Kashked Postad 12 Maj, 2007 Rapport Postad 12 Maj, 2007 fredagens avsnitt av stargate Atlantis var mycket star trek! Rymdstrider, transportörer och bryggan som såg riktigt trekkig ut må jag säga. Den ända som inte passade in riktigt var väl den där Ansgaard alien eller vad dom nu heter. Och så drabbas rymdskeppet av virus! Trekkigt så att det räcker och blir över. Jag kände mig som hemma! Mer sånt! J. Utomjordingarna kallas Asgard. Desutom passar ju Asgarden in lite, star trek är ju fullt av utomjordingar. Asgard är för coola för Star Trek. "Crap, indeed." :lol: Citera
commander ricochet Postad 12 Maj, 2007 Rapport Postad 12 Maj, 2007 fredagens avsnitt av stargate Atlantis var mycket star trek! Rymdstrider, transportörer och bryggan som såg riktigt trekkig ut må jag säga. Den ända som inte passade in riktigt var väl den där Ansgaard alien eller vad dom nu heter. Och så drabbas rymdskeppet av virus! Trekkigt så att det räcker och blir över. Jag kände mig som hemma! Mer sånt! J. Utomjordingarna kallas Asgard. Desutom passar ju Asgarden in lite, star trek är ju fullt av utomjordingar. Asgard är för coola för Star Trek. "Crap, indeed." :lol: Indeed! :lol: Undrar vad han muttrar om på sitt språk? Han är nog inte så nöjd över att blivit straffkommenderad till en hemmbygge till skepp som drivs framåt av surkål. :lol: Citera
NX-01 Postad 12 Maj, 2007 Rapport Postad 12 Maj, 2007 ligger en vecka efter, men spelar in allt så man har en chans och komma ikapp. missade dock att spela in de första 10 minutrarna i fredags. hoppas inte jag missade nåt allvarligt... och förra veckan vet jag inte vad som hände. jag såg de avsnitten igår kväll men det blev korta svarta avbrott lite då och då. men på slutet av det sista av de två avsnitten blev det ett avbrott i typ en kvart. så det enda man fick se av spänningen på slutet var: "To be continued". jag blev riktigt förbannad! är det nån annan som fick samma problem (så jag kan veta om det är TV6:s fel eller våran kabel-tvutsändning (som även om det inte var deras fel, är nog dålig ändå!))? någon som sett slutet på avsnittet den 4 maj (säsongsavslutningen) kanske kan berätta lite för mej om vad som hände. Hehe, du lyckades verkligen missa alla de viktiga bitarna. :lol: Förbered dig på allvarlig förvirring. Förra veckan så blev Atalantis överfallet av Wraith, och precis i början av fredagens avsnitt har jag för mig att ett skepp från jorden kom och räddade dem så att de fick upp skölden, och det blev nån vajsing på Löjtnant Ford efter att han fått i sig en massa Wraith-blod eller nåt (missade första halvtimmen). det är bra men jag hade uppskattat lite mer detaljer. jag kollade upp och det var inte direkt en hel kvart... men jag vill gärna veta allt som häde efter att Sheppard åkte iväg med jumpern. det sista jag såg var när Sheppard lyfte och sen vart det svart och när bilden kom tillbaka stod det "To be continued". vad hände, kunde sheppard ta kål på ett av skeppen? överlevde han? vad hände med det andra skeppet? hann Daedalus komma? snälla fyll igen de tomma luckorna! Citera
Supreme Commander JAF Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 ligger en vecka efter, men spelar in allt så man har en chans och komma ikapp. missade dock att spela in de första 10 minutrarna i fredags. hoppas inte jag missade nåt allvarligt... och förra veckan vet jag inte vad som hände. jag såg de avsnitten igår kväll men det blev korta svarta avbrott lite då och då. men på slutet av det sista av de två avsnitten blev det ett avbrott i typ en kvart. så det enda man fick se av spänningen på slutet var: "To be continued". jag blev riktigt förbannad! är det nån annan som fick samma problem (så jag kan veta om det är TV6:s fel eller våran kabel-tvutsändning (som även om det inte var deras fel, är nog dålig ändå!))? någon som sett slutet på avsnittet den 4 maj (säsongsavslutningen) kanske kan berätta lite för mej om vad som hände. Hehe, du lyckades verkligen missa alla de viktiga bitarna. :lol: Förbered dig på allvarlig förvirring. Förra veckan så blev Atalantis överfallet av Wraith, och precis i början av fredagens avsnitt har jag för mig att ett skepp från jorden kom och räddade dem så att de fick upp skölden, och det blev nån vajsing på Löjtnant Ford efter att han fått i sig en massa Wraith-blod eller nåt (missade första halvtimmen). det är bra men jag hade uppskattat lite mer detaljer. jag kollade upp och det var inte direkt en hel kvart... men jag vill gärna veta allt som häde efter att Sheppard åkte iväg med jumpern. det sista jag såg var när Sheppard lyfte och sen vart det svart och när bilden kom tillbaka stod det "To be continued". vad hände, kunde sheppard ta kål på ett av skeppen? överlevde han? vad hände med det andra skeppet? hann Daedalus komma? snälla fyll igen de tomma luckorna! Spoilervarning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sheppard körde in skytteln i ett av rymdskeppen som exploderade varpå alla tror att han är död. Men Surprise! Det visar sig att rymdskeppet USS Daedelus NCC ???? (lite star trek humor) är i faggorna och räddar Sheppard genom att stråla ombord honom i sista sekunden. Sedan blev det en massa jakt på wraith. Till slut var det Daedelus och Asgaarden som räddade dagen genom att transportera in en kärnladdning in i ett wraith moderskepp. Detta ledde till att de kvarvarande wraithskeppen lämnade platsen för att (surprise!) hämta förstärkning i form av 12 nya wraith moderskepp vilket visade sig vara lite för mycket för tom daedelus, även om det klarade sig. Efter ett ihärdigt bombademang av wraitharnas styrka lyckades man skapa en osynlighetssköld som fick wraitharna att ge sig iväg. Dock var Ford infekterad av wraithblod efter att nästan ha blivit dödad av en sådan varpå han legat under vattnet i en timme. Det var anledningen till att han tog en jumper och gav sig av genom stjärnporten. Tråkigt nog kan detta ha förstört deras plan att låtsas vara döda men om detta fick vi intet veta. J. Citera
NX-01 Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 (redigerade) tack så mycket det behövdes. men eftersom ingen annan verkar ha haft samma problem så är det nog våran värdelösa kabel-tv-utsändning som stör. hade det inte varit för att farsan bara tittar på svt text-tv och inte ville betala så mycket så hade jag kanske kunnat övertala honom att ha typ boxer-starndardpaket. men det var för dyrt tyckte han. en av mina kompisar har canal digital, viasat och boxer, som att inte det skull kosta pengar... jag hade nöjt mej med en av dom och inte kräver jag några filmkanaler. kabel-tv:n är nog dålig, bilden är rätt risig, vi har bara tråk kanaler, flera av dom är tyska (helt onödigt!). och är det kabel-tv-utsändningen som gör alla avbrott på TV6 (och även en del andra kanaler) så blir jag riktigt förbannad. brukar spela in TNG varje vardag för att hinna se, men där är det också avbrott lite då och då. :förbannad: låt er inte luras av min avatar, jag är ändå förbannad :förbannad: Redigerad 13 Maj, 2007 av NX-01 Citera
