Gå till innehåll
Nyhet

Trailer för Star Trek XI kommer ut på måndag

Rekommenderade inlägg

intressant, hoppas den blir bra!!

angående de falska klippen, det tredje (alltså det som står under "falska") är lite skoj. det absolut första jag tänket på var Battlestar Galactica. så hade man aldrig filmat i ST, men i BSG gör man det för jämnan. hehe skoj att jag kände igen det direkt :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad för trailer det kan bli nästan 1 år innan filmen ska släppas? Verkar som att Paramount verkligen sattsar på att göra något stort av den ST-XI. Kan vara trevlig, men ju mer de hypar filmen, desto med förväntar man sig. Hoppas verkligen att de håller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag sa det blir nog inte mer än lite tos bilder och lite pladder samt kanske en eller två bilder på någon av skådespelarna i full mundering. Räkna inte med avlöjanden om handling osv. Men betänk ändå att filmning pågår för fullt så helt omöjligt med lite skådespelar bilder är det ju inte. Den som lever får se. Jag hoppas att någon driven person postar en länk till den riktiga trailern när denna kommer upp... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trailern som kommer, kommer säkert leva upp till att vara en teaser trailer. Tror inte att vi lär få se speciellt mycket eller avancerade saker men mig gör det inget. Det är nästan bara kul att få se något enkelt som stillar ens hunger för att sedan bygga upp suget efter en ordentligt genomarbetad trailer framöver. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här låter lovande om det stämmer. :)

HollywoodChicago.Com - Description of Trek Trailer

January 15, 2008

CHICAGO – HollywoodChicago.com on Tuesday had a trusted source post on our message boards a description of the upcoming teaser trailer for J.J. Abrams’ “Star Trek”.

Following this post, various other movie sites IESB.Net , /Film and TrekMovie.Com have confirmed the accuracy of this information with multiple sources along with a source at Paramount Pictures. Here’s our exclusive teaser trailer description. Warning: This is full spoiler information about the teaser trailer.

Here’s the “Star Trek” trailer description. Hope you can use it.

Slow Paramount logo.

Bad Robot logo.

Black, suddenly some sparks (very saturated [with] Michael Bay-looking cinematography).

We hear an old NASA radio countdown: “30 seconds and counting.”

Close up of a timeless guy with goggles leaning down doing some wielding and sparks flying around.

He lifts his googles. Slightly futuristic head covering. It’s not a space suit, by the way.

The dude leans down and wields some more. He’s standing on big metal.

“From director J.J. Abrams” (blue font with a nice lens flare).

Some Kennedy speech about space flight: “The eyes of the world now look to space.”

People walking around the saucer section. The wielders are everywhere – showing size.

We hear: “The eagle has landed.”

Huge overhead shot pans across [and] suddenly [shows] what looks like miles of scaffolding underneath.

Title: “The future begins”.

Really impressive shot from … people all over the ship and you can see a huge industrialized city or shipyard in the background. It’s being built on Earth [rather than] in space.

Neil Armstrong: “One small step for man…”

Camera slowly cranes up over the whole saucer section.

Then we hear Leonard Nimoy’s line: “Space. The final frontier…” and the familiar “Star Trek” theme horns.

The shot continues [and reveals] the writing on the top of the saucer – “U.S.S. Enterprise” – and these huge aircraft-like warp engines in the background. Technically, the first reveal of what we’re seeing.

Just the Starfleet log (no title).

Title card: “Under construction”.

“Christmas 2008”

Overall, really great teaser (by the definition of the term). Very industrial. I’m most intrigued by the background Earth stuff.

The teaser should be attached to the Abrams-produced “Cloverfield,” which opens this Friday.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas att trailerna inspererar och får oss att verkligen längta efter filmen. Efter som jag är lite skeptiskt till filmen så hoppas jag få någon liten vink som bedräftar eller dementerar minna farhågor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hoppas att trailerna inspererar och får oss att verkligen längta efter filmen. Efter som jag är lite skeptiskt till filmen så hoppas jag få någon liten vink som bedräftar eller dementerar minna farhågor.

Jag har alltid känt att Star Trek gör sig bäst som slitstark serie. Hoppas filmen blir bra, för priset för den har varit att man i stället inte spelat in någon serie eller någon femte säsong på Enterprise. Om filmen blir en gigantisk succé kan detta kanske medföra att man vågar satsa på en ny serie, men det är väl att hoppas för mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.