Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Fyller 30 strax så det får bli saker jag vill få gjort/göra innan jag dör:

1. Ta lastbilskörkort

2. Flytta till ett radhus i London

3. Äga årskort till Tottenham Hotspur

4. Skriva en eller flera böcker

5. Äga mer än 10,000 CD/LP skivor

6. Spela in en egen porrfilm (som inte är till salu)

7. Besöka världens största skivaffär (HMV records, 11 våningar med skivor) i Tokyo

8. Uppleva Tottenham vinna Champions league (osannolikt)

9. Resa till ställen som jag drömt om (Elfenbenskusten, Kinesiska muren, New York, påskön)

Det räcker så. Jag funderade ett tag på om jag skulle vilja träffa någon berömd person jag beundrar (fotbollspelare, musiker osv) men nej, jag skiter i vad dom skulle ha att säga och dom är bara vanliga människor ändå. Bara för att någon kan sparka en boll eller sjunga fint betyder inte att jag vill säga något till dom eller att dom har ett skit att säga till mig.

Postad
Fyller 30 strax så det får bli saker jag vill få gjort/göra innan jag dör:

1. Ta lastbilskörkort

2. Flytta till ett radhus i London

3. Äga årskort till Tottenham Hotspur

4. Skriva en eller flera böcker

5. Äga mer än 10,000 CD/LP skivor

6. Spela in en egen porrfilm (som inte är till salu)

7. Besöka världens största skivaffär (HMV records, 11 våningar med skivor) i Tokyo

8. Uppleva Tottenham vinna Champions league (osannolikt)

9. Resa till ställen som jag drömt om (Elfenbenskusten, Kinesiska muren, New York, påskön)

Det räcker så. Jag funderade ett tag på om jag skulle vilja träffa någon berömd person jag beundrar (fotbollspelare, musiker osv) men nej, jag skiter i vad dom skulle ha att säga och dom är bara vanliga människor ändå. Bara för att någon kan sparka en boll eller sjunga fint betyder inte att jag vill säga något till dom eller att dom har ett skit att säga till mig.

Det var lite bättre det än vad du ville replikera. Jag antar att du skulle behöva replikera lite pengar i replikatorn eller vinna drömvinsten för att kunna genomföra dom här drömmarna för inte betalar soc sådant? <_< ;) J.

Postad (redigerade)

Innan jag har fyllt trettio vill jag ha...

1. Köpt villa med min blivande make (gifter mig i februari :D )

2. Fått ett barn

3. Pluggat till något och fått ett jobb jag trivs med, alternatiovt öppnat en jazzrestaurang/bar

4. Åkt till USA (är halvamerikan men har aldrig varit där)

5. Köpt dykarutrustning och gått en advanced kurs

6. Uppfunnit en egen sorts godis mmmmmm....

7 . Lärt mig åka utförsåkning

8. Sålt en tavla eller fler

9. Varit statist i en film

10. Rest världen över

11. Blivit stammis på stans godaste restaurang

12. Upplevt AIKs triumf i allsvenskan

13. Upplevt när min katt har fått ungar

14. Fått sparka George Bush i baken :w00t:

15. En egen inglasad jacuzzipool

Redigerad av Commander Michels
Postad
Innan jag har fyllt trettio vill jag ha...

1. Köpt villa med min blivande make (gifter mig i februari :D )

2. Fått ett barn

3. Pluggat till något och fått ett jobb jag trivs med, alternatiovt öppnat en jazzrestaurang/bar

4. Åkt till USA (är halvamerikan men har aldrig varit där)

5. Köpt dykarutrustning och gått en advanced kurs

6. Uppfunnit en egen sorts godis mmmmmm....

7 . Lärt mig åka utförsåkning

8. Sålt en tavla eller fler

9. Varit statist i en film

10. Rest världen över

11. Blivit stammis på stans godaste restaurang

12. Upplevt AIKs triumf i allsvenskan

13. Upplevt när min katt har f??tt ungar

14. Fått sparka George Bush i baken :w00t:

15. En egen inglasad jacuzzipool

Om du vill vara med i en film rekomenderar jag dig att kolla in informationen om Gatekeeper som är ett fan film projekt där det finns möjlighet för alla som vill att vara med som statister eller skådespelare. Pm:a the2mass om saken om du vill vara med. J.

• 3 månader senare...
Postad (redigerade)

Jag söker mig till Ingentingdomen! B)

Men om man tvingas till något? Ja, vad kan man tänkas hinna med på 5 år? Utan någon speciell ordning:

1: Ta körkort (vill och vill, jag måste nog...)

2: Förökat mig.

3: Besökt Japan och Australien.

4: Fått en komplett TNG-autografsamling, har bara tre.

5: Flyttat från den här pesthålan till studentstad.

6: Fått ett jobb.

7: Få bok eller vetenskaplig artikel publicerad.

