romulanboy_ Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 kan någon förklara lite om kriget mellen federationen och dominions??? det skulle vara uppskatat (eller ge mig en sida där det står) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 kika in på wikipedia (wikipedia.org) och gör några sökningar på till exempel "star trek conflicts" eller "the dominion war" så hittar du nog rätt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted January 27, 2007 Author Report Share Posted January 27, 2007 Merci men berätta istället jag är inte så bra på engelska så jag fattar kanske lite mer än hälften Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted January 27, 2007 Report Share Posted January 27, 2007 Varför inte se Deep Space Nine istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted January 28, 2007 Author Report Share Posted January 28, 2007 jag har inga pengar att köpa boxarna för och ingen tv-kanal DS9 går på och inget ställe där den finns att hyra så det blir lite svårt så vida du inte har andra förslag??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted January 28, 2007 Report Share Posted January 28, 2007 jag har inga pengar att köpa boxarna för och ingen tv-kanal DS9 går på och inget ställe där den finns att hyra så det blir lite svårt så vida du inte har andra förslag??? Går att hyra via lovefilm - www.lovefilm.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted January 28, 2007 Author Report Share Posted January 28, 2007 Tack! men vilken säsong är det ??? kriget asså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zulan Posted January 28, 2007 Report Share Posted January 28, 2007 Man måste nästan se hela serien för att kunna uppskatta hela konflikten fullt ut. Startar i säsong 3 skulle man väl kunna säga och trappas upp mer och mer under seriens gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 31, 2007 Report Share Posted January 31, 2007 Säsong 4 - 7 är väl det mesta i. Sedan finns det enstaka uppladdnings avsnitt i slutet av tng (säsong 6 o 7) och de tidigare ds9 säsongerna. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_starchild_ Posted February 3, 2007 Report Share Posted February 3, 2007 Från säsong 4 när Worf kommer och framåt skulle jag föreslå, då börjar serien bli riktigt bra och man får en bra insikt i The Dominion osv.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Från säsong 4 när Worf kommer och framåt skulle jag föreslå, då börjar serien bli riktigt bra och man får en bra insikt i The Dominion osv.. det startar snarare i säsong 2 när Sisko och Quark blir tillfångatagna av Jem´Hadar men Dominion nämns av och till långt tidigare Edited February 15, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunt Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 det startar snarare i säsong 2 när Sisko och Quark blir tillfångatagna av Jem´Hadar men Dominion nämns av och till långt tidigare Fast då är det ju inte formellt sett krig. Dominion försvarar sig bara från vad de ser som ett intrång på deras område. Kriget startar när dominion börjar invadera Federationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts