Gå till innehåll
Nyhet

Patrick Stewart som Macbeth

Rekommenderade inlägg

The Guardian prisar Patrick Stewart i hans uppsättning av Macbeth och de övriga brittiska tidningarna fortsätter sina hyllningar. Just nu spelar alltså Patrick Stewart (Jean-Luc Picard) den kända rollen i en uppsättning på Gielgud Theatre, London. Anita Thåström i West Coast Trekkers (och som för övrigt är medlem även i övriga svenska ST-föreningar...) har gjort ett teaterbesök och har några bilder från signeringen efteråt upplagda på trekkers.se.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en prestation jag gärna skulle villja se. Patrick Stewart är en mycket duktig skådespelare, och väl skolad i de gammla klassikerna. (Vi får ju se små glimmtar av detta i TNG). Man kan ju hoppas att framförandet hamnar på DVD.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag skulle vilja se Patric Stewart i en Shakespeare uppsättning på dramaten. SNÄÄÄÄÄÄÄÄLLA???????? :rolleyes: J.

ja det är bra att du ber snällt, men jag tror inte att budskapet når fram så bra till Stewart på et där sättet :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nu var det ju i och för sig inte Jean luc jag hoppades nå fram till utan tomtarna som sitter i dramatens ledning. Men chansen att dom läser en sådan här sida är väl rätt minimal... J.

tomtar?? jag trodde att tomten bodde på nordpolen, men aja dramaten får duga :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Patric Stewart som skurk i en James Bond-film kanske vore nåt'?

okej, det skulle vara svårt att se Picard som skurk, men nog kan det funka alltid. Stewart hade nog faktiskt passat ganska bra, han är ju en lysande skådespelare och skulle nog faktiskt passa fint som skurk. fast för min del kan han gärna va skurk i nån annan film, är inte så förtjust i Bond-filmerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Han var skurk i nån´kidnappningsactionrulle som du kanske har sett?

nej jag tror faktiskt att jag aldrig sett Stewart som skurk

jo , han spelade ledaren för ett gäng terrorister som tog över en skola , sen kom skolans bråkstake som blivit avstängd och bekämpade dem . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo , han spelade ledaren för ett gäng terrorister som tog över en skola , sen kom skolans bråkstake som blivit avstängd och bekämpade dem . :klingon:

hmm ingen som vet vad filmen hette??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Ja just den rullen..för övrigt ingen höjdare. Det var väl tur att M.R Steward var med annars så hade den inte funkat något vidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En annan film utöver Mastermind där Stewart har skurkrollen är Conspiracy Theory. Han hade inte heller den mest sympatiska rollen i Animal Farm, även om han bara ställde upp med rösten i den filmen. Så även i The Prince of Egypt. Så har vi ju även rollen som Scrooge i A Christmas Carol, så han har nog haft sin beskärda del av skurkroller verkar det som.

Enligt IMDb heter filmen Masterminds: http://www.imdb.com/title/tt0119630/

För att ta ett steg närmare ämnet igen. Går det att få tag på något av Stewarts teaterframträdande på något sätt? Skulle som sagt vara intressant att se.

Går man till Gielgud Theatres hemsida (länk i första inlägget) så kan man tydligen boka biljett där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg