Nyhet Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Söndag den 3/9 på Discovery Channel kommer två timmar av inte missa-program från 2200 - 2400. - Så förändrade tekniknördarna världen - Ett specialprogram i två delar som granskar hur uppfinningarna från den första serien av Star Trek har kommit att genomsyra våra liv idag - allt från mobiltelefoner till datorer. (Ur Stockholm Trekkers e-postlista) [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Söndag den 9/3 på Discovery Channel kommer två timmar av inte missa-program från 2200 - 2400. - Så förändrade tekniknördarna världen - Ett specialprogram i två delar som granskar hur uppfinningarna från den första serien av Star Trek har kommit att genomsyra våra liv idag - allt från mobiltelefoner till datorer. (Ur Stockholm Trekkers e-postlista) [ Till originalnyheten ] Hallå borde det inte vara den 3/9 Lite väl tidig nyhet annars... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Hmmm, hur kom det felet till... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunt Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Det ska väl vara någon sån där hel dag med science fiction på Discovery? Jag tror nämligen jag sett reklamen för något sådant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Kolla till höger så får ni bekräftat på Höjdpunkter Här Uppdatera sidan det kan stå nåt annat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Jag trailern till programmet idag på Discovery så det är redan inplanerat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted September 3, 2006 Report Share Posted September 3, 2006 Rätt intressant program, fast Shatner är så överrdriven som programledare.... Tycker det är kul att det är star treks "fel" att det finns mobiltelefoner =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted September 3, 2006 Report Share Posted September 3, 2006 ja, vad ska man säga. fullständigt vedervärdig sörja. discovery är mästare på att blanda riktigt sevärda och informativa dokumentärer med roliga timmen produktioner som det här. jag blir bara så trött på de ideliga nördanspelningarna (ja, vi fattar, många trekkies är inte som alla andra) och de inklippta arkivbildscollagen jag trodde försvann med tidig mtv-estetik mot slutet av 80 - talet. hade åtminstone lite förväntningar på att "dokumentären" skulle vara någorlunda sansad och balanserad men som det blev nu är det bara ett hopklipp som ser ut att komma från the benny hill show eller nåt. shatner når ett nytt lågvattenmärke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Ågren Posted September 3, 2006 Report Share Posted September 3, 2006 ja, vad ska man säga. fullständigt vedervärdig sörja. discovery är mästare på att blanda riktigt sevärda och informativa dokumentärer med roliga timmen produktioner som det här. jag blir bara så trött på de ideliga nördanspelningarna (ja, vi fattar, många trekkies är inte som alla andra) och de inklippta arkivbildscollagen jag trodde försvann med tidig mtv-estetik mot slutet av 80 - talet. hade åtminstone lite förväntningar på att "dokumentären" skulle vara någorlunda sansad och balanserad men som det blev nu är det bara ett hopklipp som ser ut att komma från the benny hill show eller nåt. shatner når ett nytt lågvattenmärke. Personligen tyckte jag det var rätt underhållande!. Det var nog inte meningen att det skulle vara så seriöst utan det var mest ett underhållningsprogram för oss nördar! Dock så undrar jag över en sak de sa i slutet av program 2 nämligen att Paramount beslutat lägga ner hela Star Trek för gott . Stämmer detta verkligen? Finns det inget hopp längre om att det i framtiden kan starta nån ny serie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 4, 2006 Report Share Posted September 4, 2006 Jo visst men varför kunde inte Leonard Nimoy vara med? Han lever ju fortfarande. titta här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beverlycrusher94 Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Jag har sett några delar av den. Den är faktiskt jättebra! Fast man kan väl tycka att man hade fått slippa att se dom sjungande "utomjordingarna" (det ser lite fult ut) //Beverlycrusher94 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Varför nämner dom inte serien Space 1999 ? Var andra filmer för omoderna som filmen 2010. Finns en annan liknande film i samma kvalite där dom finner nåt monster i ett övegivet rymdskepp Dom här filmer anser jag är viktiga som eventuellt kan berätta hur det kan sett ut innan det blev så modernt som i Star Trek. Först kommer filmen '2010' Sedan serien 'Space 1999' som kan spegla utveckling innan det blev så modernt som i Star Trek Nu ska vi inte hänga upp oss på siffror att Space utspelar sig år 1999 och filmen 2010 det året. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted September 8, 2006 Report Share Posted September 8, 2006 Men var det inte så att det var ett medvetet val att bara koncentrera sig på Star Trek, just för att Star Trek är det serie/film-fenomen som haft störst influenser på dessa områden? SÅ hade jag fattat det iaf och i det ljuset så är det således inte konstigt att de inte nämner de serier/filmer du tar upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 8, 2006 Report Share Posted September 8, 2006 (edited) Men var det inte så att det var ett medvetet val att bara koncentrera sig på Star Trek, just för att Star Trek är det serie/film-fenomen som haft störst influenser på dessa områden? SÅ hade jag fattat det iaf och i det ljuset så är det således inte konstigt att de inte nämner de serier/filmer du tar upp. Jag menar dom avsnitt i veckan som nu visats. Dom har pratat om Terminator, Man in Black, Stargate och så vidare. Det verkar som att för primitiva filmer inte är så intressanta med för få detaljer. Dessutom borde ju man ta upp gamla svartvita filmer som ska föreställa framtiden Lost in Space gjordes redan ett år före första Star Trek. Då borde väl den varit den som startade intresset för rymdserier? Det var ju varelser och det ska föreställa som en modern robot fast den var klumpig. Och så finns det massa andra gamla filmen som ska föreställa modernt tid. Har sett några på kanalen TCM Edited September 8, 2006 by Supertreck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 10, 2006 Report Share Posted September 10, 2006 Och i dessa program i veckan 20:00 som visats så berättas det om modernare filmer som Independence day. Men äldre filmer filmer omtalas inte som. Filmen 'The war of the worlds' gjordes redan 1952 14 år förre första Star Trek. Dokumentär om science fiction hade tydligen inte ett så stort perspektiv bakåt i tiden. Älde svartvita filmer blev tydligen förkastade. En dålig moral på dokumentär om science fiction. Stel framåtanda med utvalta plockade frukter som visades upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts