johannalaforge Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 (edited) Jag satt på tåget igår och hade absolut NADA att göra när det slog mig att jag kunde försöka skriva ner namnen på ALLA TNG avsnitten, om jag nu kom ihåg dem dvs. Först gick det hur lätt som helst, jag skrev dem i spalter säsong för säsong och gjorde punkter för hur många avsnitt säsongen i fråga innehåller. Efter en timme var det inte fullt lika lätt längre, jag kunde vad avsnitten handlade om, men inte namnen. Ca 2 h hade gått, och jag var nere i typ 10 avsnitt kvar. Jag tänkte, jag tänkte och jag tänkte lite mer. Det var sjukt svårt med de sista avsnitten, jag bara kunde inte komma på dem. När jag hade tänkt så pass länge orkade jag inte mer. När jag kom hem, eller rättare sagt för en stund sedan, kollade jag upp de 8 avsnitten som jag bara inte kunde komma på för allt smör i småland. (småland, yei! ) Här kommer de avsnitten jag aldrig mer kommer att glömma: 1-The outcast. 2-The Host. 3-The High Ground. 4-A Matter of Perspective. 5-Sarek. 6-True Q. 7-Rightful Heir. 8-Bloodlines. Såhär efteråt känns det skandal att man glömde dem, även om man ju faktiskt kom ihåg 168 avsnitt, vilket inte är så pjåkigt ändå. (176 totalt asså, om man räknar Encounter at Farpoint och All good things som enkelavsnitt, vilket jag gjorde) Detta är något som ni TNG fantaster bara måste prova själva, det var superskoj. (dock inte när man satt där med några avsnitt kvar och slår huvudet i väggen) Edited October 16, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Härligt att höra att det fins ökta Star Trek-fantaster där ute. Personligen tycker jag att du utnyttjar din tid mycket bra. Imponerande att du kunde komma ihåg 168 avsnittsnamn. Själv kommer jag lätt ihåg avsnitten, men inte vad det heter. Har aldrig varit bra på namn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted November 2, 2007 Report Share Posted November 2, 2007 Det låter som en trekking motsvarighet till "namnge-alla-USAs-stater(alt. Sveriges landskap)-spelet" Det är inte lätt det heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 2, 2007 Author Report Share Posted November 2, 2007 Det låter som en trekking motsvarighet till "namnge-alla-USAs-stater(alt. Sveriges landskap)-spelet" Det är inte lätt det heller nu kommer ni nog att garva, men jag kan delstaterna med :P (så sant som jag har för mycket fritid) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted November 6, 2007 Report Share Posted November 6, 2007 :blink: Mycket imponerande. Själv kan jag omöjligen komma ihåg namnen. Några har väl fastnat men förövrigt minns jag bara handlingen i avsnitten. Inte vad de heter eller vilken säsong de är med i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 6, 2007 Author Report Share Posted November 6, 2007 :blink: Mycket imponerande. Själv kan jag omöjligen komma ihåg namnen. Några har väl fastnat men förövrigt minns jag bara handlingen i avsnitten. Inte vad de heter eller vilken säsong de är med i. Jag har varit Trekkie i ungefär 1 år nu och har haft alla TNG-boxarna i ca 4 månader, men jag vet inte om det är däför jag minns det. Jag gör det nog bara, antar jag .... Jaja, det är roligt att ni ser det som imponerande, själv anser jag det mest vara ett lite wierd tidsfördriv :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted November 6, 2007 Report Share Posted November 6, 2007 Jag har varit Trekkie i ungefär 1 år nu och har haft alla TNG-boxarna i ca 4 månader, men jag vet inte om det är däför jag minns det. Jag gör det nog bara, antar jag .... Jaja, det är roligt att ni ser det som imponerande, själv anser jag det mest vara ett lite wierd tidsfördriv :P Jag har sett på Star Trek i många år, köpte boxarna då de först släptes och har sett samtliga avsnitt i alla serier minst en gång och de flesta flera gånger men kommer ändå inte ihåg namnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 7, 2007 Report Share Posted November 7, 2007 Jag har varit Trekkie i ungefär 1 år nu och har haft alla TNG-boxarna i ca 4 månader, men jag vet inte om det är däför jag minns det. Jag gör det nog bara, antar jag .... Jaja, det är roligt att ni ser det som imponerande, själv anser jag det mest vara ett lite wierd tidsfördriv :P Jag har sett på Star Trek i många år, köpte boxarna då de först släptes och har sett samtliga avsnitt i alla serier minst en gång och de flesta flera gånger men kommer ändå inte ihåg namnen. Samma här. Kan troligen komma ihåg handlingen i alla avsnitt, men vad det hetter...nix? Ibland när jag känner för att se ett specielt avsnitt kan det ta lång tid innan jag kan hitta vilken sesong det är med i, och vad avsnittet hetter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 7, 2007 Report Share Posted November 7, 2007 Skönt att hör att fler inte kommer ihåg.Trode jag höll på att bli senil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted November 8, 2007 Report Share Posted November 8, 2007 Jag läser till lärare och vi håller precis på att läsa om hur man kan använda sång för att förenkla lärande så här är mitt tips om man vill lära sig alla episoderna... :lol: http://www.youtube.com/watch?v=BKZC0SuvS6s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 8, 2007 Author Report Share Posted November 8, 2007 (edited) Detta kommaer låta som om jag har nada liv besides Star Trek, vilket är helt rätt. Idag på mattelektionen fick jag för mig att jag skulle pröva min lycka igen. Pennan skrev fortare än ljuset, och efter 30 min var jag nere i 3 avsnitt. Kollade upp dem nyss och fick världens chock... 1-Half a life... Ok, inte överdrivet skamlig att missa iallafall. 2-Reunion... Ok, ganska stort avsnitt med tanke på vad som händer. Sist, och skamligast på jorden: SCHISMS!!!! Jag har sett det avsnittet en triljon gånger och älskar det så himla mycket, jag dog när jag såg att jag hade missat det. Men, men, jag har ju bara testat 2 ggr, med ca 1 månads mellanrum. Som de säger: Tredje gången gillt :P Edited November 8, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 9, 2007 Report Share Posted November 9, 2007 Detta kommaer låta som om jag har nada liv besides Star Trek, vilket är helt rätt. Idag på mattelektionen fick jag för mig att jag skulle pröva min lycka igen. Pennan skrev fortare än ljuset, och efter 30 min var jag nere i 3 avsnitt. Kollade upp dem nyss och fick världens chock... 1-Half a life... Ok, inte överdrivet skamlig att missa iallafall. 2-Reunion... Ok, ganska stort avsnitt med tanke på vad som händer. Sist, och skamligast på jorden: SCHISMS!!!! Jag har sett det avsnittet en triljon gånger och älskar det så himla mycket, jag dog när jag såg att jag hade missat det. Men, men, jag har ju bara testat 2 ggr, med ca 1 månads mellanrum. Som de säger: Tredje gången gillt :P Och vad säger lären om att du gör sådant här på matte lektionen? Du kanske får göra en strålande uppsats om matematiken i star trek eller något för att blidka honom/henne... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 9, 2007 Author Report Share Posted November 9, 2007 Detta kommaer låta som om jag har nada liv besides Star Trek, vilket är helt rätt. Idag på mattelektionen fick jag för mig att jag skulle pröva min lycka igen. Pennan skrev fortare än ljuset, och efter 30 min var jag nere i 3 avsnitt. Kollade upp dem nyss och fick världens chock... 1-Half a life... Ok, inte överdrivet skamlig att missa iallafall. 2-Reunion... Ok, ganska stort avsnitt med tanke på vad som händer. Sist, och skamligast på jorden: SCHISMS!!!! Jag har sett det avsnittet en triljon gånger och älskar det så himla mycket, jag dog när jag såg att jag hade missat det. Men, men, jag har ju bara testat 2 ggr, med ca 1 månads mellanrum. Som de säger: Tredje gången gillt :P Och vad säger lären om att du gör sådant här på matte lektionen? Du kanske får göra en strålande uppsats om matematiken i star trek eller något för att blidka honom/henne... J. Ahaha :lol: Ne men mattelektionen var typ 3 h lång, så jag räknade matte först iallafall :P Kom på att jag faktiskt glömde ett till avsnitt (fy och skam): First Contact. Hur i hela friden kunde jag glömma det enda avsnittet med samma namn som en av filmerna??? Skäms på mig, skäms Johanna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 9, 2007 Report Share Posted November 9, 2007 Jag försöker fortfarande komma ihåg vad "SCHISMS" handlar om Aaaaaahhh jag blir galen.Hur gör du människa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 9, 2007 Author Report Share Posted November 9, 2007 (edited) Jag försöker fortfarande komma ihåg vad "SCHISMS" handlar om Aaaaaahhh jag blir galen.Hur gör du människa. :P Det jag råkar bara ha relativt ganska bra minne, typ tror jag. Jag antar att du redan har kollat upp vad Schisms handlar om, eller? (ett SJUUUKT bra avsnitt, BTW) Edited November 9, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 9, 2007 Report Share Posted November 9, 2007 Jo jag kollade,tur att man kan fuska lite och det är ett bra avsnitt.Men du är duktig det måste sägas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 9, 2007 Author Report Share Posted November 9, 2007 (edited) Jo jag kollade,tur att man kan fuska lite och det är ett bra avsnitt.Men du är duktig det måste sägas. Man tackar för komplimangen, men det finns förmodligen MÅÅNGA som kan det bättre, fortare och dels kan alla avsnitten bättre än jag. (och som inte glömmer ett av sina favoritavsnitt <_< ) (seriöst, det kommer plåga mig hela livet... :ninja: <--- Värsta söta smileyn, BTW :lol: ) Edited November 9, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 9, 2007 Report Share Posted November 9, 2007 Har funderat lite och tror att en av mina många farvoriter är:The measure of a man.Vet inte riktigt varför men jag blir lite varm i hjärtat varje gång jag ser Data med sin lilla väska med personliga tillhörigheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 9, 2007 Report Share Posted November 9, 2007 Jag försöker fortfarande komma ihåg vad "SCHISMS" handlar om Aaaaaahhh jag blir galen.Hur gör du människa. :P Det jag råkar bara ha relativt ganska bra minne, typ tror jag. Jag antar att du redan har kollat upp vad Schisms handlar om, eller? (ett SJUUUKT bra avsnitt, BTW) Hm är det där dom får en massa konstiga apparater här och där på kroppen? För att det är någon alien som tror att dom är lab råttor? