commander ricochet Posted May 26, 2007 Report Share Posted May 26, 2007 (edited) Min krav på nästa star trek film: En trekkig historia som tar upp ett intressant ämne tex miljöförstöring En häftig storskalig strid på en planet (ala ett gammaldags armeslag) Minst en riktigt ordentlig rymdstrid (med åtskilliga rymdskepp på varje sida) Inget springande efter en ond person som strålat sig ombord på flaggskeppet. Gärna någon form av duell mellan en god och en ond (med lasesvärd naturligtvis, nähä det var visst fel film...) Lite ny spännande teknik som presenteras på ett trekkigt sätt. Allt detta utan att historien blir seg. J. Mycket bra grundkoncept! Så vill jag också ha grundplåten! Och så lägger vi till mitt filmklipp som jag har författat i tråden datas död ;) Plus att det måste vara några karaktärer med från tidigare star trek serier/filmer. Kom på att lite star trek-humor måste det också vara med! Rätt tajmat så lyfter det filmen! Edited May 26, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted June 1, 2007 Author Report Share Posted June 1, 2007 Som vanligt håller jag med och framför allt..det får inte bli en S E G historia. Gärna lite prat men mycket aktion. Dock ej överdrift, för Star trek handlar ju också om intelligenta diskussioner med olika förslag på uppkomna kriser m m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 4, 2007 Report Share Posted June 4, 2007 Jupp och jag refererar till denna tråds ämne: varför så svårt? Det kan ju inte vara så omöjligt att få till en story/film som dom flesta ger åtminstone godkänt, oavsett om dom är trekkers eller ej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted September 19, 2007 Author Report Share Posted September 19, 2007 Läser med stort intresse om nyheterna med den nya Star trek filmen. Verkat väldigt bra hittills. Hoppas (hoppas) att det blir så bra som jag efterlyser..yes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted September 19, 2008 Author Report Share Posted September 19, 2008 Såg att det var precis ett år sedan jag (oj vad tiden går fort) skrev det senaste inlägget i den här tråden, så tanken kom upp. Tror ni att det är fortfarande lika svårt att få ihop ett bra manus/story till en bra Star trek film? Eller har vi svaret i den nya filmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 Såg att det var precis ett år sedan jag (oj vad tiden går fort) skrev det senaste inlägget i den här tråden, så tanken kom upp. Tror ni att det är fortfarande lika svårt att få ihop ett bra manus/story till en bra Star trek film? Eller har vi svaret i den nya filmen? Den nya filmen kan kanske lyckas eftersom teamet inte har arbetat med tv-serierna förut. Det tycker jag särskilt märktes på TNG-filmerna, då det ofta kändes som upphottade avsnitt. Harve Bennet som producerade 2-6 lyckades fånga TOS-andan till stor del. Samtidigt var de långfilmsmässiga. Han hade emellertid fördelen att skådespelarna hade blivit äldre, och det därför var svårt att manusmässigt göra filmer som liknande avsnitten. Vem hade velat se en 50-årig Shatner agera som han gjorde som 30-årig? Det jag ser som huvudutmaningen med den nya filmen är att inte göra en kopia på tidigare. Tvåan var för Moore, Braga och Logan guldstandarden som skulle efterliknas. Nu hoppas jag Abrams och hans team gör något nytt. Sedan är jag trött på filmer där jorden hotas eller en ond ras/bov ska förstöra en oskyldig planet. Det är bara femman som avviker från den mallen. Tyvärr verkar det dock där vara huvudfokus i elvan med. Så svar på din fråga: Jo, kanske, men jag tror en del kommer att bli besvikna nu med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 24, 2008 Report Share Posted September 24, 2008 Det är lite svårt att göra Star Trek och samtidigt förnya det. Det finns vissa bestämmda ramar som man förväntar sig. Om man går för mycket utanför dem så kommer vi trekkers att klaga. Samtidigt så kommer många att klaga om det är allt för likt det som varit. Vore intresant att se en film där "Jorden" inte är i focus, precis som Aike påpekade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted October 17, 2008 Author Report Share Posted October 17, 2008 Innebär det att det är fortfarande väldigt svårt att få till en ny bra Star trek film pga historiska speglingar eller har manusförfattarna dålig/brist på fantasi gällande en bra/nyskapande fortsättning av Star trek.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 18, 2008 Report Share Posted October 18, 2008 Vi har ju en ny film på gång och om den blir bra får väl tiden utvisa. Men jag tror att det har varit nyttigt för st med en uppehållsperiod utan nya serier och filmer. Då kan man börja om på ny kula med nya fräscha manusförfattare och regisörer som inte har gjort 700 avsnitt trek. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts