Fairy_Of_Darkness Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Alltså, jag tror inte att jag nånsin har sett ett klingonbarn, nån som vet i vilket/vilka avsnitt de förekommer? (Vet att B'elanna syns som barn i Barge Of The Dead, men jag menar ett 100% klingonbarn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Mja inte jag heller kan komma på att jag har sett det men Alexander i TNG är ju till 3/4 klingon och ser ju ut som en klingon till 100%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted January 7, 2008 Author Report Share Posted January 7, 2008 ja, just'ja.. Han hade jag glömt... Men jag tänkte mer på klingonbarn 100% typ på Q'onos eller liknande.. Skulle vilja veta hur de lever "familjeliv", eller vad man ska säga.. Har letat på internet med men kan inte hitta nått konkret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Jag kan inte minnas helt, men vi får väll se klingonbarn på i "Prophecy". Kanske inte på när håll men på avstånd. Minns inte helt de detaljerna i avsnittet (Defintitivt dax att se igen). Någon som sett det nyligen eller mins bättre? Prophecy = Voyager, Säsong 7, avsnitt 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 I det här avsnittet där doktorn visar upp sin familj och sedan får spel när belanna eller kim programmerar om hans välartade familj till att bli rebelliska så har jag för mig att ett av hans barn umgås med klingon ungdomar. Och är inte en son till duras med i ett tng avsnitt? Han är väl rätt ung. I princip ser väl unga klingons ut som vuxna dito får man väl anta... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 (edited) I det här avsnittet där doktorn visar upp sin familj och sedan får spel när belanna eller kim programmerar om hans välartade familj till att bli rebelliska så har jag för mig att ett av hans barn umgås med klingon ungdomar. Och är inte en son till duras med i ett tng avsnitt? Han är väl rätt ung. I princip ser väl unga klingons ut som vuxna dito får man väl anta... J. du tänker på Toral son of Duras i "Redemption del 1 & 2 " och senare som vuxen i " Sword of Kalhess " vet inte om han anses vara ett barn eftersom han (nu pratar vi visseligen om huset Duras men ändå...) anses gammal nog att leda ett hus . Edited January 8, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 Jag har ett vagt minne att i DS9 så är en av Martoks ungar med. Det är mycket möjligt att jag har fel visserligen. Men det är ett mycket vag minne. (Har för tillfället inte tillgång till mina ST-boxar, ligger nerpackade i en kartong någon stanns) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 Jag har ett vagt minne att i DS9 så är en av Martoks ungar med. Det är mycket möjligt att jag har fel visserligen. Men det är ett mycket vag minne. (Har för tillfället inte tillgång till mina ST-boxar, ligger nerpackade i en kartong någon stanns) "inte tillgång till mina ST-boxar" "nerpackade i en kartong någon stanns" :knäpp: Fy skämms på dig. :arg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 (edited) Jag har ett vagt minne att i DS9 så är en av Martoks ungar med. Det är mycket möjligt att jag har fel visserligen. Men det är ett mycket vag minne. (Har för tillfället inte tillgång till mina ST-boxar, ligger nerpackade i en kartong någon stanns) Det är avsnittet "The way of the warrior" DS9 säsong 4 episode 1 Edited January 14, 2008 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Eftersom många av klingon kidsen e nog hemma o gör såndär rite of ascension o sånt kit. så syns de nog inte med i serierna..sen mognar ju klingon barn skitsnabbt jämnfört me människor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cox Posted May 8, 2009 Report Share Posted May 8, 2009 Alltså, jag tror inte att jag nånsin har sett ett klingonbarn, nån som vet i vilket/vilka avsnitt de förekommer? (Vet att B'elanna syns som barn i Barge Of The Dead, men jag menar ett 100% klingonbarn) Ja, de visar rätt många klingonbarn i next gen. Tror mig har sett B'elanna men är inte säker påi villket avsnitt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Doktorns barn är med ett par klingonungdomar i det här avsnittet där han skaffar familj (The perfect family?) Det är det ända jag kan komma på så där på rak arm. Och så belannas bebis då. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts