ni vet ådrorna o hela biten^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 jag drömde en gång att jag skulle köra Enterprise . trots att jag om och om igen talade om att jag inte hade körkort så satte de mig i stolen . resultatet blev att någon som såg landningen sa "vicken jä-ra smäll" . sen kommer jag inte ihåg mer v drömmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 jag drömde en gång att jag skulle köra Enterprise . trots att jag om och om igen talade om att jag inte hade körkort så satte de mig i stolen . resultatet blev att någon som såg landningen sa "vicken jä-ra smäll" . sen kommer jag inte ihåg mer v drömmen. Låter som en blandning av dynamit-Harry och Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 6, 2008 Report Share Posted April 6, 2008 Jag drömde att jag hade Patrik Stewart hemma hos mej och vi diskuterade Q. Det var väldigt trevligt men jag kommmer inte ihåg detaljer. Hmm jag får väl slå honom en pling och fråga :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted April 11, 2008 Report Share Posted April 11, 2008 jag drömde en gång att jag skulle köra Enterprise . trots att jag om och om igen talade om att jag inte hade körkort så satte de mig i stolen . resultatet blev att någon som såg landningen sa "vicken jä-ra smäll" . sen kommer jag inte ihåg mer v drömmen. Undrar just hur ett körkort för ett skepp i Galaxyklass ser ut? Själv kan jag inte minnas att jag någonsin drömt om Star Trek. Lite tråkigt egentligen. Det hade varit trevligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 11, 2008 Report Share Posted April 11, 2008 Problemet med drömmar för min del är att jag inte mins dem, och gör jag det så glömmer jag dem några minuter efter att jag vaknat. Så jag kan ha drömmt om ST, men chans är att jag inte har det. Jag minns helt enkelt inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 11, 2008 Report Share Posted April 11, 2008 samma här, glömmer alltid mina drömmar (eller så drömmar jag helt enekelt inte...). min tjej däremot drömmer hejvilt och berättar om alla drömmar varje morgon. lyckades dock komma ihåg en dröm i natt, det var jag och min tjej som var ute och åkte tåg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted April 11, 2008 Report Share Posted April 11, 2008 Jag har samma problem. Minns mina drömmar så tydligt precis när jag vaknat men sedan tynar de snabbt bort och jag kommer som mest ihåg några fragment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 12, 2008 Report Share Posted April 12, 2008 helt otroligt lyckats koma ihåg drömmar två nätter i rad. nu drömde jag att jag och min tjej vaknade av att våran mattelärare städade i våran lägenhet och att hon sa att vi skulle ha räknestuga (på en lördag!?) och det behövde vara rent. två klaskompisar satt också och räknade i vårat kök. inga trekdrömmar än dock... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 12, 2008 Report Share Posted April 12, 2008 helt otroligt lyckats koma ihåg drömmar två nätter i rad. nu drömde jag att jag och min tjej vaknade av att våran mattelärare städade i våran lägenhet och att hon sa att vi skulle ha räknestuga (på en lördag!?) och det behövde vara rent. två klaskompisar satt också och räknade i vårat kök. inga trekdrömmar än dock... Var inte orolig! Dom kommer jag lovar! Ha datorn eller ännu bättre ett anteckningblock vi sängen, redo så att du kan skriva ner det du drömt! Sedan delger du oss all trek-drömmar! Luc Besson´s femte elementet är ju till sot del baserat på hans dröm som han hade som ung. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 13, 2008 Report Share Posted April 13, 2008 helt otroligt lyckats koma ihåg drömmar två nätter i rad. nu drömde jag att jag och min tjej vaknade av att våran mattelärare städade i våran lägenhet och att hon sa att vi skulle ha räknestuga (på en lördag!?) och det behövde vara rent. två klaskompisar satt också och räknade i vårat kök. inga trekdrömmar än dock... Var inte orolig! Dom kommer jag lovar! Ha datorn eller ännu bättre ett anteckningblock vi sängen, redo så att du kan skriva ner det du drömt! Sedan delger du oss all trek-drömmar! Luc Besson´s femte elementet är ju till sot del baserat på hans dröm som han hade som ung. Måste ha varit en sjutusan till dröm det då eftersom filmen var så bra. Men underskatta aldrig drömmar och ni har planer på att skriva manus för film den saken är klar som korvspat. Din dröm ovan låter som en variant på ett tema jag har drömt ibland: Jag befinner mig naken i sängen (varför det jag sover aldrig naken?) och helt plötsligt dräller det in ett helt gäng med släktingar som ska hitta på något och då blir jag naturligtvis tvungen att lika naken ränna runt halva huset efter en massa kläder samtidigt som jag har en hel drös med andra saker som jag ska göra vilket leder till att jag aldrig får på mig några kläder. Hm borde nog skaffa mig en bättre dröm regissör när jag tänker efter. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts