Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Håller helt klart med om att grundideérna har varit helt okej, men har dom tagit slut?? Varför tycker vi om Star Trek överhuvudtaget?? Och varför går det inte att göra en "kanonfilm"..?? Jag vill gärna se en film som fortsätter på DS9,(som jag anser är den bästa serien hitills), TNG, mm eller något helt nytt.

• Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Ja om man ändå ägde varumärket star trek och dess rättigheter! :rolleyes: Då skulle man se till att det kom ut bra filmer, inte nödvändigtvis med jämna mellanrum, och en bra serie! Dom visar ju så mycket andra sk*tserier så nog skulle en ny star trekserie stå sej fint om man nu satte sej ner och tänkte till ett par gånger extra.

Postad
Håller helt med dig. Hoppas att den nya filmen återställer det "magiska" med Star trek.. :P

Även jag önskar inerligt att magin i ST ska återvända. Jag är dock skeptiskt...försvarsreaktion för att slippa blir alltför besviken kanske.

Jo men jag gillar personligen inte när man backar handlingen och går tillbaka till innan, i detta fallet, TOS.

Men visst man får ta det man får. Jag kommer i alla fall se filmen....är ju svältfödd på "ny" star trek! :(

Fram till ENT så har ST hela tiden gått framåt i tiden. Tror det är vitalt för STs fortlevnad att man bygger vidare på det som redan är, snarare än "bygger på" det som har varit, eller återvänder till före TOS. Vi vill alla se nyare teknik och vad som händer efter VOY och Nemesis med utveckling. Det är svårt att återvända till en tid innan alla de små prylarna , som vi älskar, inte fans.

Tidsskeppet relativity i VOY är ju en intresant ide för ST, kanske lite för långt in i framtiden, men nog fins det redan ideer presenterade.

Postad

En fördel med ett tidskepp är att man skulle kunna besöka olika delar i sts universum En säsong tos en annan voyager tex.

Ett annat alternativ är en serie som utspelar sig vid den tidspolis som dyker upp i bland annat ds9 och följa deras äventyr i olika st miljöer. J.

Postad
Håller helt med dig. Hoppas att den nya filmen återställer det "magiska" med Star trek.. :P

Även jag önskar inerligt att magin i ST ska återvända. Jag är dock skeptiskt...försvarsreaktion för att slippa blir alltför besviken kanske.

Jo men jag gillar personligen inte när man backar handlingen och går tillbaka till innan, i detta fallet, TOS.

Men visst man får ta det man får. Jag kommer i alla fall se filmen....är ju svältfödd på "ny" star trek! :(

Fram till ENT så har ST hela tiden gått framåt i tiden. Tror det är vitalt för STs fortlevnad att man bygger vidare på det som redan är, snarare än "bygger på" det som har varit, eller återvänder till före TOS. Vi vill alla se nyare teknik och vad som händer efter VOY och Nemesis med utveckling. Det är svårt att återvända till en tid innan alla de små prylarna , som vi älskar, inte fans.

Tidsskeppet relativity i VOY är ju en intresant ide för ST, kanske lite för långt in i framtiden, men nog fins det redan ideer presenterade.

Ja jag undrar hur dom tänkte när dom kom på att dom skulle backa i tiden och göra en star trek "från förr". Jag menar det verkar som att dom inte har tänkt så mycket eller så är det en eller två big boss som har bestämt att så här blir det bäst. Jag tror ju att dom flesta fansen vill ha en star trekrulle som blickar framåt. Marknadsundersökning! Och jag tror inte att icke trekkers bryr sej om filmen är från förr i tiden eller blickar framåt.

Postad (redigerade)

När den äldre motivation fallnar och lämnat världen för sin förbrukning så måste en ny motivation ta över.

Beklagligt nog så verkar det inte finnas någon växande motivation i samma klass för att driva Star Trek vidare utan att lösas upp i intet.

Varför kan inte ett folk som varit primtiva ansluta sig till stjärnflottan som en besättning för länge sedan

besökt och då hade dom inte så modern teknik.

En ny tv serie som ska heta ( The next once more again - generation. ) Folk som varit primitiva för länge sen

på olika planeter ansluter sig till stjärnflottan och visar vad dom har forskat fram.

Det blomstar ut av nya kontakter från olika håll i rymden som inte varit så intressanta för många

flera år sen. Stjärnflottan får en helt ny vision hur vissa dilemmor kan lösas med dom nya

intagna i stjärnflottan men det tar sin.

Nu har vi räddad konceptet och nya serier kan göras :)

Redigerad av Supertreck
Postad

Verkar vara en bra ide, eller varför inte skapa ett Star trek skepp som rymmer minst 5000 personer och som sedan får åka så långt bort som skeppet håller, dvs flera tusen år för att utforska dom gränser som inte ens dagens fantasin kan föreställa sig. Filmen handlar då om olika besök/utforskning/äventyr på olika planeter, hur besättningen utvecklas och byts ut mot nya generationer under resans gång. Kanske kan bli m??nga gästspel av olika kända skådespelare.. :rolleyes:

Postad
Du vill ha en serie med ett skepp befolkat människor från planeter som är nya medlemmar i planetfederationen och detta skepp ska få i uppgift att söka kontakt med planeter som ännu inte är medlemmar. Förstod jag dig rätt? J.

Från 1 till 10 så hade du 7.

Men det är så klart andra rymvarelser och raser som tar kontakt med federationen som för för länge sedan

inte hade nått den utvecklingen och tänkande att passa in. Men nu är dessa lämpade att gå med i federationen.

Vi har t.ex sett i serier hur primitiva folk är på planeter och folk från stjärnflottan hälsat till folket

välkommen i framtiden till federationen när de är mognare.

Postad

Hursomhelst så kommer star trek aldrig att dö ut. Det är torka nu men kolla på internet och se alla tribute-filmer som florerar! Riktigt bra filmer faktist! Men det kommer att komma fler filmer (i vilken takt vet jag dock ej) och säkert en tv-serie så småningom. Kalla mej för optimist men detta tror jag!

Trek on! :rolleyes:

Postad
Hursomhelst så kommer star trek aldrig att dö ut. Det är torka nu men kolla på internet och se alla tribute-filmer som florerar! Riktigt bra filmer faktist! Men det kommer att komma fler filmer (i vilken takt vet jag dock ej) och säkert en tv-serie så småningom. Kalla mej för optimist men detta tror jag!

Kanske Star Treks framtid inte ligger hoss Paramount, utan hoss fansen. Det kanske blir vi trekkers som kommer att stå för nästa generation av ST.

Som du säger så fins det mängder med filmer och matrial på nätet. Många trekkers tänker säkert att om inte Paramount gör fler serier o filmer så får väll vi göra det.

Postad

Kanske Star Treks framtid inte ligger hoss Paramount, utan hoss fansen. Det kanske blir vi trekkers som kommer att stå för nästa generation av ST.

Som du säger så fins det mängder med filmer och matrial på nätet. Många trekkers tänker säkert att om inte Paramount gör fler serier o filmer så får väll vi göra det.

Ja men fansen har tyvär inte filmbolagens budget. Men jag är imponerad av filmerna som de har gjort på nätet! Dom var säkert inte gratis heller. Det verkar som fansen och andra gärna gör filmer i TOS-perioden. Inget fel med det men det skulle vara kul att se nåt´från senare perioder.

Postad

kolla bara Star Trek: Intrepid, verkar riktigt bra och den utspelas i TNG-tid. jag läste lite om den på nätet förut och sen slog jag på tv:n. gissa vad de pratade om på CNN... nämligen Star Trek: Intrepid. lite roligt att först först höra talas om det för första gånegn på nätet och fem minuter senare pratar de om det på tv.

Postad

dags och börja spel ordentligt på lotto för dig då :P det gynnar ju oss alla om du vinner. men bara du inte drabbas av nån girighetssjukdom när du vinner så du behåller pengarna för dig själv då.

Postad

Nä då! Ska satsa rejält på en trek-film då! :) Men seriöst så skulle jag inte ha nåt´emot att stå bakom en bra trekfilm! Finansiering och lite påverkan på filmens story! Finns som sagt många bra ideer hos fansen som säkert skuller resultera i en toppenfilm om det gick att f?? till det hela!

Postad

det finns ju fördelar med att ligga bakom en trekfilm, man blir ju kändis till exempel. och så får man ju åka ut på resor i trek-universumet.

Postad
det finns ju fördelar med att ligga bakom en trekfilm, man blir ju kändis till exempel. och så får man ju åka ut på resor i trek-universumet.

Och så kan man ju skriva in sig själv! :rolleyes: :rodna: I en het kärleksscen med den snygga hjältinnan kanske? Man kan ju alltid förklara det med en knäpp utomjording eller så... J.

• 2 veckor senare...
Postad
Tänk er Tom Selleck och Sean Connery som kaptener i en trek-film! Men då får man nog vinna tresiffrigt miljonbelopp för att ha råd att sponsra den produktionen!

Nej tack, det vill jag inte tänka mig...Nog för att Sean Connery har gjort bra filmer, men inte vill jag ha honom eller Selleck i Star Trek. Jag hör till dem som inte vill ha så kända personer i ST. Med Whoopi Goldberg som undantag, så hör filmstjärnor inte hemma i ST

Postad (redigerade)
Tänk er Tom Selleck och Sean Connery som kaptener i en trek-film! Men då får man nog vinna tresiffrigt miljonbelopp för att ha råd att sponsra den produktionen!

Nej tack, det vill jag inte tänka mig...Nog för att Sean Connery har gjort bra filmer, men inte vill jag ha honom eller Selleck i Star Trek. Jag hör till dem som inte vill ha så kända personer i ST. Med Whoopi Goldberg som undantag, så hör filmstjärnor inte hemma i ST

Tja smaken är som baken. Sean Connery är kanske lite överexponerad men skulle åtminstone passa bra i en liten biroll och liksom glimta förbi som hastigast. Tom Selleck däremot vidhåller jag skulle vara top noch som kapten i star trek. Särklit om han blandat med sin pondus tar in ett litet litet stänk av den barnslighet som han hade ibland hade som Magnum. Men som sagt- smaken är... ;)

Redigerad av michael ricochet
Postad

Varför inte Bruce Willis som en ärgad erfaren smugglare med skumma avsikter. :P och han som spelar kapten i Serenity (kommer inte ihåg vad han heter) som en Star Trek kapten, men som har lite svårt att ta order från starfleet commandot men tänker alltid på besättningen bästa.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...