8: Föräras stammiskort/guldkort på en lokal pub

Jag kommer säkert på mer efterhand.

Redigerad av Marvin
  • 3 veckor senare...
Postad
Jag söker mig till Ingentingdomen! B)

Vi behöver fler utövare av Ingentingdomen. Eller rättare sagt ickeutövare. Att utöva betyder att man gör något och då blir det ju en motsägelse. :lol:

Själv har man bara dryga 1,5 år kvar till 30-strecket och jag gör alldeles för mycket hela tiden. Allvarligt talat har jag inte mycket till drömmar och framtidsmål. Jag är ganska nöjd med att bara "gå omkring för mig själv och mysa". Om jag dock ska sätta upp något som jag gärna vill ha gjort under min livstid så är det, som vissa andra här, att få skriva ner alla de tankar och berättelser som rör sig i huvudet (fantasin har det aldrig varit något fel på). Tyvärr så är det svårt att få det gjort då det är så mycket annat onödigt tjafs som hela tiden kommer ivägen, t.ex. arbete.

Postad

Arbete är ofta i vägen för att förverkliga ideer som att skriva ner sinna tankar. Dock tror jag att man får försöka att kombinera det hela. Det går inte att inte arbeta (om man inte är ekonomiskt oberoende), och om man hela livet arbetar kommer man aldrig få något nerskrivit. Problemet är dock att orka göra båda sakerna. När jag kommer hem från jobber är jag oftast så trött att jag bara orkar äta och sedan lägga mig. Tragiskt :(

Postad

Det där är en jäkligt svår balansgång. Jag är också ofta alldeles för trött när jag kommer hem på eftermiddagarna för att orka göra något kreativt. Att man måste gå upp allt för tidigt på morgnarna för att åka till jobbet gör inte saken bättre. Jag är morgontrött och vill helst gå upp sent.

Postad

Lösningen blir väl att vinna på en skraplott, ett antal tusen i månaden i 10-20 år. Tänk så mycket Ingenting man kunde stöka undan!

Själv har jag bara fritid eftersom jag är arbetslös. Men problemet är att jag snart hamnar hos fogden om jag inte får jobb, och det är ju inte så lattjo heller. Finns det inga yrken som betalar en för ingenting? Sängtestare, kanske?

Postad
Lösningen blir väl att vinna på en skraplott, ett antal tusen i månaden i 10-20 år. Tänk så mycket Ingenting man kunde stöka undan!

Själv har jag bara fritid eftersom jag är arbetslös. Men problemet är att jag snart hamnar hos fogden om jag inte får jobb, och det är ju inte så lattjo heller. Finns det inga yrken som betalar en för ingenting? Sängtestare, kanske?

Det yrket heter poliker. Kruxet är dock att man måste få tillräckligt många att tycka tillräckligt bra om en för att rösta på en. Och att det bara är val vart fjärde år... :w00t: :lol: :rodna: J.

Postad

min lista av saker jag vill göra inan 30

1 skriva en bok

2 åka till californien

3 ha alla star trek episoder

4 ha över 500 filmer i min bokhylla har ca:200 just nu

5 åka ut i rymden

det är väll allt

Postad

Innan 30 listan:

- Blivit sjökapten

- Rest runt om i världen, främst USA, Italien, Egypten och Japan

- Skrivit en sci fi bok

- Gått med i Dragon Rouge

- Köpt en tropisk ö

- Blivit president över United Federation Of Tropical Islands

Efter 30 listan:

- Skaffa villa

- Skaffa familj

- Gå i pension på en tropisk ö

Postad

Jag har ett mycket stort historieintresse, därför är två av minna större önskemål att få komma till Egypten och se Gizaplatån, samt få resa runt i övriga Egypten och se all historia som fins där.

Sedan vore det fantastiskt att få komma till Peru och se Mach picu.

Postad
Innan 30 listan:

- Blivit sjökapten

- Rest runt om i världen, främst USA, Italien, Egypten och Japan

- Skrivit en sci fi bok

- Gått med i Dragon Rouge

- Köpt en tropisk ö

- Blivit president över United Federation Of Tropical Islands

Efter 30 listan:

- Skaffa villa

- Skaffa familj

- Gå i pension på en tropisk ö

United federation of tropical Islands? Låter som en spännande miljö för en bok, kanske rentav en sci fi bok? J.

• 2 år senare...
Postad

Vill tvätta mina fönster nån gång så jag ser bättre ut, och sen vill jag lära mig vad alla sträck på ungsknapparna är till för & hinner jag även med att ta mig en tur till New York vore det toppen. (dvs innan jag fyller 50)

Postad

Jag vill utbilda mig färdigt till gymnasielärare, åka till Thailand en gång till, lära mig spela gitarr, gå på minst en Metallica konsert, skaffa min en systemkamera och lära mig allt om hur den fungerar och låta min ena katt få en kull med ungar :wub: .

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...