Gå till innehåll

En bra film sökes


MrsMorn

Rekommenderade inlägg

Fast jag tycker att The Ark of Truth mer har "historievärde" i SG-universat. Hade de inte fått alla sorters skyddsanordningar av asgard redan, det var väl mest vapen som blev kraftigt uppgraderade eftersom de inte ville ge vapen till människorna(eller några andra) tidigare. Skölduppgraderingen var inte lika stor. Dessutom klarade de bara 3 skott i sista SG1 avsnittet "Unending" där de hade fått sina uppgraderingar av asgards redan :P

De hade fått uppgraderingarna i Unending, det är inte säkert att de hunnit implementera dem...

Det var inte bara vapen de fick av Asgard, det var hela deras kunskapsbas, Asgard-varianten av "the ancient repository of knowledge".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...
  • 2 år senare...

Om man inte sett Bladerunner än så har man väll missat något väldigt stort. The Day The Earth Stood Stil såg jag för ett tag sedan (remaken) och den var ju helt OK den också (fast jag tror de flesta vill se orginalet först). Stålmannen är ju kul, men har nog ändå setts av väldigt många.

Jag skulle rekomendera alla att läsa boken till 2001 före man ser filmen. Jag provade och se den filmen säkert 3 gånger och somnade varje gång, men när jag hade läst boken och förstod vad den handlade om så blev filmen mycket enklare att hänga med i, alla detaljer blev mycket mer intressanta och det långsamma tempot blev vackrare på något sätt. Många tycker väll att man alltid bör läsa böckerna före man ser filmerna men jag är inte så säker på om det gäller för all populärkultur. Ibland kanske man kan se filmen och skippa boken.

Mars Attacks är ju ganska kul....

Jag borde nog själv se fler filmer, men har svårt för att helt och hållet omfamna Dystopi-filmer så som Independence Day och liknande. The Day The Earth Stood Still var väll faktiskt den första Dystopi-film jag verkligen tyckte var bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se originalet, the day the earth stood still. Den är klart mycket bättre än den nya versionen. Pitch Black, Alla The Thing-filmerna. Se dem i ordningen: The Thing from another world, the thing (2011), The Thing (1982).

Och filmen jag nämnde i ett anat inläng, Night of the Comet är en höjdare. Dystopifilm.

Redigerad av RoLaren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...