K´hogh son of Klintoch Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 (edited) ok , här kan ni komma med ert eget skepp och dess besättning(grupptillhörighet och klass är upp till er) exempel: IKS Doraga,Vor´cha klass kapten-Klaa andra officer-Worf,son of mogh tredje officer-Kurn,son of mogh säkerhets officer-Klag vapen officer-Toq enginerer officer-Be´lanna Torres osv. ha kul! Edited February 14, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 (edited) Okej. U.S.S Voyger, TOS besättnigen. Men dom ska inte veta om all ny 2300-tals utrustning. Skulle vara kul att se dom försöka lista ut hur allt funkar, vilse i delta kvadranten. :lol: Edited February 17, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 17, 2007 Author Report Share Posted February 17, 2007 Okej. U.S.S Voyger, TOS besättnigen. Men dom ska inte veta om all ny 2300-tals utrustning. Skulle vara kul att se dom försöka lista ut hur allt funkar, vilse i delta kvadranten. :lol: scotty skulle hata alla mojänger HAHA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Man kunda välja att bara ha borger i sin besättning. Dom lyder garanterat all order! Dock så behöver dom en blåslampa i häcken för jag tycker inte att dom är snabba precis! Fast uj så tråkigt med ovanstående besättning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 17, 2007 Author Report Share Posted February 17, 2007 (edited) Man kunda välja att bara ha borger i sin besättning. Dom lyder garanterat all order! Dock så behöver dom en blåslampa i häcken för jag tycker inte att dom är snabba precis! Fast uj så tråkigt med ovanstående besättning! ok, om du fick välja skepp då,vilket skulle du välja då?(kom på att om man hade V´Ger skulle man vara ganska oslagbar) Edited February 17, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Man kunda välja att bara ha borger i sin besättning. Dom lyder garanterat all order! Dock så behöver dom en blåslampa i häcken för jag tycker inte att dom är snabba precis! Fast uj så tråkigt med ovanstående besättning! ok, om du fick välja skepp då,vilket skulle du välja då?(kom på att om man hade V´Ger skulle man vara ganska oslagbar) Hmm svår fråga. Får fundera på det. Men voyager var ju lite borgförbättrad/förändrad ett tag i VOY och en del förändringar behöll dom efter att dom blivit av med borgerna. Mitt skepp skulle nog bli en hybrid av många rasersn mest fördelaktiga funktione- starfleets elegans och fotontorpeder, klingons disrupptors, remulans cloaking device, borgs cutting beam och mycket mera som jag inte kommer på nu. Skulle designa skeppet stilrent starkt påminnande om min ny avatarbild som jag har här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 17, 2007 Author Report Share Posted February 17, 2007 (edited) Man kunda välja att bara ha borger i sin besättning. Dom lyder garanterat all order! Dock så behöver dom en blåslampa i häcken för jag tycker inte att dom ??r snabba precis! Fast uj så tråkigt med ovanstående besättning! ok, om du fick välja skepp då,vilket skulle du välja då?(kom på att om man hade V´Ger skulle man vara ganska oslagbar) Hmm svår fråga. Får fundera på det. Men voyager var ju lite borgförbättrad/förändrad ett tag i VOY och en del f??rändringar behöll dom efter att dom blivit av med borgerna. Mitt skepp skulle nog bli en hybrid av många rasersn mest fördelaktiga funktione- starfleets elegans och fotontorpeder, klingons disrupptors, remulans cloaking device, borgs cutting beam och mycket mera som jag inte kommer på nu. Skulle designa skeppet stilrent starkt påminnande om min ny avatarbild som jag har här. när "Defiant" kom uppfann jag ett skepp som hade samma sorts Pulsfaserkanoner som "Defiant" men dubbelt så många . i början såg det ut som en Vor´cha klass attackkryssare som backade men senare la jag till en tefatsdel där bak och la till två Warpnarceller monterade över de andra för att ändra det .(döpte den till Alexander klass Battleship efter det första skeppet som hette U.S.S Alexander) Edited February 20, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted February 19, 2007 Report Share Posted February 19, 2007 (edited) jag skulle vara kapten på en sovereign. som förste officer skulle jag ha min kompis Robert, det hade blivit riktigt kul (vi skrattar jämt). vid rodret Data och självklart skulle jag ha Troi som rådgivare, Beverly som läkare och Geordi som maskinrumschef. jag skulle nog också ha en viss Joel ifrån min klass, han skulle få gå ut och knuffa på om man fick motorstopp :P Edited February 19, 2007 by NX-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 20, 2007 Author Report Share Posted February 20, 2007 (edited) ok, kör ett nytt skepp(IKS Doraga förlorades under slaget vid Toval): IKS Morgh,Bird-of-prey kapten-Dahar mästare Horath´ andra officer-Malok son av Melok tredje officer-Moloque son av Melok säkerhets officer-Makh'Los son av Molek vapen officer-Horaq son av Horath´ enginerer officer-Kogh´ar son av Horath´ (kolla in tråden: Lost in time) :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited November 10, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 20, 2007 Report Share Posted February 20, 2007 K´hogh son of Klintoch, Roosweb och NX-01, vi tillåter inte chattning i ämnen. Har tagit bort era inlägg och några andra som jag ansåg vara onödiga inlägg. Välkomnandet av medlemmar tas i Presentera dig själv och vill ni diskutera utanför Star Trek så tas det i Ten Forward. Om ni inte har gjort det så ber jag er att läsa forumreglerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Data_Geordi Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 Att välja besättning är svår fråga fast helt klar skulle jag ha valt U.S.S Enterprise helt klart det bästa skeppet i rymden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 (edited) Att välja besättning är svår fråga fast helt klar skulle jag ha valt U.S.S Enterprise helt klart det bästa skeppet i rymden Viket av dom? Det finns 7 stycken: Enterprise-NX01 Enterprise NCC-1701 Enterprise NCC-1701-A Enterprise NCC-1701-B Enterprise NCC-1701-C Enterprise NCC-1701-D Enterprise NCC-1701-E Edited February 21, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 21, 2007 Author Report Share Posted February 21, 2007 (edited) besättning ÄR svår om man inte blandar hej friskt(se nedan) . men vad det gäller skepp håller jag på V´Ger fortfarande(tveklöst det mest kraftfulla skeppet nånsin)Besättning: kapten:jag(såklart :lol: :lol: ) andre officer: Kathryn Janeway tredje officer: Kira Nerys styrman:Ro Laren andre styrman:Jadzia Dax Vetenskaps officer:seven of nine Komunikations officer:Hoshi säkerhets chef:Tasha Yar counseller:Deanna Troi vice counseller:Ezri Dax doktor:Beverly Crusher sjuksköteska:Kes Maskinchef:Be´Lanna Torres (jag vet ,en väldigt stor besättning . men det är ju trots allt V´Ger så det behövs) Edited March 18, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 22, 2007 Report Share Posted February 22, 2007 bseättning ÄR svår om man inte blandar hej friskt(se nedan) . men vad det gäller skepp håller jag på V´Ger fortfarande(tveklöst det mest kraftfulla skeppet nånsin)Besättning: kapten:jag(såklart :lol: :lol: ) andre officer: Kathryn Janeway tredje officer: Kira Nerys styrman:Ro Laren andre styrman:Jadzia Dax Vetenskaps officer:seven of nine säkerhets chef:Tasha Yar counseller:Deanna Troi vice counseller:Ezri Dax doktor:Beverly Crusher sjuksköteska:Kes Maskinchef:Be´Lanna Torres (jag vet ,en väldigt stor besättning . men det är ju trots allt V´Ger så det behövs) Bara tjejer ser jag. Är valet medvetet eller en slump. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted February 22, 2007 Report Share Posted February 22, 2007 bseättning ÄR svår om man inte blandar hej friskt(se nedan) . men vad det gäller skepp håller jag på V´Ger fortfarande(tveklöst det mest kraftfulla skeppet nånsin)Besättning: kapten:jag(såklart :lol: :lol: ) andre officer: Kathryn Janeway tredje officer: Kira Nerys styrman:Ro Laren andre styrman:Jadzia Dax Vetenskaps officer:seven of nine säkerhets chef:Tasha Yar counseller:Deanna Troi vice counseller:Ezri Dax doktor:Beverly Crusher sjuksköteska:Kes Maskinchef:Be´Lanna Torres (jag vet ,en väldigt stor besättning . men det är ju trots allt V´Ger så det behövs) Bara tjejer ser jag. Är valet medvetet eller en slump. ;) Ingen slump, ett försök att skapa sitt eget harem bara tror jag ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 23, 2007 Author Report Share Posted February 23, 2007 (edited) tidigare nämnde jag U.S.S Alexander... här kommer besättningen: kapten:amiral Samuel Haig andre officer: Will Riker styrman:Data andre styrman:Tom Paris Vetenskaps officer:Harry Kim säkerhets chef:Tom Riker doktor:Bashir sjuksköteska:Kes Maskinchef:O´Brien Edited February 23, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Data_Geordi Posted February 23, 2007 Report Share Posted February 23, 2007 Hej P´kea jag skulle ha valt Enterprise Ncc-1701-D & E för det är Picards besättning vad skulle du självt valt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 Hej P´kea jag skulle ha valt Enterprise Ncc-1701-D & E för det är Picards besättning vad skulle du självt valt? Jag skulle ha valt Enterprise-E. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Data_Geordi Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 [Vf skulle du ha valt enterprise-E? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 [Vf skulle du ha valt enterprise-E? Först och främst är det snyggt som tusan. För det andra så är det väldigt avancerat. Det kunde ju ta sig från den neutrala zonen till Jorden på ca tre timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emerald Posted March 3, 2007 Report Share Posted March 3, 2007 (edited) jag skulle välja ett skepp av nebula-klassen. de är ju grymt snygga. helst ska den vara lite förbättrad på så sett att trots den saknar "hals" så ska den kunna separera tefatsdelen från resten av skeppet (vad som nu finns kvar). sen så en förbättrad warp-core så man kan ta typ XII-phasers. besättning: självklart ska jag ha scotty och laforge i engineering. som conn vill jag ha ensign Kim. XO ... svår fråga... skulle välja Data, han verkar redo för det jobbet om man bortser från hans död i Nemesis. som "pilot" är det självklart att ha Tom Paris. security faller på Odo elelr Tuvok. Vetenskapsofficer: Jadzia Dax Doktor: The Doctor i sammarbete med Julian Bashir som councellor skulle jag välja Deanna Troi. namn på skepp: USS Thunderbolt NCC-81002 Edited March 3, 2007 by emerald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 9, 2007 Report Share Posted April 9, 2007 Här har vi mitt Dreamtem Kapten:jag Förste officer: Data Andre officer: Jadzia Dax Styrman: Tom Paris Vetenskaps officer: Seven of Nine Säkerhets chef: Odo Taktisk Officer: Tuvok Counseller: Deanna Troi Doktor: EMH/Bashir med EMH som aningen underordnad (samt så pass utveklad som han är i slutet av voy såklart) Maskinchef: B'Ellana Torres Operations Chef: Miles O'Brien Kock: Neelix ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 9, 2007 Report Share Posted April 9, 2007 Svår fråga det här. Självklart vill man sätta sig själv som kapten men det känns inte rätt. även om det hade varit kul Skepp: Intrepid är ett riktigt trevligt fartyg så jag väljer nog det även om jag är fan av Galaxy också. Namn: USS Executor (slagkraftigt och bra.) Captain: Jean luc Picard. First officer: Data (kan säkert bli kul med tanke på att data inte släpper iväg picard på away missions) Second officer: Will Riker (med skägg!) Security officer: Worf med Odo som assistent. I synnerhet om det finns en bunt ferengis på skeppet. Tactical officer: Seven of Nine Chief Engineer: Georgi la Forge med Scotty som assistent Doktor: Doktor Mccoy. Science officer: Spock Away team member/assault force leader: Belanna toress. Bar föreståndare: Quark med mr Neelix som hjälpreda. Helmsmen: Nog Operations officer: Mr Tuvok Det var nog alla J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Svår fråga det här. Självklart vill man sätta sig själv som kapten men det känns inte rätt. även om det hade varit kul Skepp: Intrepid är ett riktigt trevligt fartyg så jag väljer nog det även om jag är fan av Galaxy också. Namn: USS Executor (slagkraftigt och bra.) Captain: Jean luc Picard. First officer: Data (kan säkert bli kul med tanke på att data inte släpper iväg picard på away missions) Second officer: Will Riker (med skägg!) Security officer: Worf med Odo som assistent. I synnerhet om det finns en bunt ferengis på skeppet. Tactical officer: Seven of Nine Chief Engineer: Georgi la Forge med Scotty som assistent Doktor: Doktor Mccoy. Science officer: Spock Away team member/assault force leader: Belanna toress. Bar föreståndare: Qurk med mr Neelix som hjälpreda. Helmsmen: Nog Operations officer: Mr Tuvok Det var nog alla J. Ojojoj, Quark och Neelix i samma bar? Det vill jag se, det skulle driva varandra till vansinne haha :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Skepp: Intrepid Namn: USS Eutopia Captain: Mig själv... Skämtar bara! Kathryn Janeway First officer: Jadzia Dax Second officer: Data Third officer: Will Riker Security officer: Tuvok och Worf Tactical officer: Seven of Nine Chief Engineer: B. Torres Doktor: Dr. Bashir och Voyagers EMH Science officer: T'Pol och Spock Away team members/assault force leaders: Malcolm Reed, Charles 'Trip' Tucker, III Bar föreståndare: Quark, Neelix Helmsmen: Hoshi och Paris Operations officer: Harry Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts