Nyhet Postad 28 Januari, 2007 Rapport Postad 28 Januari, 2007 Med start på måndagen den 5 februari startar serien Stargate på TV6. Sändningstiden är kl 18.00 med repris runt midnatt samma kväll, och precis som för Star Trek: The Next Generation kommer den att sändas varje vardag. Den börjar med det första dubbelavsnittet i säsong 1. Stargate är just nu, i USA, inne på den tionde säsongen. Den har även fått ytterligare en serie, Stargate Atlantis, som ??r inne på den tredje säsongen. Serien har fått många fans och priser och driver i många sammanhang med Star Trek. Om serien Stargate kommer att sändas varje vardag till den tionde säsongens slut kommer det att ta 43 veckor och vara klar onsdagen den 28 november 2007, men det är i nuläget ökänt om TV6 har köpt in samtliga 10 säsonger. Källa [ Till originalnyheten ] Citera
Jean-Luc Postad 28 Januari, 2007 Rapport Postad 28 Januari, 2007 De e bra, Stargate är en hyfsat bra serie Citera
Brunt Postad 28 Januari, 2007 Rapport Postad 28 Januari, 2007 Bra att den är kl 18.00 istället för 16.05 så vi som kommer hem sent inte missar nåt avsnitt. Citera
Aliline Postad 28 Januari, 2007 Rapport Postad 28 Januari, 2007 Väldigt kul. SG-1 på speed. :P Hoppas de köper in alla säsonger. Citera
Supertreck Postad 28 Januari, 2007 Rapport Postad 28 Januari, 2007 Stopp och belägg här...! Är den den där Macgyver är med? Citera
Nettan Postad 28 Januari, 2007 Rapport Postad 28 Januari, 2007 Jooo, det stämmer att skådisen har tidigt spelat i tv-serie MacGyver under slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Citera
Supertreck Postad 28 Januari, 2007 Rapport Postad 28 Januari, 2007 Jooo, det stämmer att skådisen har tidigt spelat i tv-serie MacGyver under slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Det är Macgyver oavsett i vilket film eller serie han är med i. Ajdå Han har slagit sitt eget rekort. Finns bara 139 Macgyver-avsnitt och han har gjort 175 Stargate-avsnitt Citera
Supreme Commander JAF Postad 30 Januari, 2007 Rapport Postad 30 Januari, 2007 (redigerade) Vilken roll har "macgyver" i stargate? J. Redigerad 30 Januari, 2007 av Supreme Comander JAF Citera
Jean-Luc Postad 30 Januari, 2007 Rapport Postad 30 Januari, 2007 Vilken roll har "macgyver" i stargate? J. Är han inte ledare över gänget som går in genom stargaten..? Citera
P'kea Postad 31 Januari, 2007 Rapport Postad 31 Januari, 2007 (redigerade) Jooo, det stämmer att skådisen har tidigt spelat i tv-serie MacGyver under slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Blä.. McGyver. Låten som gar på Stargate reklamen på 6:an, vet någon vad den heter? Jag tycker om den jätte mycket. Redigerad 31 Januari, 2007 av Pkea Citera
Jocke Postad 31 Januari, 2007 Rapport Postad 31 Januari, 2007 Även om ni inte gillade "MacGyver" så tycker jag att ni verkligen ska titta på Stargate SG-1. Richard Dean Andersson gör sin roll som Jack O'Neill väldigt bra, IMM. Är han inte ledare över gänget som går in genom stargaten..? Ja det är han. Citera
Supertreck Postad 31 Januari, 2007 Rapport Postad 31 Januari, 2007 Jooo, det stämmer att skådisen har tidigt spelat i tv-serie MacGyver under slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Blä.. McGyver. Låten som gar på Stargate reklamen på 6:an, vet någon vad den heter? Jag tycker om den jätte mycket. Vad är det för fel med Macgyver? Tycker du att den var för töntig förutsägbar att t.ex hitta allt för att göra en bomb i rummen man blir instängd i? Bygga om en bil för att passa tågräls hmm Citera
Supreme Commander JAF Postad 31 Januari, 2007 Rapport Postad 31 Januari, 2007 "Smaken är som baken... Delad." Alla tycker om olika saker. Han kanske helt enkelt har tröttnat efter att ha sett serien ett antal gånger? J. Citera
Aliline Postad 2 Februari, 2007 Rapport Postad 2 Februari, 2007 Låten som gar på Stargate reklamen på 6:an, vet någon vad den heter? Jag tycker om den jätte mycket. Låten är "you spin me round", gruppen vet jag inte. Du får söka på google.com Bra val av låt till reklamen. ;) Citera
Kashked Postad 2 Februari, 2007 Rapport Postad 2 Februari, 2007 Här har vi ett helt gäng Bad guys att se fram emot... :lol: Med O'Neills ord: O'Neill: "Where we goin'?" Teal'c: "P3X 234." O'Neill: "Thank you, it's nice there this time of year." Nick: "Now we must wait for the giant aliens." O'Neill: "That just has a nice ring to it." Citera
Kashked Postad 6 Februari, 2007 Rapport Postad 6 Februari, 2007 Såg på reklamen på TV6 att de även kommer börja visa Stargate: Atlantis från 2:a Mars, vilket känns lite skumt eftersom de två serierna hamnar i "otakt". SG1 kommer utspela sig 5 år före Atlantis, fast de körs samtidigt. Vore roligare om de kunde ha kört dem synkroniserat, som de gör i USA. Men detta visar ju iaf att TV6 tror på Stargate-franchisen. Citera
Jean-Luc Postad 6 Februari, 2007 Rapport Postad 6 Februari, 2007 Såg på reklamen på TV6 att de även kommer börja visa Stargate: Atlantis från 2:a Mars, vilket känns lite skumt eftersom de två serierna hamnar i "otakt". SG1 kommer utspela sig 5 år före Atlantis, fast de körs samtidigt. Vore roligare om de kunde ha kört dem synkroniserat, som de gör i USA. Men detta visar ju iaf att TV6 tror på Stargate-franchisen. Jag håller helt med att det är märkligt att dom ska köra båda serierna sammtidigt. Det är inte logiskt enligt mej. Själv ser jag ju på SG nu men inte kommer jag orka följa med båda serierna. Hur är det här på Forumet? Är det många som ha börjat se på Stargate nu ? Citera
Supertreck Postad 6 Februari, 2007 Rapport Postad 6 Februari, 2007 Såg på reklamen på TV6 att de även kommer börja visa Stargate: Atlantis från 2:a Mars, vilket känns lite skumt eftersom de två serierna hamnar i "otakt". SG1 kommer utspela sig 5 år före Atlantis, fast de körs samtidigt. Vore roligare om de kunde ha kört dem synkroniserat, som de gör i USA. Men detta visar ju iaf att TV6 tror på Stargate-franchisen. Jag håller helt med att det är märkligt att dom ska köra båda serierna sammtidigt. Det är inte logiskt enligt mej. Själv ser jag ju på SG nu men inte kommer jag orka följa med båda serierna. Hur är det här på Forumet? Är det många som ha börjat se på Stargate nu ? Var hamnar den då i så fall. På eftermiddagen när man är på jobbet vore ju dumt. Mitt på natten vid två är väl för sent också. Citera
Kashked Postad 7 Februari, 2007 Rapport Postad 7 Februari, 2007 Såg på reklamen på TV6 att de även kommer börja visa Stargate: Atlantis från 2:a Mars, vilket känns lite skumt eftersom de två serierna hamnar i "otakt". SG1 kommer utspela sig 5 år före Atlantis, fast de körs samtidigt. Vore roligare om de kunde ha kört dem synkroniserat, som de gör i USA. Men detta visar ju iaf att TV6 tror på Stargate-franchisen. Jag håller helt med att det är märkligt att dom ska köra båda serierna sammtidigt. Det är inte logiskt enligt mej. Själv ser jag ju på SG nu men inte kommer jag orka följa med båda serierna. Hur är det här på Forumet? Är det många som ha börjat se på Stargate nu ? Var hamnar den då i så fall. På eftermiddagen när man är på jobbet vore ju dumt. Mitt på natten vid två är väl för sent också. Ingen aning, de specifierade inte det. Med tanke på att det är en nyare serier så kanske de inte tänker köra ett avsnitt om dagen, som de gör med SG1. I säsong 9 för SG1 och 2 för Atlantis så är det ett par avsnitt när de "samkör", och teamet från jorden besöker Atlantis t.ex., så det kan bli väldigt konstigt, eftersom om de kör Atlantis varje dag iaf så kommer de inte ens att ha upptäckt att Atlantis finns i SG1 vid det laget. I USA kör de båda serierna samtidigt, precis efter varann från 19-21 på fredagskvällar tror jag det är, men då kör de rätt säsonger, så då blir det vettigt. Citera
