Nyhet Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Det finns en möjlighet att Star Trek får sin världspremiär den 19 december istället för den 25/12, detta pga författarstrejken i USA som bl.a. fått filmen "Änglar & demoner" att bli senarelagd. På Paramount diskuterar de nu därför att lyfta Star Trek till ett tidigare datum, kanske t.o.m. tidigare än den 19 december. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omega Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 (edited) ojojo...hela 6 dagar :P Om jag känner folk som sätter datum på spel/filmer och likande rätt så kommer det ändras igen inom en snart framtid :P Edited January 15, 2008 by Omega Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 ojojo...hela 6 dagar :P Om jag känner folk som sätter datum på spel/filmer och likande rätt så kommer det ändras igen inom en snart framtid :P visst spel håller jag me om har "flytande" releasedatum men filmer har jag svårt att tänka mig. visst, de kan ha lite rörliga datum när det är så här pass långt kvar, men när man börjar närma sig blir datumet mer och mer låst. spel kan ju försenas med bara någon dags varsel innan den tänkta releasen. och sen filmer är klara långt innan releasen, till skillnad från spel. det finns allt för många spel som borde blivit försenade mer än de blev kul iaf att XI kan komma tidigare :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 Notera att detta är den amerikanska premiären det gäller. Det finns ingenting som säger att den svenska blir det datumet utan det kan bli upp till ett halvår efter eller inte alls om de släpper den direkt till dvd. Så ligg på sf och tjata ni som vill se filmen 2008! J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 Det ska bli intressant att få reda på om/när vi får en release av filmen i sverige. Om den går upp på bio hoppas jag att dom inte väntar för länge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 Det ska bli intressant att få reda på om/när vi får en release av filmen i sverige. Om den går upp på bio hoppas jag att dom inte väntar för länge. Precis vad jag hoppas. Om filmen nu inte skulle komma upp på biograferna så borde det väll finnas möjligthet att de olika Star Trek-föreningarna i sverige fixar privata visningar för medlemmar, på sinna respektive orter. WCT hadde något likande när Nemesis släpptes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 Klart att den går upp på bio! Dom kommer att promota denna rulle ganska rejält tror jag. Och media världen över komer att märka av alla trekkerslängtan och kommentarer om filmen. Som sagt många är svältfödda på star trek just nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 17, 2008 Report Share Posted January 17, 2008 Premiär i Norge blir den 6 februari, så Sverige borde komma däromkring, antar jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted January 17, 2008 Report Share Posted January 17, 2008 Det börjar bli en rätt negativ trend att låta filmer gå upp så pass mycket senare jämfört med den amerikanska premiären. Jag har märkt av detta med andra filmer under dom senaste åren och jag hoppas att detta inte bidrar till att folk tankar ner filmen och sedan inte går och ser den på bio när den väl går upp. Jag är glad om den hittar hit då men Paramount i sverige får gärna försöka tidigarelägga datumet något om det är så att den kommer gå upp runt den norska premiären. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 24, 2008 Report Share Posted January 24, 2008 Vidare diskussioner för vi i särskild diskussion för filmen Star Trek. Detta ämne stängs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts