Jump to content

Favoritscener?

Fairy_Of_Darkness

Recommended Posts

Mina favoritscener är

slutscenen i "Tuvix",bra jobb av alla men speciellt Janeway.

Scenen då B'Elanna och Tom svävar ute i rymden och uttrycker sina känslor (Day of Honor, va?).

Slutscenen i Primefactors, den ryser man ju av..

Min absolut bästa replik från voyager kommer nog alltid vara "What do you see?" -A stone..... (Sacred ground)

De flesta av B'Elannas repliker är härliga med, speciellt den långa hon drar för Seven med "Borg provokes Klingon", den gillar jag:)

Börjar så, kommer säkert på fler sen, men det var dem jag hade för nu...

hahaha älskar scenen med den gamla 30-tals forden när Paris ska starta den och den börjar smälla, alla tror att de blir beskjutna eller nåt, skoj tyckte jag :lol: finns faktiskt mycket kul i VOY fast jag måste säga att jag tycker är ENT är kuligare, det finns nåt att skratta åt i varje avsnitt nästan.

Finns ett par alldeles underbara scener genom hela serien, mina absoluta favoriter är:

I "Tinker tenor doctor spy" när The Doctor dagdrömmer och aktiverar "ECH". "Computer...activate the emegency command hologram" och när dom sedan zoomar in på hans hals och commandpinsen kommer fram. Så underbar!

Scenen när "One" dör i avsnittet "Drone" är otroligt bra gjort, blir nästan gråtfärdig varenda gång jag ser den.

I "Live fast and prosper" när Tuvok besegrar "fake-tuvok" samtidigt som han säger "You logic is flawed". Fullkomligt underbar :P

Samt de flesta scenerna med "The Doctor" i säsong ett när han är dryg och elak! :D

Tja ett par scener från first contact är bland mina top tio:

Borg? Sounds a little bit swedish... No, definetily not swedish. :lol:

Time? This is not the time to argue about time, we dont have the time! What did I just say?

Thats sounds nice! Who said it? - You, ten years from now.

I am a doctor, not a door stopper!

I considered it for 3.2 seconds. For a droid, thats an eternal.

Sedan finns det en hel drös andra men det kan vi inte ta nu. J.

Samt de flesta scenerna med "The Doctor" i säsong ett när han är dryg och elak! :D

haha håller med, doktorn är bäst i voyager, han gör det så kul :lol:

kommer ihåg att jag tycke det var riktigt kul när han hela tiden klagade över att han krympte på grund av datafelet. kul också när han började tjuvlyssna på allt och han fick en tillsägelse av janeway. gillade också när han blev kär :wub:

Edited by NX-01

Bones fäller en mängd underbara komentarer i "The Voyage Home", som jag fullständigt älskar.

McCoy: What's wrong with you?

Elderly patient: I'm waiting for dialysis.

McCoy: Dialysis?! What is this, the Dark Ages?!

McCoy: My God, man! Drilling holes in his head isn't the answer!

I filmen Insurrection så är det ett tillfälle som jag bara älskar och det är då den lilla pojken konfronterar Data med oatt ha kul med detta:

Artim: "Do machines ever play?"

Data: "I play violin, and my chess is quite advanced."

Artim: "No, I mean play for fun."

Data: "Androids do not have fun."

Bara älskar det :rolleyes:

I "The Wrath of Kahn" fins min kanske största favoritcen i Star Trek. Det är när de sitter i Genesisgrottan och Kirk blir kraftigt kritiserad. Kirk säger bara "I dont belive in a no win cenario", tar upp sin komunicator och anroppar Spock. Ingen förstår något, förutom Bones som bara ler. Ett verkligen underbart ögonblick.

Jag superälskar "Up The Long Ladder" (som egentligen skulle ha hetat "Send In The Clones" :P ) och Brenna Odell. Hennes girl-power (herre gul vad jag känner mig löjlig: "Girl-power" ) är helt enkelt lysande, som när Riker säger åt henne att skeppet gör rent sig själv när hon ligger och städar, och hon svarar "Well good for the bloody ship" och sedan fortsätter städa :lol: :lol: :lol: . Hennes far är inte helt tråkig han heller :P

Måste bara påpeka att det antingen är ämnet som är felplacerat (Voyager), eller vi på forumet som inte ser det ;) :lol:

• 1 month later...
  • 3 years later...