Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Jag skulle skriva ordet "MÅSTE" i ett av minna innlägg, men det blev "MÅS TE" Frågan är nu om det är te specielt för måsar, eller om det är te gjort på mås. Vilket som än är det korekta så vill jag INTE smaka på det te´t :lol:

Postad (redigerade)
Jag skulle skriva ordet "MÅSTE" i ett av minna innlägg, men det blev "MÅS TE" Frågan är nu om det är te specielt för måsar, eller om det är te gjort på mås. Vilket som än är det korekta så vill jag INTE smaka på det te´t :lol:

:lol: Det teet går nog inte hem i tebodarna nej. ;)

Eller vad säger ni om denna, sedan länge nedlagda, cykelverkstads reklamskylt med medveten särskrivning:

" Hit ler man sin cykel för ren göring" ;)

Redigerad av michael ricochet
Postad

Ett till exempel. På pizzamenyn på en pizzeria i en av Sveriges större städer fanns en pizza med namnet "Gud Fader". I en annan pizza fanns: tomat oliver får ost. Jag beställde den. Den var helt vegetarisk (förutom osten förstås). Kul tyckte jag!

• 4 månader senare...
Postad

hehe såg lite roliga foton av särskrivningar igår. inne på ett typ café eller nåt står det en skylt: "Kassa kön börjar här". på en annan bild stod det att man kunde skaffa sig en "privat sjuk försäkring", man kunde även köpa "Kul glass" eller använda en "skum släckare", fast roligast var nog "Herr Toalett". en annan bild var också väldigt kul fast det var ingen särskrivning, men i alla fall: "100% garanterat svenskt nötkött mellan pommes frites och mellan läsk", vadå jag vill ha min burgare mellan två brödbitar ju :P

sen hitta jag denna korta historia: "varför får inte Clinton komma när Al Gore??" läs den på överdriven svenska och ni kommer att garva ihjäl er!!!

• 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Postad (redigerade)

Jag skulle vilja bli särksrivningspolis!

dsc00970wn4.th.jpg

Ska gå ner och fråga vilka sorters pizza man får välja på till sin ugn! :rolleyes: Fast egentligen så verkar det som man får en ugn tillsammans med sin pizza.

• 8 månader senare...
Postad (redigerade)

Hehe!

Fläska på med fler goa särskrivningar! Denna sjukdom har ju drabbat svenska språket fullt ut nu tyvär.

(OCH det heter inte "datan" utan "DATORN" när man omnämner sin maskin som man använder för att spela/maila/surfa/skriva med! :arg: För alla vet väl vad datan egentligen betyder? ;) )

Postad
Hehe!

Fläska på med fler goa särskrivningar! Denna sjukdom har ju drabbat svenska språket fullt ut nu tyvär.

(OCH det heter inte "datan" utan "DATORN" när man omnämner sin maskin som man använder för att spela/maila/surfa/skriva med! :arg: För alla vet väl vad datan egentligen betyder? ;) )

håller med till 100% angående teknologimanicken. Datorn och dataspel heter det helt enkelt, inget annat.

här är ett ord som bara blir konstigt om man ska vara prydlig och inte använda sär skrivning; snabbmatshaket. jag har iaf svårt att få det till snabbmats haket när man försöker förstå :P

• 3 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

Och word är verken bättre eller sämre än vad personen som skriver gör det till. Man måste lägga in ord i ordlistan och inte lita blint på korrektur för då går det åt pipsvängen. Men när man skriver manuskript på engelska så är det bra att ha... Hoppas bara att inte stores blir storys på vägen... J.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag håller med dig. Visserligen kan det bli lätt att jag särskriver orden om jag sitter med en engelsk sida samtidigt som jag sitter med en svensk. Fast då händer det att jag skriver ihop ord där också. Sådant händer. Men som du sa, man borde väl i alla fall se att något är fel när man faktiskt har skrivit att en sköterska är sjuk och inte att det är en sjuksköterska .____.'

• 1 månad senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...