Jump to content
Sign in to follow this  
Kashked

Star Trek Online

Recommended Posts

Hmm men (och nu spekulerar jag bara!) DMG visserligen är bättre men övriga saker såsom crits och accuracy är sämre än mark X-wapnen så blir det ju kanske plus-minus noll då. Man skulle då bli tråkigt tvingad att välja mellan två lika bra(eller dåliga) marks. Visst jag kanske skulle välja den som gör mer vanlig DMG(skada) men då skulle det allt få lov att vara en märkbar skillnad! Jaja vi får la se hur det blir! :blink:

Det verkar vara dags! Det är en nyhet på STO.com om uppdateringen och det står att servern går ner kl 13 GMT för att en stor patch ska läggas på... Season 2!! :D

Man kan nu börja pre-patcha! Den är på 2.3gb, det kanske blir något mer sen efter underhållet.

Patchen går ner kl 15, om 30 min alltså! Servern räknas vara nere 6 timmar (om vi känner cryptic blir det längre :P).

Då tar dom ner sin server nu kl 15.00 och det kan i värsta fall då ta 6 timmar från och med det, innan vi kan logga in igen och patcha.

Tillägg- jag läste att dom kollar på att göra memory alpha(crafting) mer användbar i framtiden!

Jag lyckades få ner pre-patchen innan servern gick ner, 1 halvtimma innan kl15 lämnade jag datorn med patchningen igång. Förhoppningsvis kan jag bara logga in och börja spela, om 6 timmar då... :P ;)

Jag gissar att du hittade det här:

http://startrekonline.com/node/1966

Bra läsning! Också intressant för de som undrar hur mycket spelet har förbättras sen släppet.

Jupps jag har precis nu pre-patchat..eller snarare patchat över 1.2 gig. Och det gick jättefort vilket får mej att tro att man använder programkoden som man tankat hem till tribble-testning, till "riktiga" patchen!

Jupps jag har precis nu pre-patchat..eller snarare patchat över 1.2 gig. Och det gick jättefort vilket får mej att tro att man använder programkoden som man tankat hem till tribble-testning, till "riktiga" patchen!

Det stämmer ja, allt bara kopierats ^^

Det stämmer ja, allt bara kopierats ^^

Gött! Tur att jag gjorde en väldigt stor o trög tribble-uppdatering för några kvällar sedan. Den var nog väldigt nära den färdiga patchen liksom. Jaha..väntar...väntar...väntar...äh jag tar en clementin nudå! :blink:

Fet patch på 936 MB idag! Det behövdes verkligen med tanke på att den ny säsongen gav oss knappast adresserade dom gamla buggarna men gav oss en uppsättning nya, såsom- Inga drops för Vice Amiraler, dåliga datasamples sällan fungerande PvP-köer.

Tillägg: Vad jag ser i listan på förbättringarna så är endast PvP köerna fixade men inte den viktiga drops/loots grejen och data samples problemet.

Vi får väl se när vi spelar, vad som funkar nu.

Tillägg: Vad jag ser i listan på förbättringarna så är endast PvP köerna fixade men inte den viktiga drops/loots grejen och data samples problemet.

Vi får väl se när vi spelar, vad som funkar nu.

Om PVP funkar är jag nöjd, för tillfället.

Jag har inte kommit på STO för att ta del av alla dessa uppdateringar. I flera veckor har det ett ut så här:

"A file was locked that could not be opened for writing"...

Finns det någon vänlig själ som möjligtvis vet vad detta kan bero på?

Jag har inte kommit på STO för att ta del av alla dessa uppdateringar. I flera veckor har det ett ut så här:

Jag skulle rekommendera att du använder Star Trek Onlines Officiella Support forum (Här).

Logga bara in med ditt konto och skapa en tråd.

Btw, jag visste inte att vi hade fler STO spelare på forumet. Om du får det att funka sen så får du gärna kontakta oss i spelet (Jag heter: Thamupp@thamupp).

Efter att ha läst lite på ST Online-forumet så har jag hittat följande möjliga lösningar i detta ämne:

1. Försök starta spelet som administratör. Högerklicka på ikonen och välj alternativet kör som administratör i menyn.
  2. Du kan även prova med att radera filen som du får varningen om. Från supporten:
    Please delete the "piggs/hogs/bin/" file identified by the error which will be located in the \Live\piggs directory.
    On Windows XP/Vista/Win7 32bit the default install folder is "C:\Program Files\Cryptic Studios\Star Trek Online\Live\piggs"
    On Windows XP/Vista/Win7 64bit the default install folder is "C:\Program Files (x86)\Cryptic Studios\Star Trek Online\Live\piggs"
    Select "Force Verify" after clicking on the "Options" menu on the game login screen and login into the game normally.
    Once the game has completed verifying and re-patching the missing game files you should no longer receive that error.
    Sincerely, Cryptic Studios Technical Support[/code]

3. Som sista utväg så kan du prova med att radera alla .hogg-filer i katalogen C:\Program Files\Cryptic Studios\Star Trek Online\Live\piggs (eller var du än har installerat spelet) och sen köra en "Force Verify". Tänk på att du med denna lösning får ladda ner en massa stora filer. Tror dom är på ca 8GB.
  4. Har själv inte råkat ut för detta så jag vet inte alls om detta funkar, så jag kan inte garantera att det funkar. Som thamupp skriver så är det alltid bäst att kontakta Cryptics support.

Så det finns fortfarande folk som spelar spelet? Från vad jag läst på mmorpg.com så hatar folk spelet men så är det mest hardcore-spelare som hänger där å som kör 20h om dygnet å sen klagar på att spelet tog slut.

Jag körde betan och tyckte att det var helt okey. Inte sämre än andra MMO och att det är Star Trek gör ju saken bättre. Beställt spelet så tänkte fråga här om man får joina några. Funderat på att rollspela om det finns några här som gör det, men vet inte om spelet passar för det.

Vad för saker har hänt sedan betan? Har spelet förbättrats något?

Så det finns fortfarande folk som spelar spelet? Från vad jag läst på mmorpg.com så hatar folk spelet men så är det mest hardcore-spelare som hänger där å som kör 20h om dygnet å sen klagar på att spelet tog slut.

Ärligt talat känns det som de flesta bara bestämt sig för att spelet suger. Jag undrar om dom äns tagit sig förbi de lägre nivåerna... Men visst det finns alltid plats för förbättring, på en del ställen mer än andra.

Jag körde betan och tyckte att det var helt okey. Inte sämre än andra MMO och att det är Star Trek gör ju saken bättre. Beställt spelet så tänkte fråga här om man får joina några. Funderat på att rollspela om det finns några här som gör det, men vet inte om spelet passar för det.

Kul! Det finns flera som RP:ar, kanske inte i våran flotta men det ska inte vara några problem att hitta några tror jag nog.

Vad för saker har hänt sedan betan? Har spelet förbättrats något?

Abusolut! Spelet är 100x bättre nu än vid start/Beta. Jag tror det var en stor artikel om just detta på Startrekonline.com för ett tag sen. Jag kollar up den...

http://startrekonline.com/node/1966

Då är väll "The First Six Months" delen mest inntressant för dig. Där kan du se alla "stora grejer" dom gjort.

För en mer detaljerad lista får du väll gå igenom Patch Noterna:

http://forums.startrekonline.com/forumdisplay.php?f=118

Jag skulle ju kunna göra en sammanfattning själv men är för trött för det just nu. :P