Tom_Hell Postad 9 Februari, 2007 Rapport Postad 9 Februari, 2007 Men detta visar ju iaf att TV6 tror på Stargate-franchisen. Eller att de fått serierna väldigt billigt... Även om ni inte gillade "MacGyver" så tycker jag att ni verkligen ska titta på Stargate SG-1. Richard Dean Andersson gör sin roll som Jack O'Neill väldigt bra, IMM. Nåja, har bara sett sporadiska avsnitt av de första säsongerna, men så långt är RDA:s karaktär otroligt fånig. Känns inte alls som en militär överhuvudtaget... Men å andra sidan brukar ju karaktärer ta sig ju längre de håller på... Citera
Jocke Postad 9 Februari, 2007 Rapport Postad 9 Februari, 2007 Även om ni inte gillade "MacGyver" så tycker jag att ni verkligen ska titta på Stargate SG-1. Richard Dean Andersson gör sin roll som Jack O'Neill väldigt bra, IMM. Nåja, har bara sett sporadiska avsnitt av de första säsongerna, men så långt är RDA:s karakt??r otroligt fånig. Känns inte alls som en militär överhuvudtaget... Men å andra sidan brukar ju karaktärer ta sig ju längre de håller på... Han har en lite annorlunda humor som kanske inte alla förstår, men så populär som serien är så tror jag det är många som tycker om honom och resten av skådespelarna. Som många andra serier så är dom 2-3 första säsongerna kanske inte dom bästa, men i slutet på säsong 3 och i säsong 4 så blir det riktigt bra, tycker jag, så jag föreslår att du fortsätter att titta. RDA och Stargate SG-1 har faktiskt hedrats av den amerkanska militären. Han fick honorära generalsstjärnor av dom. Citera
Tom_Hell Postad 12 Februari, 2007 Rapport Postad 12 Februari, 2007 Han har en lite annorlunda humor som kanske inte alla förstår, Jo, jag förstår den. Jag tycker bara att den är lite billig och dessutom inte passande för en högt rankad officer... Citera
Aliline Postad 12 Februari, 2007 Rapport Postad 12 Februari, 2007 Han har en lite annorlunda humor som kanske inte alla förstår, Jo, jag förstår den. Jag tycker bara att den är lite billig och dessutom inte passande för en högt rankad officer... Så här står det i artikeln Jocke länkade till. RDA frågade Gen. Ryan om de har sånna som Jack i Air Force. He also spoke about asking General Ryan if there were real colonels in the Air Force like Jack O’Neill... and the answer of yes, there are, and also some that are worse... :lol: The Air Force gillar iaf vad de har sett. Ett uttalande från Pentagon. "The Air Force was extremely honored to have Richard Dean Anderson visit the Pentagon on 14 September. During his visit he graciously took the time to sign autographs and have photos taken with anyone that asked, he was a true professional. We are very proud of his portrayal of Colonel, Jack O’Neill. O’Neill may at times be brash and irreverent, but there is no doubt of his patriotism and dedication to his job." Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 Februari, 2007 Rapport Postad 12 Februari, 2007 Men detta visar ju iaf att TV6 tror på Stargate-franchisen. Eller att de fått serierna väldigt billigt... Även om ni inte gillade "MacGyver" så tycker jag att ni verkligen ska titta på Stargate SG-1. Richard Dean Andersson gör sin roll som Jack O'Neill väldigt bra, IMM. Nåja, har bara sett sporadiska avsnitt av de första säsongerna, men så långt är RDA:s karaktär otroligt fånig. Känns inte alls som en militär överhuvudtaget... Men å andra sidan brukar ju karaktärer ta sig ju längre de håller på... Hm om jag minns rätt o tänker på samma karraktär så är han inte militär, han har bara hamnat i den gruppen. Tror han var någon slags bokmal om jag minns rätt... J. Citera
Tom_Hell Postad 12 Februari, 2007 Rapport Postad 12 Februari, 2007 Hm om jag minns rätt o tänker på samma karraktär så är han inte militär, han har bara hamnat i den gruppen. Tror han var någon slags bokmal om jag minns rätt... J. Tyvärr, du är helt ute och cyklar ;p Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.