romulanboy_ Posted January 19, 2007 Report Posted January 19, 2007 kan någon förklara lite om kriget mellen federationen och dominions??? det skulle vara uppskatat (eller ge mig en sida där det står) Quote
everybodyknows Posted January 19, 2007 Report Posted January 19, 2007 kika in på wikipedia (wikipedia.org) och gör några sökningar på till exempel "star trek conflicts" eller "the dominion war" så hittar du nog rätt... Quote
romulanboy_ Posted January 27, 2007 Author Report Posted January 27, 2007 Merci men berätta istället jag är inte så bra på engelska så jag fattar kanske lite mer än hälften Quote
Centerwall Posted January 27, 2007 Report Posted January 27, 2007 Varför inte se Deep Space Nine istället? Quote
romulanboy_ Posted January 28, 2007 Author Report Posted January 28, 2007 jag har inga pengar att köpa boxarna för och ingen tv-kanal DS9 går på och inget ställe där den finns att hyra så det blir lite svårt så vida du inte har andra förslag??? Quote
Centerwall Posted January 28, 2007 Report Posted January 28, 2007 jag har inga pengar att köpa boxarna för och ingen tv-kanal DS9 går på och inget ställe där den finns att hyra så det blir lite svårt så vida du inte har andra förslag??? Går att hyra via lovefilm - www.lovefilm.se Quote
romulanboy_ Posted January 28, 2007 Author Report Posted January 28, 2007 Tack! men vilken säsong är det ??? kriget asså Quote
zulan Posted January 28, 2007 Report Posted January 28, 2007 Man måste nästan se hela serien för att kunna uppskatta hela konflikten fullt ut. Startar i säsong 3 skulle man väl kunna säga och trappas upp mer och mer under seriens gång. Quote
Supreme Commander JAF Posted January 31, 2007 Report Posted January 31, 2007 Säsong 4 - 7 är väl det mesta i. Sedan finns det enstaka uppladdnings avsnitt i slutet av tng (säsong 6 o 7) och de tidigare ds9 säsongerna. J. Quote
_starchild_ Posted February 3, 2007 Report Posted February 3, 2007 Från säsong 4 när Worf kommer och framåt skulle jag föreslå, då börjar serien bli riktigt bra och man får en bra insikt i The Dominion osv.. Quote
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Posted February 15, 2007 (edited) Från säsong 4 när Worf kommer och framåt skulle jag föreslå, då börjar serien bli riktigt bra och man får en bra insikt i The Dominion osv.. det startar snarare i säsong 2 när Sisko och Quark blir tillfångatagna av Jem´Hadar men Dominion nämns av och till långt tidigare Edited February 15, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote
Brunt Posted February 15, 2007 Report Posted February 15, 2007 det startar snarare i säsong 2 när Sisko och Quark blir tillfångatagna av Jem´Hadar men Dominion nämns av och till långt tidigare Fast då är det ju inte formellt sett krig. Dominion försvarar sig bara från vad de ser som ett intrång på deras område. Kriget startar när dominion börjar invadera Federationen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.