Jump to content

Klingonska barn?

Recommended Posts

Jag kan inte minnas helt, men vi får väll se klingonbarn på i "Prophecy". Kanske inte på när håll men på avstånd. Minns inte helt de detaljerna i avsnittet (Defintitivt dax att se igen). Någon som sett det nyligen eller mins bättre?

Prophecy = Voyager, Säsong 7, avsnitt 14

I det här avsnittet där doktorn visar upp sin familj och sedan får spel när belanna eller kim programmerar om hans välartade familj till att bli rebelliska så har jag för mig att ett av hans barn umgås med klingon ungdomar. Och är inte en son till duras med i ett tng avsnitt? Han är väl rätt ung. I princip ser väl unga klingons ut som vuxna dito får man väl anta... J.

I det här avsnittet där doktorn visar upp sin familj och sedan får spel när belanna eller kim programmerar om hans välartade familj till att bli rebelliska så har jag för mig att ett av hans barn umgås med klingon ungdomar. Och är inte en son till duras med i ett tng avsnitt? Han är väl rätt ung. I princip ser väl unga klingons ut som vuxna dito får man väl anta... J.

du tänker på Toral son of Duras i "Redemption del 1 & 2 " och senare som vuxen i " Sword of Kalhess " vet inte om han anses vara ett barn eftersom han (nu pratar vi visseligen om huset Duras men ändå...) anses gammal nog att leda ett hus .

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag har ett vagt minne att i DS9 så är en av Martoks ungar med. Det är mycket möjligt att jag har fel visserligen. Men det är ett mycket vag minne. (Har för tillfället inte tillgång till mina ST-boxar, ligger nerpackade i en kartong någon stanns)

"inte tillgång till mina ST-boxar" "nerpackade i en kartong någon stanns" :knäpp:

Fy skämms på dig. :arg:

Jag har ett vagt minne att i DS9 så är en av Martoks ungar med. Det är mycket möjligt att jag har fel visserligen. Men det är ett mycket vag minne. (Har för tillfället inte tillgång till mina ST-boxar, ligger nerpackade i en kartong någon stanns)

Det är avsnittet "The way of the warrior" DS9 säsong 4 episode 1

Edited by UFP

• 1 year later...
Alltså, jag tror inte att jag nånsin har sett ett klingonbarn, nån som vet i vilket/vilka avsnitt de förekommer? (Vet att B'elanna syns som barn i Barge Of The Dead, men jag menar ett 100% klingonbarn)

Ja, de visar rätt många klingonbarn i next gen. Tror mig har sett B'elanna men är inte säker påi villket avsnitt...