Jump to content

Star Trek spelas nu in

Nyhet

Recommended Posts

Igår började inspelningen av Star Trek, den elfte Star Trek-filmen. De har börjat att filma i södra Kalifornien (det blev alltså inte i Sverige...) och då kulisserna till Enterprise (vilket senare troligen leds av kommendör Christopher Pike) inte är färdigbyggda än så kommer bryggscener, etc, att spelas in på Paramounts område i början av nästa år. Ryktena förtäljer att samma studio som använts till filmer och TV-serier under tidigare 27 år skall användas på nytt. Men kulisserna såldes av under 2005, så de får bygga upp allt igen...

Källa

[ Till originalnyheten ]

wow great, det här måste firas!! jag hade fått för mig att det var den 15:e så jag hade tänkt fira stort då, men nu har man ju missat det och får fira i efterhand. och nu är det bara 413 dagar kvar tills premiären, dags att börja leta efter biljetter att föhandsboka :P hehe skulle kunna räkna med timmar, minuter och sekunder också istället för bara dagar, men med tanke på att ni inte läser det precis samtidigt som jag postar verkar inte det så smart (och dessutom verkar folk inte gilla när Data gör det heller...)

Jättekul. :w00t:

Jaha? Vi brukar ju som du vet inte premiera enradare utan önskar snarare att man förklarar sin ståndpunkt lite mer så att det inte blir ren chat... J.

Nej men oj då, så hemskt att jag ville uttrycka min glädje... ;)

Tror det har att göra med att jag redan postade nyheten i en annan tråd som rör inspelningsstart för filmen

och när jag såg att det skapats en till för mer eller mindre samma ändamål så blev jag delvis lite förvånad men samtidigt glad igen och ville posta av mig min glädje.

Tycker inte man ska hålla för hårt på den där regeln. Möjligtvis när en hel tråd spårat ur eller håller på att spåra ur tack vare fåspråkiga inlägg. Ett hit eller dit har väl ingen betydelse utan skapar ju bara en trist "forumpolis" känsla över sig.

Du är arresterad för att du inte talar någonting :w00t: :lol: Skämt åsido så försöker vi hålla koll på sådant som inte tillför någonting eller bara säger saker som jättebra eller att Janeway är en nolla utan att precisera varför man tycker att hon är det. Sedan kan man självklart svara ok tex utan problem. Men det är ju trots allt ett diskussionsforum och ingen chat. :blink: <_< J.

[...] och när jag såg att det skapats en till för mer eller mindre samma ändamål [...]

Lite information för er som kanske missat detta: Den här avdelningen av forat består av automatiskt skapade ämnen baserat på nyheterna från Star Trek Databas. Därför kan det ibland bli snarlika ämnen. Det innebär dock inte att man som forummedlem måste känna sig tvungen att delta i alla, eller t.ex. skriva samma inlägg om igen. Det räcker gott med det som tidigare skrivits.

Ibland gör vi forumledare som så att vi hänvisar till en större diskussion istället, detta för att det annars blir svårt att hålla isär diskussionerna. Vi har dock inte gjort det i någon större utsträckning än. Vill ni föreslå att en sådan hänvisning skulle kunna göras - skicka ett PM.

[...] och när jag såg att det skapats en till för mer eller mindre samma ändamål [...]

Lite information för er som kanske missat detta: Den här avdelningen av forat består av automatiskt skapade ämnen baserat på nyheterna från Star Trek Databas. Därför kan det ibland bli snarlika ämnen. Det innebär dock inte att man som forummedlem måste känna sig tvungen att delta i alla, eller t.ex. skriva samma inlägg om igen. Det räcker gott med det som tidigare skrivits.

Ibland gör vi forumledare som så att vi hänvisar till en större diskussion istället, detta för att det annars blir svårt att hålla isär diskussionerna. Vi har dock inte gjort det i någon större utsträckning än. Vill ni föreslå att en sådan hänvisning skulle kunna göras - skicka ett PM.

Den förra diskusionen var också en nyhetsdiskusion om att dom hade hittat skådespelare till star trek så jag ser ingen anledning att hänvisa dit. Däremot kanske det kan vara läge att hänvisa alla diskusioner till en stor diskusions avdelning om star trek (XI) om man nu vill det. J.

Vi kommer att ha något speciellt inför filmpremiären. Vad det blir är alldeles för tidigt att säga nu då det är över 1 år kvar till premiären. En nedräknare är ett bra förslag, men om det blir något sådant så dyker det antagligen inte upp förrän någon månad innan premiären.

Jag undrar om det kommer att börja läcka ut info om filmen, och kanske läggas ut något på t.ex. Youtube. Får ju hoppas det så man kan mätta nyfikenheten. Om någon ser något så får de medela det på forumet tycker jag.

hittade en en sida med bilder ifrån studion där det spelas in, eller snarare utanför studion. det är ett gäng smygbilder p?? lite skådespelare och alla har svarta rockar (modell regnrock) för att dölja kläderna under, på vissa bilder kan man dock se kragen på nåt som skulle kunna vara en ny uniform. även en del skådisar gör en del roliga miner.

här finns bilderna

Släng upp en nedräknare på star trek db! Som räknar ner dagar, timmar och kanske t.o.m minuter och sekunder. Har för mej att star wars.se hade en sådan inför den sista star wars-filmen.

jag har ett kul program som heter SpringWidgets, med det kan man skapa nedräkningar till vad man vill. så jag har en medräkning till XI tillsammans med en snygg trekkig bild på skrivbordet. just nu är det bara 412 dagar, 4 timmar, 10 minuter och 23 sekunder kvar till premiär, dags och börja leta efter biljetter snart...

Jag undrar om det kommer att börja läcka ut info om filmen, och kanske läggas ut något på t.ex. Youtube. Får ju hoppas det så man kan mätta nyfikenheten. Om någon ser något så får de medela det på forumet tycker jag.

hittade en en sida med bilder ifrån studion där det spelas in, eller snarare utanför studion. det är ett gäng smygbilder på lite skådespelare och alla har svarta rockar (modell regnrock) för att dölja kläderna under, på vissa bilder kan man dock se kragen på nåt som skulle kunna vara en ny uniform. även en del skådisar gör en del roliga miner.

här finns bilderna

Det var inte mycket man såg på de bilderna. Tämligen patetiska tycker jag. Kommer säkert bättre under året som är kvar.

Ja det verkar som att paramount och jj har förstått hur man håller paparazis borta. :w00t: :lol: Men sådant här är ju helt ok eftersom det bara ökar längtan att få veta mer och nyfikenheten på filmen... Jag såg dessvärre ingenting på bilderna som avslöjade vilka uniformer dom har även om en svart krage skulle kunna tyda på dom klassiska tos uniformerna *önsketänkande*. Men den som lever får se... J.

Fortfarande är ingenting känt om svenskt premiärdatum. Endast USAs, Storbritanniens och Australiens är klara.

Man kan ju hoppas på att vi får ett svenskt premiärdatum överhuvudtaget. Man vet aldrig vad det gäller biogudarna på SF bio. J.

Mycket sant. Vi skulle behöva fler biograf-kedjor i Sverige. Men på någon salong bör väll filmen gå några dagar i alla fall. Kanske fixar de något som i Göteborg när nemesis Släpptes.

• Create New...