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 9, 2007 Author Report Share Posted November 9, 2007 Jag försöker fortfarande komma ihåg vad "SCHISMS" handlar om Aaaaaahhh jag blir galen.Hur gör du människa. :P Det jag råkar bara ha relativt ganska bra minne, typ tror jag. Jag antar att du redan har kollat upp vad Schisms handlar om, eller? (ett SJUUUKT bra avsnitt, BTW) Hm är det där dom får en massa konstiga apparater här och där på kroppen? För att det är någon alien som tror att dom är lab råttor? J. Exakt! Det är så himla bra att jag nästan dör en smula varje gång jag ser det :P Speciellt gillar jag den delen då de är på holodäcket med Deanna och försöker tillsammans återskapa rummet de varit i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 10, 2007 Report Share Posted November 10, 2007 Jag försöker fortfarande komma ihåg vad "SCHISMS" handlar om Aaaaaahhh jag blir galen.Hur gör du människa. :P Det jag råkar bara ha relativt ganska bra minne, typ tror jag. Jag antar att du redan har kollat upp vad Schisms handlar om, eller? (ett SJUUUKT bra avsnitt, BTW) Hm är det där dom får en massa konstiga apparater här och där på kroppen? För att det är någon alien som tror att dom är lab råttor? J. Exakt! Det är så himla bra att jag nästan dör en smula varje gång jag ser det :P Speciellt gillar jag den delen då de är på holodäcket med Deanna och försöker tillsammans återskapa rummet de varit i. Verkligen Star Trek-Horror. Skulle passat bra som Hallowen-avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 10, 2007 Author Report Share Posted November 10, 2007 Jag försöker fortfarande komma ihåg vad "SCHISMS" handlar om Aaaaaahhh jag blir galen.Hur gör du människa. :P Det jag råkar bara ha relativt ganska bra minne, typ tror jag. Jag antar att du redan har kollat upp vad Schisms handlar om, eller? (ett SJUUUKT bra avsnitt, BTW) Hm är det där dom får en massa konstiga apparater här och där på kroppen? För att det är någon alien som tror att dom är lab råttor? J. Exakt! Det är så himla bra att jag nästan dör en smula varje gång jag ser det :P Speciellt gillar jag den delen då de är på holodäcket med Deanna och försöker tillsammans återskapa rummet de varit i. Verkligen Star Trek-Horror. Skulle passat bra som Hallowen-avsnitt. Jag måste nog säga att du har rätt, men att jag personligen tycker Genesis skulle passa ännu bättre. Genesis är lixom Star Trek Gone Dark, tycker jag. Speciellt Barclayspindeln och vad det nu är Worf blir tycker jag är rysliga. :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 10, 2007 Report Share Posted November 10, 2007 Jag försöker fortfarande komma ihåg vad "SCHISMS" handlar om Aaaaaahhh jag blir galen.Hur gör du människa. :P Det jag råkar bara ha relativt ganska bra minne, typ tror jag. Jag antar att du redan har kollat upp vad Schisms handlar om, eller? (ett SJUUUKT bra avsnitt, BTW) Hm är det där dom får en massa konstiga apparater här och där på kroppen? För att det är någon alien som tror att dom är lab råttor? J. Exakt! Det är så himla bra att jag nästan dör en smula varje gång jag ser det :P Speciellt gillar jag den delen då de är på holodäcket med Deanna och försöker tillsammans återskapa rummet de varit i. Verkligen Star Trek-Horror. Skulle passat bra som Hallowen-avsnitt. Jag måste nog säga att du har rätt, men att jag personligen tycker Genesis skulle passa ännu bättre. Genesis är lixom Star Trek Gone Dark, tycker jag. Speciellt Barclayspindeln och vad det nu är Worf blir tycker jag är rysliga. :blink: Sant, specielt Worf är intresant tycker jag. Fisken som kippar efter andan i badkaret är också ganska crepy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 14, 2007 Author Report Share Posted November 14, 2007 ÄNTLIGEN!!! (dags att fira) Idag klarade jag alla 178 avsnitten, på 25 minuter. (äntligen) Som de säger: Tredje gånger gillt. :lol: Just nu är jag helt euforisk av lycka :lol: Denna gången glömde jag inte ens First Contact (yei). Lycka, lycka och konstant lycka :lol: :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 16, 2007 Report Share Posted November 16, 2007 Härligt!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts