Miss Chakotay Posted March 7, 2002 Report Posted March 7, 2002 Tiny-liten spoiler * * * * * * * * * Herr Beltran verkade inte speciellt nöjd med hur hans rollkaraktär utvecklats genom serien, detta sa han efter "Endgame". Varför gör de så mot Robert B för? Varför kan inte han få lika mycket utrymme och utveckling av karaktären som de andra. Fast Janewaykaraktären har väl inte heller utvecklas speciellt mycket. Men Doktorns karaktär har fått väldigt mycket utrymme tycker jag iallafall. :sly:
commander jennie Posted March 9, 2002 Report Posted March 9, 2002 Ja, jag tycker också att doktorn har fått mer utrymme!! Men det är ju bra han är ju så mysig!! Men visst jag skulle inte heller vara så nöjd om jag skulle vara Herr Beltran.... ;)
Vulcan_Tuvok Posted March 24, 2002 Report Posted March 24, 2002 Jag håller med Morn. Man har Janeway för mycket i rampljuset enligt mig. Man borde också ha mer avsnitt där alla huvudpersonerna medverkar.
commander jennie Posted March 26, 2002 Report Posted March 26, 2002 Ja, jag kan inget annat än hålla med!! det blir ganska tråkigt om det bara handlar om en person... ;)
Inter Posted March 28, 2002 Report Posted March 28, 2002 Man borde ha lite mer struturerat med vem som skulle vara huvudperson.
Quiet Posted March 28, 2002 Report Posted March 28, 2002 Man borde ha lite mer struturerat med vem som skulle vara huvudperson. Men lite av grejjen med en tv-serie är ju att det handlar om många, inte bara en karaktär. Samtidigt behövs det ju lite rutiner, och kaptenen ska ju sitta på sin brygga. Eftersom allt spännande händer på bryggan och Janeway är den som ska ta hand om det så kan det bli väldigt mycket Janeway. Fullt förståeligt. Är det inte mycket Picard i TNG och Kirk i TOS?
Inter Posted March 28, 2002 Report Posted March 28, 2002 Jo, det har du rätt i. Man skulle kunna ha sysemet att visa gånger handlar det om en grupp personer och en annan gång om några andra.
Ella Posted March 28, 2002 Report Posted March 28, 2002 Rätta mig om jag har fel, men är det inte precis så Voyager är upplagt? Att det handlar om olika karaktärer alltså. Ibland handlar det om Janeway, ibland om doktorn, ibland om Seven (väldigt ofta), ibland om B'Elanna och ibland om Tom. Chakotay och Harry har inte riktigt fått lika många avsnitt "för sig själva" imm.
Inter Posted March 28, 2002 Report Posted March 28, 2002 Det stämmer. Jag tycker Hary borde få mer uppmärksamhet.
Suskiv Posted March 28, 2002 Report Posted March 28, 2002 ... Harry har inte riktigt fått lika många avsnitt "för sig själva" imm. Och när han väl får ett avsnitt dör han eller blir döende i det.
Inter Posted March 29, 2002 Report Posted March 29, 2002 Det skulle vara synd, jag gillar honom (näst efter Tom Paris förstås).
commander jennie Posted April 14, 2002 Report Posted April 14, 2002 Helt min åsikt!! jag tycker att Harry knappt får nåt utrymme i serien.. Jag lider verkligen med honom. stackarn..
Vulcan_Tuvok Posted April 25, 2002 Report Posted April 25, 2002 Tuvok borde också få fler avsnitt. Det är för mycket Janeway.
Quiet Posted April 25, 2002 Report Posted April 25, 2002 Tuvok borde också få fler avsnitt. Det är för mycket Janeway. Och vad grundar du denna kritik på?
Vulcan_Tuvok Posted April 26, 2002 Report Posted April 26, 2002 Tuvok borde också få fler avsnitt. Det är för mycket Janeway. Och vad grundar du denna kritik på? Ungefär samma sak som i början på denna diskussion. Janeway är med för mycket. Jag vill ha mer av Tuvok. Det kanske beror på att jag gillar honom mest
Lieutenet Lind Posted April 26, 2002 Report Posted April 26, 2002 Jag håller med om att det är mycker Jenway men serien är ju ganska mycket om henne för att hon är kapten om Tuvok eller Harry var kapten skulle en stor del vara om dom!!
commander jennie Posted May 8, 2002 Report Posted May 8, 2002 Bra skrivit!! Men visst Tuvok är också en bra karaktär.. Kan hålla med om att hanborde få mer utrymme..
sweetycow Posted May 9, 2002 Report Posted May 9, 2002 Jag håller med om att det är mycker Jenway men serien är ju ganska mycket om henne för att hon är kapten om Tuvok eller Harry var kapten skulle en stor del vara om dom!! Bara för att hon är kapten betyder det inte att hon måste äga hela serien. De andra karaktärerna är ju också viktiga.
Ella Posted May 11, 2002 Report Posted May 11, 2002 Men alltså, *så* mycket Janeway är det väl inte?? Jag tycker att det är en ganska hyfsad blandning... Sen kan det bli många avsnitt med samma karaktär ganska tätt, men sen dröjer det ofta tills nästa gång.
Quiet Posted May 11, 2002 Report Posted May 11, 2002 Men alltså, *så* mycket Janeway är det väl inte?? Jag tycker samma sak, varför irriterar sig folk så mycket på henne? Varje gång det var ett avsnitt med mycket Picard i TNG så jublade alla. OKEJ, Picard är Picard, så jag vet är det är ett lite fjantigt exempel, men ändå?
commander jennie Posted May 16, 2002 Report Posted May 16, 2002 Ett bra exempel!! Jag hr också undrat samma sak hela tiden varför folk blir irriterade på henne! hon e en bra kapten så jag tycker det inte finns nåt att gnälla på!! Ps: Jag tål kritik! Kjamizzar Jennie!!
Recommended Posts