commander ricochet Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 (redigerade) Stackare! Du verkar ha problem med bådet din dator(elite force expansion pack-tråden) och tv-utsändningar! ;) Jo jag har märkt att tv6 har glappat lite med utsändningen. Dock inte när stargate sänds. Men det är inte kul när det blir svart i rutan när man spelar in TNG. ELLER när dom ändrar lite i utsändningstiderna..hmm timerinställningarna blir liksom värdelösa då :arg: Redigerad 13 Maj, 2007 av michael ricochet Citera
NX-01 Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 (redigerade) ja, nån dag här i veckan så hade dom nån konstig sport där åker runt på en isplan med pinnar och en svart boll (fast platt) när TNG skulle visas. så halva inspelningen blev med den där sporten och andra halvan TNG. rena turen att man hade sett det avsnittet förr. och det där med datorn är inte heller kul. jag brukar bara spela gamla spel på min dator. nyare kör jag på farsans men man får inte ha fler än några få stycken och dom måste ligga F-hårddisken. och spel som tar mer än 2-3 GB är kraftigast i världen enligt honom... har bara totalt typ 480 GB ledigt om man räknar ihop diskarna. när jag spelade Oblivion på hans dator för typ en månad sen så krascha C-disken och vems fel var det enligt honom? som tur var hade han fortfarande garanti och fick en gratis 250 GB (det var en 160 GB som krascha). det var tur för då slapp jag betala... jag tror det är dags att köpa en ny åt mej själv snart, men problemet är bara: man behöver ju pengar, mycket pengar. en kompis fick en dator av sin farsa för typ 20000 kr, varför kan inte jag få en sån?? Redigerad 13 Maj, 2007 av NX-01 Citera
Supreme Commander JAF Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 ja, nån dag här i veckan så hade dom nån konstig sport där åker runt på en isplan med pinnar och en svart boll (fast platt) när TNG skulle visas. så halva inspelningen blev med den där sporten och andra halvan TNG. rena turen att man hade sett det avsnittet förr. och det där med datorn är inte heller kul. jag brukar bara spela gamla spel på min dator. nyare kör jag på farsans men man får inte ha fler än några få stycken och dom måste ligga F-hårddisken. och spel som tar mer än 2-3 GB är kraftigast i världen enligt honom... har bara totalt typ 480 GB ledigt om man räknar ihop diskarna. när jag spelade Oblivion på hans dator för typ en månad sen så krascha C-disken och vems fel var det enligt honom? som tur var hade han fortfarande garanti och fick en gratis 250 GB (det var en 160 GB som krascha). det var tur för då slapp jag betala... jag tror det är dags att köpa en ny åt mej själv snart, men problemet är bara: man behöver ju pengar, mycket pengar. en kompis fick en dator av sin farsa för typ 20000 kr, varför kan inte jag få en sån?? 20 000? Jag nöjde mig med 13 och fick en väldigt bra speldator för det. Har du dessutom en bra skärm kan du spara ett par tusen till. J. Citera
P'kea Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 ja, nån dag här i veckan så hade dom nån konstig sport där åker runt på en isplan med pinnar och en svart boll (fast platt) när TNG skulle visas. så halva inspelningen blev med den där sporten och andra halvan TNG. rena turen att man hade sett det avsnittet förr. och det där med datorn är inte heller kul. jag brukar bara spela gamla spel på min dator. nyare kör jag på farsans men man får inte ha fler än några få stycken och dom måste ligga F-hårddisken. och spel som tar mer än 2-3 GB är kraftigast i världen enligt honom... har bara totalt typ 480 GB ledigt om man räknar ihop diskarna. när jag spelade Oblivion på hans dator för typ en månad sen så krascha C-disken och vems fel var det enligt honom? som tur var hade han fortfarande garanti och fick en gratis 250 GB (det var en 160 GB som krascha). det var tur för då slapp jag betala... jag tror det är dags att köpa en ny åt mej själv snart, men problemet är bara: man behöver ju pengar, mycket pengar. en kompis fick en dator av sin farsa för typ 20000 kr, varför kan inte jag få en sån?? 20 000? Jag nöjde mig med 13 och fick en väldigt bra speldator för det. Har du dessutom en bra skärm kan du spara ett par tusen till. J. Gör som jag: sno en superdator av NASA. Citera
Kashked Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 fredagens avsnitt av stargate Atlantis var mycket star trek! Rymdstrider, transportörer och bryggan som såg riktigt trekkig ut må jag säga. Den ända som inte passade in riktigt var väl den där Ansgaard alien eller vad dom nu heter. Och så drabbas rymdskeppet av virus! Trekkigt så att det räcker och blir över. Jag kände mig som hemma! Mer sånt! J. Utomjordingarna kallas Asgard. Desutom passar ju Asgarden in lite, star trek är ju fullt av utomjordingar. Asgard är för coola för Star Trek. "Crap, indeed." :lol: Indeed! :lol: Undrar vad han muttrar om på sitt språk? Han är nog inte så nöjd över att blivit straffkommenderad till en hemmbygge till skepp som drivs framåt av surkål. :lol: Asgard-språket kan "översättas" genom att spela det baklänges med halv hastighet. Citera
commander ricochet Postad 13 Maj, 2007 Rapport Postad 13 Maj, 2007 fredagens avsnitt av stargate Atlantis var mycket star trek! Rymdstrider, transportörer och bryggan som såg riktigt trekkig ut må jag säga. Den ända som inte passade in riktigt var väl den där Ansgaard alien eller vad dom nu heter. Och så drabbas rymdskeppet av virus! Trekkigt så att det räcker och blir över. Jag kände mig som hemma! Mer sånt! J. Utomjordingarna kallas Asgard. Desutom passar ju Asgarden in lite, star trek är ju fullt av utomjordingar. Asgard är för coola för Star Trek. "Crap, indeed." :lol: Indeed! :lol: Undrar vad han muttrar om på sitt språk? Han är nog inte så nöjd över att blivit straffkommenderad till en hemmbygge till skepp som drivs framåt av surkål. :lol: Asgard-språket kan "översättas" genom att spela det baklänges med halv hastighet. A rackarns! Det måste genast testas! Dom är colla killar tycker jag! Men måste dom gå nakna? Citera
Supreme Commander JAF Postad 14 Maj, 2007 Rapport Postad 14 Maj, 2007 fredagens avsnitt av stargate Atlantis var mycket star trek! Rymdstrider, transportörer och bryggan som såg riktigt trekkig ut må jag säga. Den ända som inte passade in riktigt var väl den där Ansgaard alien eller vad dom nu heter. Och så drabbas rymdskeppet av virus! Trekkigt så att det räcker och blir över. Jag kände mig som hemma! Mer sånt! J. Utomjordingarna kallas Asgard. Desutom passar ju Asgarden in lite, star trek är ju fullt av utomjordingar. Asgard är för coola för Star Trek. "Crap, indeed." :lol: Indeed! :lol: Undrar vad han muttrar om på sitt språk? Han är nog inte s?? nöjd över att blivit straffkommenderad till en hemmbygge till skepp som drivs framåt av surkål. :lol: Asgard-språket kan "översättas" genom att spela det baklänges med halv hastighet. A rackarns! Det måste genast testas! Dom är colla killar tycker jag! Men måste dom gå nakna? Och varför kan vi inte få se en kvinnlig asgaard? *dreglar* J. Citera
Aliline Postad 14 Maj, 2007 Rapport Postad 14 Maj, 2007 Och varför kan vi inte få se en kvinnlig asgaard? *dreglar* J. De ser likadan ut som de manliga, i SG-1s avsnitt Revelations (5.22) finns en med. Dagens SG-1 avsnitt är såååå roligt. SG-1s svar på "Groundhog Day" Citera
commander ricochet Postad 14 Maj, 2007 Rapport Postad 14 Maj, 2007 fredagens avsnitt av stargate Atlantis var mycket star trek! Rymdstrider, transportörer och bryggan som såg riktigt trekkig ut må jag säga. Den ända som inte passade in riktigt var väl den där Ansgaard alien eller vad dom nu heter. Och så drabbas rymdskeppet av virus! Trekkigt så att det räcker och blir över. Jag kände mig som hemma! Mer sånt! J. Utomjordingarna kallas Asgard. Desutom passar ju Asgarden in lite, star trek är ju fullt av utomjordingar. Asgard är för coola för Star Trek. "Crap, indeed." :lol: Indeed! :lol: Undrar vad han muttrar om på sitt språk? Han är nog inte så nöjd över att blivit straffkommenderad till en hemmbygge till skepp som drivs framåt av surkål. :lol: Asgard-språket kan "översättas" genom att spela det baklänges med halv hastighet. A rackarns! Det måste genast testas! Dom är colla killar tycker jag! Men måste dom gå nakna? Och varför kan vi inte få se en kvinnlig asgaard? *dreglar* J. Dom kanske har läppstift när dom inte är i tjänst? ;) Citera
Kashked Postad 15 Maj, 2007 Rapport Postad 15 Maj, 2007 Frågan om kön känns rätt meningslös när vi pratar om en ras utan sexuell reproduktion. :lol: Inför det (förhoppningsvis) uppkommande Stargate online-spelet har en av de största debatterna handlat om hurvida de spelare som spelar Asgards ska behöva gå omkring nakna som på TV. :lol: Citera
Supreme Commander JAF Postad 15 Maj, 2007 Rapport Postad 15 Maj, 2007 Om man nu har en ras som springer omkring nakna varför inte göra en tydlig manlig och kvinlig uppdelning när alla andra raser har sådan uppdelning? Tråkmånsar. J. Citera
Kashked Postad 16 Maj, 2007 Rapport Postad 16 Maj, 2007 Asgarderna är inte som andra raser. ;) Citera
NX-01 Postad 18 Maj, 2007 Rapport Postad 18 Maj, 2007 bad morsan spela in dagens avsnitt av stargate atlantis. men hon tog fel kanal! jag kom dock på det lagom till det andra avsnittet, så det fick jag med. kan någon skriva en sammanfattning av dagens första avsnitt och PM:a mej det, tack. meddelande titeln ska vara: Stargate atlantis, 18 maj, avsnitt 1. detta för att jag ska veta vilket PM jag inte ska läsa förrän jag sett de avsnitt som jag ligger efter. Citera
P'kea Postad 19 Maj, 2007 Rapport Postad 19 Maj, 2007 bad morsan spela in dagens avsnitt av stargate atlantis. men hon tog fel kanal! jag kom dock på det lagom till det andra avsnittet, så det fick jag med. kan någon skriva en sammanfattning av dagens första avsnitt och PM:a mej det, tack. meddelande titeln ska vara: Stargate atlantis, 18 maj, avsnitt 1. detta för att jag ska veta vilket PM jag inte ska l??sa förrän jag sett de avsnitt som jag ligger efter. Kan någon skicka första avsnittet till mig också? Jag missade också det första. Citera
Mikael Postad 19 Maj, 2007 Rapport Postad 19 Maj, 2007 Kika in på Gateworld, där finns det bra beskrivningar på de flesta avsnitt som sänts. Citera
NX-01 Postad 19 Maj, 2007 Rapport Postad 19 Maj, 2007 tack, men nu kommer man till nästa problem, vad hette fredagens första avsnitt?? Citera
NX-01 Postad 28 Maj, 2007 Rapport Postad 28 Maj, 2007 antingen visar TV6 atlantisavsnitten i fel ordning eller så har jag klantat till mig rejält om vilken vecka som är inspelat på vilket band eller skiva. jag tror dock på det senare alternativet. nu återstår bara att reda ut den här röran. Citera
Aliline Postad 28 Maj, 2007 Rapport Postad 28 Maj, 2007 I fredags så sändes avsnitten i fel ordning på Tv6 mot för vad som stod listad på Gateworld.net (och min dvdbox) kl 21 visade de Trinity och 22 Condemned. Ska vara tvärtom. ;) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.