Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Är färdig med Dune och har påbörjat Solaris. Köpte den för ett par år sedan som billig pocket i samband med något annat köp, men den har bara stått och samlat damm i bokhyllan sedan dess.

Postad (redigerade)

Har inte läst någon ST-bok (romaner alltså, visst har jag bläddrat i lite "omkring-böcker" som Fysiken i Star Trek och sånt).

Läser mest Asimov inom scifi. Avslutade "Den lille fule pojken" igår och ska på biblioteket för fortsatt jakt senare idag.

(Läser fort, en normaltjock bok på ca 300 sidor räcker en helg, om jag har tur.)

Redigerad av Marvin
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postad

Fackbok: Kontinuerliga system, Sparr och Sparr. Skulle nog inte rekommendera den till någon som inte måste läsa den :P

Skönlitterär: Stiftelsen och Jorden, Isaac Asimov. Detta är den sista delen i den klassiska stiftelseserien. Läste de första sex böckerna förra sommaren och påbörjade då även denna som färdlektyr på bussen till och från sommarjobbet. Dock blev det inte så att jag läste färdigt den, vilket istället har skjutits upp till ... idag :)

Härnäst blir det att provläsa första boken i Sagan om drakens återkomst-serien (Wheel of time) av Robert Jordan. Är inte så överdrivet förtjust i fantasy (fast jag kan inte påstå att jag läst särskilt mycket heller), men då denna serien alltid dyker upp i alla boktipsartrådar på varje forum man besöker får man väl ta och testa.

Postad (redigerade)

Påbörjade som jag tröttnat på (och ska mig själv att läsa, men inte nu):

* (Fortfarande) Sagan om konungens återkomst - J.R.R. Tolkien

* Levande Musik - Terry Pratchett

* Atlantis Hemlighet - David Gibbins

Ska börja läsa (och kommer att läsa ut snabbt):

* Breaking Dawn: Så länge vi båda andas - Stephenie Meyer (Tidigare böcker i serien rekomenderas starkt) ^_^

Ska läsa såsmåningom (om jag lyckas ta mig i nackskinnet och läsa de första):

* Vargbröder 5: Onskans Schaman - Michelle Paver

* Små Gudar - Terry Pratchett

* Guldkompassen - Philip Pullman

* Arnböckerna - Jan Guillou (eventuellt)

Ska kasta mig över så fort de kommer ut på svenska:

* Elfenbenskriget - Naomi Novik

* Fjärde boken i Arvtagaren - Christopher Paolini

* Midnight Sun - Stephenie Meyer

Redigerad av Keiko
Postad

ST-böcker? Hmm... Jag läser faktiskt inte några böcker om ST. Är mer för Fantasy-böcker, är inte säker på om jag skulle tycka om Star Trek i bokform... <_<

Postad (redigerade)

Snarare flera tusen. http://www.sfbok.se/ har mycket, de finns på nätet och i Stockholm, Göteborg och Malmö. Titan böckerna är riktigt bra(iallafall 1-2 som jag läst i nuskedet, Klingon Empire: A Burning House är också riktigt bra, Klingon Empire är en fortsättning på på IKS Gorkon serien som jag inte läst men vill läsa. Terok Nor är bra(har läst ettan ska läsa resten).

Om jag skall vara ärlig har jag inte stött på en dålig ST bok än(men någon gång händer det nog). Titan serien utspelar sig efter Nemesis på Rikers nya skepp och var den första ST boken jag läste(ettan i serien alltså).

Detta blir väldigt snurrigt märker jag, kolla min forumprofil(där alla ST böcker jag har läst är listade) och klicka på länkarna så att du kommer till bokens litteratursida här på databasen där jag recenserat böckerna. Men ska jag ge ett tips så är det Titan, det är dock bäst att se Nemesis filmen först för att förstå allt, Titan utspelar sig i efterdyningarna av den filmen.

Redigerad av Mr Trek
  • 3 veckor senare...
Postad

Jag håller fortfarande på och läser igenom alla Ian Flemmings böcker om James Bond. Har läst lite mer än hälften nu. Flemming är en väldigt bra skrivare. Lyckas fängsla och har en fantistisk förmåga att beskriva utseende hoss olika personer. Jag kan med glädje rekomendera dessa böcker.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...