Jump to content

Wallpapers och andra snygga bilder!

NX-01

Recommended Posts

tänkte att här kan folk dela med sig av snygga wallpapers och bilder som de har hittat på nätet eller gjort själva.

främst ska det var trek-bilder men en och annan riktigt snygg otrek-bild kanske kan slinka med :D . jag gör mycket egna bilder så med jämna mellanrum kommer nog jag att lägga upp lite snygga bilder. tänkte börja med den här som jag gjorde här om dan:

sovereign-planet21458.jpg

nu är alla välkomna att lägga upp snygga bilder, det spelar ingen roll om det är du som gjort den eller nån annan, bara du gillar den!

jag satt och lekte lite i photoshop i dag när jag hade tråkigt (pluggade). det blev en snygg star trek logo, lite i stil som en combadge, den vart väldigt snygg, men den kommer nog inte att bli animerad (i alla fall inte under de närmsta dagarna). jag har lite detaljer kvar och göra så får se om jag hinner få upp stillbilden tills imorgon, nu har jag inte tid (ska se på Nemesis).

Edited by NX-01

• 3 months later...

du, jag är nog betazoid ändå. precis efter jag skrev mitt inlägg besökte jag star trek online för att kolla om dom lagt upp några nya nyheter eller bilder. undrar om det beror på att jag är in där varje dag eller för att jag är betazoid?? :P

ja längar riktigt mycket till releasen. julen 2008, det är ju en hel evighet :( men jag vill ädå inte att dom ska skynda på spelet så det blir dåligt, det var det nästan alla (fast inte jag!) klagade på när legacy kom, att det bara var halvfärdigt. man kanske borde bilda ett team, alla på databasen som är sugna på att lira, fast som sagt det är rätt långt kvar.

Edited by NX-01

ja längar riktigt mycket till releasen. julen 2008, det är ju en hel evighet :( men jag vill ädå inte att dom ska skynda på spelet så det blir dåligt, det var det nästan alla (fast inte jag!) klagade på när legacy kom, att det bara var halvfärdigt. man kanske borde bilda ett team, alla på databasen som är sugna på att lira, fast som sagt det är rätt långt kvar.

Jo men det lär nog bildas team redan innan spelet släpps.

Tillbaka till ämnet: Är det nån´mer som har några tjusiga wallpapers/bilder som dom kan delge eller länka till (utöver dom eminenta bilderna som finns här i databasen)

Är det nån´mer som har några tjusiga wallpapers/bilder som dom kan delge eller länka till (utöver dom eminenta bilderna som finns här i databasen)

om det är nån mer vet jag inte. men jag vill i alla fall lägga upp mitt senaste skol-projekt i ämnet bild. det är min idé till omslag till spelet Star Trek Legacy. framsidan gjorde jag för några veckor sedan och i stort sett hela baksidan knåpade jag ihop igår. ryggen på omslaget och texten om systemkrav och alla rättigheter och bla bla gjorde jag idag. usch så jobbigt det var att skriva av all texten när den ändå ska vara så liten att man knappt kan läsa. jag blev riktigt riktigt nöjd med hur omslaget blev.

StarTrekLegacyOmslag.jpg

du hade rätt det tog en evighet. jag gjorde baksidan idag och igår. la ner ca 6 timmar båda dagarna, betygen sätts på måndag morgon så allting måste vara inne innan helgen, så det blev till och ägna all fri tid till projektet. normalt tar jag bara lite då och lite då, men nu var det rätt stressigt. du ska veta hur svårt det var att hitta blider och loggor som hade tillräckligt hög upplösning. texten nertill var asjobbig att skriva men jag är stolt över den för vartenda ord stämmer med originalet. jag använde Photoshop CS2.

du hade rätt det tog en evighet. jag gjorde baksidan idag och igår. la ner ca 6 timmar båda dagarna, betygen sätts på måndag morgon så allting måste vara inne innan helgen, så det blev till och ägna all fri tid till projektet. normalt tar jag bara lite då och lite då, men nu var det rätt stressigt. du ska veta hur svårt det var att hitta blider och loggor som hade tillräckligt hög upplösning. texten nertill var asjobbig att skriva men jag är stolt över den för vartenda ord stämmer med originalet. jag använde Photoshop CS2.

Det arbetet borde verkligen vara värt MVG, Jag håller tummarna. Du får gärna berätta hur det gick.

jag fick veta idag vad jag fick för betyg på den. han sa att det var helt klart MVG-kvalitet på bilden, men eftersom jag jobbat mycket hemma och inte visat hur det gått under projeketet och så kunda han inte ge mer än VG. men det spelar inte så stor roll för jag fick veta vad jag fått i allt annat i bild. det var bara VG:n så om jag fått MVG på den här hade jag nog ändå inte kunnat höja mig. det var lite tråkigt att jag inte hade fler MVG:n för jag behöver så många poäng jag kan få om jag vill komma in på rymdgymnasiet i kiruna.

Ja vår lärare är lite som han är, jag lämnade in två projekt jag med, men dom handlade inte om star trek direkt, men jag får nog inte heller mer än VG för jag har jobbat allt hemma jag också eller det mesta när han inte sett i alla fall.

• 1 month later...

nu har jag knåpat ihop en till liten bild. det är ett skepp ur Sacagawea-klassen i olika vinklar. det skeppet finns egentligen inte, men det ska vara med i det nya star trek online spelet som heter just Star Trek Online och kommer till julen 2008 (om allt går väl). skeppet är ett väldigt litet ett, endast 24,8 meter i längd. och det har naceller som fälls både åt sidan och uppåt inför warp. i bakgrunden syns märket för Star Trek Online, eller helt enkelt michael ricochets avatar, välj själva, men jag tog det första alternativet :lol: ursäkta om upplösningen inte är den optimala för din skärm, men jag har widescreen så jag var lite självisk och gjorde bilden perfekt för min skärm :D hoppas ni tycker om den!

SacagaweaWallpaper.jpg

hmm, upptäckte att Photobucket skalade ner bilden till 1023*614 pixlar, katastrof! den ska ju vara på 1280*768! om någon vet så tipsa mig om en annan bättre sajt där man kan ladda upp bilder gratis utan att dom blir nerskalade, tack.

Edited by NX-01

Riktigt snyggt gjort! :)

Men jag tycker skeppet inte ser genuint "Star Trek ut", utan mer som en anpassning till en dataspelsdesign (t.ex. som i spelet Homeworld).

(Du borde kunna lägga upp bilder hos din Internetleverantör. Jag använder bredbandsbolaget och har ett utrymme på 50 Mb som jag fritt kan disponera)

Edited by Fleetadmiral