Jump to content

Quinto och Nimoy i nya filmen

Nyhet

Recommended Posts

Zachary Quinto skall verkligen vara med i den nya Star Trek-filmen i rollen som en ung Spock. Ryktena var sanna och detta skall bli något mycket spännande att se till årsskiftet 2008/2009! Presskonferensen i natt avslöjade dessutom att Leonard Nimoy också skall vara involverad i den nya filmen, i rollen som den äldre Spock.

J J Abrams säger att han fortfarande är intresserad av att ha med William Shatner i rollen som den äldre James T Kirk, men har ännu inte lyckats få till en god lösning vad gäller detta. Man kan väl ana att det dessutom kan handla om den lön som Shatner skulle få. Rollen som den yngre Kirk är ännu inte avgjord, tyvärr.

StarTrek.com har den senaste postern på sin webbplats (kanske plockar vi hit den snart dessutom).

Källa

[ Till originalnyheten ]

Postern känns sådär.

Intressant att dom försöker få med Kirk på ett hörn. Kul att även få bekräftat att Nimoy återvänder som Spock och att ryktet gällande Zachary Quinto som en yngre Spock visade sig stämma. Även trevligt att höra Nimoy's kommentar om varför han ställer upp i filmen. Det kan ju indikera att dom har ett riktigt bra manus.

• 3 weeks later...

När jag har försökt läsa mellan raderna på de nyheter som finns runtom på nätet om detta, så får jag känslan att den äldre Spock skall vara med i början och i slutet av filmen, såsom en äldre vulcan som tänker tillbaka på sitt liv.

När jag har försökt läsa mellan raderna på de nyheter som finns runtom på nätet om detta, så får jag känslan att den äldre Spock skall vara med i början och i slutet av filmen, såsom en äldre vulcan som tänker tillbaka på sitt liv.

Det är det intryck jag får. Dom har sagt att anledningen till att det är svårt att f?? med den äldre Kirk är att han dog i Generations vilket ger en ganska tydlig indikation på att historien startar och slutar efter Generations. Så min gissning är att Spock berättar för någon om hur han och Kirk fick befälet på Enterprise eller liknande. Dessutom är det inte helt omöjligt att den äldre spock löser något mysterium i sin tid under tiden han berättar. J.

Pjotr'k's teori känns både bra och trovärdig. Det som dock talar lite emot det är att både Nimoy och Abrams har sagt att Spock den äldres medverkan i filmen är större än ett gästspel. Å andra sidan vet man ju inte hur stora och avancerade scenerna kan vara om det är så att han är med i början respektive slutet av filmen.

Men jag tycker det låter som en bra idé att låta en äldre Spock starta upp filmen med att han ser tillbaka på sin "ungdom" och det första mötet med Kirk och resterande av originalbesättningen för att sedan avsluta filmen i realtid.

Det låter som ett intresant manus. Någon typ av hopp i tiden måste ju förekomma om det ska gå att få med Nimoy och ev. Shattner som gammla människor, då filmen ska utspela sig före TOS. Lite nyfiken blir man allt när man hör om skvallret. Undra hur mycket som är sant?

• 2 months later...
  • 4 years later...
  • Create New...