Jump to content

Recommended Posts

Posted
Tiny-liten spoiler

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Herr Beltran verkade inte speciellt nöjd med hur hans rollkaraktär utvecklats genom serien, detta sa han efter "Endgame".

Varför gör de så mot Robert B för? Varför kan inte han få lika mycket utrymme och utveckling av karaktären som de andra. Fast Janewaykaraktären har väl inte heller utvecklas speciellt mycket. Men Doktorns karaktär har fått väldigt mycket utrymme tycker jag iallafall.  :sly:

• 3 weeks later...
Posted
Man borde ha lite mer struturerat med vem som skulle vara huvudperson.

Men lite av grejjen med en tv-serie är ju att det handlar om många, inte bara en karaktär. Samtidigt behövs det ju lite rutiner, och kaptenen ska ju sitta på sin brygga. Eftersom allt spännande händer på bryggan och Janeway är den som ska ta hand om det så kan det bli väldigt mycket Janeway. Fullt förståeligt. Är det inte mycket Picard i TNG och Kirk i TOS?

Posted

Rätta mig om jag har fel, men är det inte precis så Voyager är upplagt? Att det handlar om olika karaktärer alltså.

Ibland handlar det om Janeway, ibland om doktorn, ibland om Seven (väldigt ofta), ibland om B'Elanna och ibland om Tom. Chakotay och Harry har inte riktigt fått lika många avsnitt "för sig själva" imm.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted
Tuvok borde också få fler avsnitt. Det är för mycket Janeway.

Och vad grundar du denna kritik på?

Ungefär samma sak som i början på denna diskussion. Janeway är med för mycket. Jag vill ha mer av Tuvok. Det kanske beror på att jag gillar honom mest :D

• 2 weeks later...
Posted
Jag håller med om att det är mycker Jenway men serien är ju ganska mycket om henne för att hon är kapten om Tuvok eller Harry var kapten skulle en stor del vara om dom!!

Bara för att hon är kapten betyder det inte att hon måste äga hela serien. De andra karaktärerna är ju också viktiga.

Posted

Men alltså, *så* mycket Janeway är det väl inte??

Jag tycker att det är en ganska hyfsad blandning... Sen kan det bli många avsnitt med samma karaktär ganska tätt, men sen dröjer det ofta tills nästa gång.

Posted
Men alltså, *så* mycket Janeway är det väl inte??

Jag tycker samma sak, varför irriterar sig folk så mycket på henne? Varje gång det var ett avsnitt med mycket Picard i TNG så jublade alla. OKEJ, Picard är Picard, så jag vet är det är ett lite fjantigt exempel, men ändå?

• Create New...