Unkas Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 Hur gick det efter sista DS9-avsnittet med freden mellan Federationen och Dominion? Förändrade Odo founders syn på Sollid när han återvände hem. Vad hände med Cardessia? Vad hände efter Sissta avsnittet? Vad vet eller tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 14, 2007 Report Share Posted April 14, 2007 (edited) det var en svår fråga . men jag tror inte att det var så lätt för Odo att övertyga sitt folk om deras syn på Solids , istället kommer en lång tid då Dominion håller sig till sitt område och i stort sett inte syns till igen . de respekterar kapitulationsavtalet och försöker inte utvidga sitt territorium på nåt sätt . Cardassianerna var borta som ett hot mot alla på grund av deras höga förlustsiffror(först i Klingon-Cardassianska kriget , sen i Dominionkriget mot Klingon-Federationen-Romulanska Alliansen där de förlorade många och slutligen mot Dominion där de förlorade ännu fler). resultatet blev att de blev som Bajor vart efter att de lämnat systemet och de var inte längre en stormakt. Klingons försöker uppväga förlusterna i skepp under kriget genom att massproducera Negh´Var skepp och andra skepp som kan ta hand om en mindre fiendestyrka på egen hand . och vad Romulanerna sysslar med får vi ju veta i filmen "Nemesis" (det är vad JAG tror) Edited April 15, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 15, 2007 Author Report Share Posted April 15, 2007 Var har du fått reda på allt detta? Någon bok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 17, 2007 Report Share Posted April 17, 2007 det verkar vara det logiska(något ni Vulcan-fans förstår er på , det där med logik menar jag) :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted August 9, 2007 Report Share Posted August 9, 2007 det var en svår fråga . men jag tror inte att det var så lätt för Odo att övertyga sitt folk om deras syn på Solids , istället kommer en lång tid då Dominion håller sig till sitt område och i stort sett inte syns till igen . de respekterar kapitulationsavtalet och försöker inte utvidga sitt territorium på nåt sätt . Cardassianerna var borta som ett hot mot alla på grund av deras höga förlustsiffror(först i Klingon-Cardassianska kriget , sen i Dominionkriget mot Klingon-Federationen-Romulanska Alliansen där de förlorade många och slutligen mot Dominion där de förlorade ännu fler). resultatet blev att de blev som Bajor vart efter att de lämnat systemet och de var inte längre en stormakt. Klingons försöker uppväga förlusterna i skepp under kriget genom att massproducera Negh´Var skepp och andra skepp som kan ta hand om en mindre fiendestyrka på egen hand . och vad Romulanerna sysslar med får vi ju veta i filmen "Nemesis" (det är vad JAG tror) Det känns som du fick med det mesta. Men att Klingornerna skulle direkt börja bygga upp sin flotta har jag lite svårt att greppa om. Jag skulle mer tro på att igen Martok har enorma problem med att bygga upp Kronos till den stormakt den var. Det Kändes som att hela imperiet tog en massa stryk och att de måste börja om på nytt. Vad det gäller Worf på sitt nya jobb som ambassadör så måste han först börja med att bygga upp sitt rykte igen och helt på allvar ta i itu med Jadzias död. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 (edited) Hur gick det efter sista DS9-avsnittet med freden mellan Federationen och Dominion? Förändrade Odo founders syn på Sollid när han återvände hem. Vad hände med Cardessia? Vad hände efter Sissta avsnittet? Vad vet eller tror ni? Bumpar ett gammalt ämne, men det finns ju DS9 Relaunch-böcker som tar vid direkt efter det sista avsnittet. Så för att se vad som händer är det bara att läsa dem. Vad det gäller Worf på sitt nya jobb som ambassadör så måste han först börja med att bygga upp sitt rykte igen och helt på allvar ta i itu med Jadzias död. Worf slutar sitt jobb som ambassdör och återvänder till Enterprise, enligt en bortklippt scen i Nemesis. Antar att man inte tyckte den var nödvändig eftersom så få såg säsong 7 av DS9 jämfört med TNG. Edited January 3, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Rent canon mässigt så är väl det som har hänt det som hände i Nemesis även om man inte sa så mycket om ds9 karaktärerna där. (Visst utspelar sig väl nemesis efter ds9, eller går jag i nattmössan?) I övrigt så finns det ju flera böcker bland annat Titan böckerna som tar upp tiden efter nemesis. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
To'E'Cra Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Jag vill ju försöka intala mig själv om att Ben Sisko kommer tillbaka och fortsätter inom Starfleet. Han återförenas med sin son och lever ett stilla liv på jorden. Det är vad jag vill tro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 20, 2010 Author Report Share Posted February 20, 2010 Fast han kommer nog snarare tillbaka och lever ett stilla liv på Bajor i så fall. Det är i alla fall vad han själv säger att han planerar att gör när han pansioneras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
To'E'Cra Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Fast han kommer nog snarare tillbaka och lever ett stilla liv på Bajor i så fall. Det är i alla fall vad han själv säger att han planerar att gör när han pansioneras. Jo sant... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Sisko säger tydligt att det är på Bajor han vill bo. Bajor blir en makt att räkna med och hjälper Cardassia med förnödenheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Och en intressant fortsättning på ovannämda följer i spelet STO faktist. Men jag ska inte spoila. Men det är trevligt att se en fortsättning och händelser runt detta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts