Nettan Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Hej, bokvänner! Håller för tillfället på med tre böcker. Läser just halvvägs "Det tolfte kortet"/Jeffrey Deaver- en äkta Lincolin Rhyme-deckare . Och läser också två böcker parallellt, "Drones, Clones and Alpha Babes"/ Diana M.A. Relke och "Sexuel Genration, Star Trek:The Next Generation and gender"/ Robim Roberts. Dessa böcker tar upp om genusfrågor och transhumanism. Det är verkligt intresstant läsning men det ger mig något att fundera över vissa avsnitt. Vad läser du just nu en bok eller håller på med flera böcker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 jag läser Star Trek Titan: The Red King. den handlar om skeppet Titan med dess besättning (bland annat Riker och Troi), när de har av en mystisk anledning färdas till en av vintergatans satellitgalaxer (210 000 ljusår bort). den håller högre klass och är bättre än den första boken i serien, som även den var riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Jag läser också en bok ur Titan-serien; "Orion's Hounds". "Red King" tycker jag var en riktig höjdare, "Orion's Hounds" är också bra, ungefär i nivå med den första boken i serien (dvs hittills. Jag har ju bara läst halva boken ännu ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Just nu parallel läser jag "Moby Dick" av Herman Melville , "Dune" av Frank herberts (Gud vilken jobbig bok det är, Prat prat prat hela tiden .) och så läser jag Vern Sneider "Te huset augusti månen" Jag försöker läsa alla klassiska böcker och böcker som det har gjorts filmer på ex : Dune , Moby Dick Här är en liten klurig fråga: Vilken star trek skådis har varit med i både Dune och en av dom många Moby dick filmerna... Litet tips...han har inget hår på huvudet. :lol: /Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Här är en liten klurig fråga: Vilken star trek skådis har varit med i både Dune och en av dom många Moby dick filmerna... Litet tips...han har inget hår på huvudet. :lol: /Conny Ja det hjälpte verkligen.(sarkasm) Låt se nu.... Avery Brooks kanske? Nu till ämnet. Jag läser "Livets Skafferi" av Alexsander McCall Smith och igår kväll läste jag klart "Ture Sventon på nya äventyr" av Åke Holmberg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Jag läser tom clancys björnen och draken även om det går sisådär eftersom jag praktiserar och skriver på en bok samtidigt. (Hm ibland önskar man att dygnet hade de 26 timmar som nog påstod i ett avsnitt). Gillar du inte samtal? Då gillar du inte ds9 heller då? lol. OM du inte gillar samtal kan jag nog inte rekomendera min piratbok som jag skriver på... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 30, 2007 Report Share Posted June 30, 2007 Jag läser tom clancys björnen och draken även om det går sisådär eftersom jag praktiserar och skriver på en bok samtidigt. (Hm ibland önskar man att dygnet hade de 26 timmar som nog påstod i ett avsnitt). Gillar du inte samtal? Då gillar du inte ds9 heller då? lol. OM du inte gillar samtal kan jag nog inte rekomendera min piratbok som jag skriver på... J. älskar alla Tom Clancy filmer och dataspel (titta bara på min avatar) men har faktiskt aldrig läst en bok av honom. kan ni rekommendera någon bra. men om det är en bokserie ni rekommenderar så börja gärna med den första boken (även om den kanske är sämst. är det dock en serie med helt fristånde delar så spelar det ingen roll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Legolas Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Jag håller på att läsa Eragon och ska sen läsa uppföljaren Eldest. Ska snart även läsa nya Harry Potter-boken som jag har bokat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 (edited) som kontrast till contec läser jag "Bill & Ben slår hårdast" av Marshall Grover . men innan läste jag alla tre "Sagan om ringen"-böckerna , tog en helg . jag försöker oxå plöja igenom regelverket till Warhammer 40k blir mest en massa ? :blink: ? :blink: ? :blink: ? :blink: ? av det . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited July 4, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted July 1, 2007 Report Share Posted July 1, 2007 Hmm.. Ändrar nog mitt omdöme om Dune boken. Har suttit och läst en hel del på Toa (Ett av mina favorit läs ställen, andra är sängen.) Handlinge har börjar sätta igång lite mera nu, men jag får väl se hur bra den är på slutet. Jag kan rekommendera CLIVE CUSSLER's böcker om Dirk Pitt, en helt underbar samling äventyrs böcker. /Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted July 2, 2007 Report Share Posted July 2, 2007 Jag läser Herman Lindkvist bok "Sverige från istid till framtid" Ok...det var jag visst ensamm om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted August 10, 2007 Report Share Posted August 10, 2007 Jag har precis beställt Time to be born. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Jag läser just nu Malazan Book of the Fallen-serien av Steven Erikson. Det är episk fantasy utan allt gulligt och fluffigt "ensam toksnäll hjälte mot Tze Evil Dark One" och inga alver/dvärgar/orcher. Det är mycket bra böcker, jag är inne på tredje av i skrivande stund 7 böcker, det ska bli 10 böcker i slutändan. Innan jag började läsa dessa böcker läsate jag Halo romanerna som behandlar det som hände innan och mellan spelen och så läste jag också WH40K böckerna "Let the Galaxy Burn" (av diverse författare, det är ca 30 noveller i den boken av varierande kvalité) och "The Eisenhorn Omnibus" av Dan Abnett (3 romaner och två noveller i samma bok). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Ni ser i min signatur vilken bok som jag är på just nu: ST-boken Exodus. Jag är precis i början, så jag kan inte uttala mig om den är bra eller ej. Den har dock fått goda recensioner världen över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Jag hade tänkt läsa björnen och draken nu i sommar men har inte kommit så långt. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Jag läser Herman Lindkvist bok "Sverige från istid till framtid" Ok...det var jag visst ensamm om. Nä du. Jag har läst den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Jag läser tom clancys björnen och draken även om det går sisådär eftersom jag praktiserar och skriver på en bok samtidigt. (Hm ibland önskar man att dygnet hade de 26 timmar som nog påstod i ett avsnitt). Gillar du inte samtal? Då gillar du inte ds9 heller då? lol. OM du inte gillar samtal kan jag nog inte rekomendera min piratbok som jag skriver på... J. älskar alla Tom Clancy filmer och dataspel (titta bara på min avatar) men har faktiskt aldrig läst en bok av honom. kan ni rekommendera någon bra. men om det är en bokserie ni rekommenderar så börja gärna med den första boken (även om den kanske är sämst. är det dock en serie med helt fristånde delar så spelar det ingen roll. Tom clancy kan rekomenderas om du gillar politik på hög nivå och tegelstensromaner. Börja gärna med jakten på röd oktober där jack ryan presenteras. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 låter riktigt bra, jag ska göra det så fort jag läst ut den boken jag läser just nu. jag läste I Cirkelns Mitt av Dan Brown men så helt plötsligt tog den slut, snyft, snyft den var ju så bra. så jag tog första bästa bok i bokhyllan och det blev Eragon även fast jag läst den förut. men nu får jag skynda mig igenom den och sen gå in på Clancys område. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Hmm.. Ändrar nog mitt omdöme om Dune boken. Har suttit och läst en hel del på Toa (Ett av mina favorit läs ställen, andra är sängen.) Handlinge har börjar sätta igång lite mera nu, men jag får väl se hur bra den är på slutet. Jag kan rekommendera CLIVE CUSSLER's böcker om Dirk Pitt, en helt underbar samling äventyrs böcker. /Conny Själv läser jag inte så mycket, men om jag av någon anledning gör det ska det va sci-fi och på toa. That's it. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 (edited) låter riktigt bra, jag ska göra det så fort jag läst ut den boken jag läser just nu. jag läste I Cirkelns Mitt av Dan Brown men så helt plötsligt tog den slut, snyft, snyft den var ju så bra. så jag tog första bästa bok i bokhyllan och det blev Eragon även fast jag läst den förut. men nu får jag skynda mig igenom den och sen gå in på Clancys område. Har läst klart "Orion's Hounds" ur Titan-serien, den var riktigt spännande i slutet. Alla Dan Browns böcker är ungefär lika bra, jag har läst allihop! Da Vinci-koden I cirkelns mitt Änglar och demoner Gåtornas palats Glöm inte heller att "Sword of Damocles" i Titan-serien kommer ut i december! Edited August 12, 2007 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 låter riktigt bra, jag ska göra det så fort jag läst ut den boken jag läser just nu. jag läste I Cirkelns Mitt av Dan Brown men så helt plötsligt tog den slut, snyft, snyft den var ju så bra. så jag tog första bästa bok i bokhyllan och det blev Eragon även fast jag läst den förut. men nu får jag skynda mig igenom den och sen gå in på Clancys område. Har läst klart "Orion's Hounds" ur Titan-serien, den var riktigt spännande i slutet. Alla Dan Browns böcker är ungefär lika bra, jag har läst allihop! Da Vinci-koden I cirkelns mitt Änglar och demoner Gåtornas palats Glöm inte heller att "Sword of Damocles" i Titan-serien kommer ut i december! den enda boken av Dan Brown jag inte läst är Gåtornas Palats, jag tänkte beställa den här om dan, men jag tycker att 169 kr är för dyrt så jag köpte Änglar och Demoner även fast jag läst den (den fattades i samlingen). jag ska nog önska mig Sword of Damocles i julklapp. men vänta nu lite, jag har ju inte läst Orions Hounds än! det måste jag ju göra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nakh Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Jag läser Midas Värld av Frederik Pohl.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 2, 2007 Report Share Posted September 2, 2007 Jag läser "Vargbroder" av Robin Hobb. En riktigt bra tegelsten i en fantasytrilogi där första boken heter "Mördarens lärling". Hobb har skrivit två trilogier om "fjärrskådarna" en kungaätt som har vissa magiska färdigheter. Jag kan dock även varmt rekommendera en annan trilogi av henne (!) där alla böckerna har ordet "skepp" i titeln. Jag läste de böckerna först och sedan fortsatte jag med fjärrskådarna. Just nu tycker jag att skepp-trilogin är bättre men jag har ju lite kvar att läsa om fjärrskådarna förstås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 6, 2009 Report Share Posted January 6, 2009 (edited) Alla Dan Browns böcker är ungefär lika bra, jag har läst allihop! Da Vinci-koden I cirkelns mitt Änglar och demoner Gåtornas palats Visst är de bra! Enda nackdelen är att de är så lika varandra. Samma typ av handling, berättarstruktur, karaktärer och så vidare. Det verkar som om Brown har hittat en vinnande formel som han mjölkar. Edited January 6, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 7, 2009 Report Share Posted January 7, 2009 Har precis läst ut en bok om Shigeru Miyamoto. Ska strax ge mig på en novellsamling av Stephen King. (Kommer ej ihåg namn just nu, men den har väl ett spillt vinglas eller blodfläckar i ett rum på omslaget tror jag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts