Gå till innehåll
Fairy_Of_Darkness

Klingonska barn?

Rekommenderade inlägg

ja, just'ja.. Han hade jag glömt... Men jag tänkte mer på klingonbarn 100% typ på Q'onos eller liknande.. Skulle vilja veta hur de lever "familjeliv", eller vad man ska säga.. Har letat på internet med men kan inte hitta nått konkret...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte minnas helt, men vi får väll se klingonbarn på i "Prophecy". Kanske inte på när håll men på avstånd. Minns inte helt de detaljerna i avsnittet (Defintitivt dax att se igen). Någon som sett det nyligen eller mins bättre?

Prophecy = Voyager, Säsong 7, avsnitt 14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I det här avsnittet där doktorn visar upp sin familj och sedan får spel när belanna eller kim programmerar om hans välartade familj till att bli rebelliska så har jag för mig att ett av hans barn umgås med klingon ungdomar. Och är inte en son till duras med i ett tng avsnitt? Han är väl rätt ung. I princip ser väl unga klingons ut som vuxna dito får man väl anta... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I det här avsnittet där doktorn visar upp sin familj och sedan får spel när belanna eller kim programmerar om hans välartade familj till att bli rebelliska så har jag för mig att ett av hans barn umgås med klingon ungdomar. Och är inte en son till duras med i ett tng avsnitt? Han är väl rätt ung. I princip ser väl unga klingons ut som vuxna dito får man väl anta... J.

du tänker på Toral son of Duras i "Redemption del 1 & 2 " och senare som vuxen i " Sword of Kalhess " vet inte om han anses vara ett barn eftersom han (nu pratar vi visseligen om huset Duras men ändå...) anses gammal nog att leda ett hus .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ett vagt minne att i DS9 så är en av Martoks ungar med. Det är mycket möjligt att jag har fel visserligen. Men det är ett mycket vag minne. (Har för tillfället inte tillgång till mina ST-boxar, ligger nerpackade i en kartong någon stanns)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har ett vagt minne att i DS9 så är en av Martoks ungar med. Det är mycket möjligt att jag har fel visserligen. Men det är ett mycket vag minne. (Har för tillfället inte tillgång till mina ST-boxar, ligger nerpackade i en kartong någon stanns)

"inte tillgång till mina ST-boxar" "nerpackade i en kartong någon stanns" :knäpp:

Fy skämms på dig. :arg:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är avsnittet "The way of the warrior" DS9 säsong 4 episode 1

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom många av klingon kidsen e nog hemma o gör såndär rite of ascension o sånt kit. så syns de nog inte med i serierna..sen mognar ju klingon barn skitsnabbt jämnfört me människor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alltså, jag tror inte att jag nånsin har sett ett klingonbarn, nån som vet i vilket/vilka avsnitt de förekommer? (Vet att B'elanna syns som barn i Barge Of The Dead, men jag menar ett 100% klingonbarn)

Ja, de visar rätt många klingonbarn i next gen. Tror mig har sett B'elanna men är inte säker påi villket avsnitt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu