Gå till innehåll
Nyhet

iPhone som kommunikator?

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpgiphone_star_trek_thumb_080321.jpgiPhone... the final frontier. Enligt källor som står nära produktionen av den nya Star Trek-filmen (Star Trek XI), kommer en lätt modifierad iPhone från Apple att tjäna som kommunikator för den unga besättningen ombord på USS Enterprise. Källor har visat på detaljerade ritningar över vad som skall ändras på utgångsmodellen.

[Klicka på bilden till höger för förstoring]

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Det här visar ju bara att många mobiltelefoner är gjorda efter förebilder i star trek. Det kommer att finnas holodäck en dag. J.

Definitivt. En annan grej som kommer att finnas är en Replikator. Och rymdhissar. och kolonier. och FTL drive.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tja, det är väl mer logiskt än Star Wars-kommunikatorn som de gjorde av en rakhyvel.

fast det är helt klart häftigare att ringa någon med sin rakhyvel istället för med sin ipod-med-telefon :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan det där verkligen vara officiella bilder (sorry att det blev i plural men nu orkar jag inte gå tillbaka och ändra (nu tror ni säkert att jag är dum som skirver en hel mening istället för att ändra det lilla misstag jag gjort (oj nu skrev jag en till mening (varför gjorde jag det? (äh nu orkar jag inte mer)))))?

det är ju en symbol för Star Tre Online på Iphonen och det kan väl inte stämma, STO är ju inte tänkt att vara en licensspel till filmen och då äger de inte samma rättigheter och alltså får de inte använda varandras symboler. därför måste bilden vara fejkad. och för övrigt tycker jag att det skulle se fruktansvärt fel ut om Kirk springer runt med en Iphone på Enterprise. jag förstår om Apple och Paramount skulle göra en deal och promota filmen genom att sälja Iphone Special Star Trek Edition eller nåt men inte att ha med såna i filmen. och förresten skulle inte den dealen vara särskilt smart när nästan alla som inte är Trekkies tycker extremt illa om ST.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan hålla med om att det skulle se märkligt ut att Kirk hade en "Ipod". Ska det vara rätt så bör prylarna likna det som vi ser i TOS. Nu förväntar jag mig givetvis inte att paramount skulle följa canon då de ignorerar all tidigare ST-historia, förutom att det går att pumpa pengar ur Star Trek märket. Japp jag ogillar starkt paramount och hur de behandlar ST, därför tror jag att det mycket väl kan vara möjligt att Ipoden kommer att finnas med i filmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grejen är väl snarare att de använder en Iphone som bas till kommunikatorn på enterprise, inte att denna iphone skulle vara den kommunikatorn de har. Det är kanske någon trekkie som har fotat av sin Iphone eller så. Fördelen med att ha en telefon som bas är väl att man kan prata med varandra på riktigt dvs man kan ha en person som svarar och därmed få verklighetstrognare kommunikation om det nu skulle behövas. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Grejen är väl snarare att de använder en Iphone som bas till kommunikatorn på enterprise, inte att denna iphone skulle vara den kommunikatorn de har. Det är kanske någon trekkie som har fotat av sin Iphone eller så. Fördelen med att ha en telefon som bas är väl att man kan prata med varandra på riktigt dvs man kan ha en person som svarar och d??rmed få verklighetstrognare kommunikation om det nu skulle behövas. J.

fast när man spelar in film så har jag aldrig hört att man använder riktiga telefoner i såna scener, jag trodde bara man snackade med sig själv eller någon bakom kameran, man måste ju ändå lägga på ljudet senare, annars blir telefonröstens kvalite så dålig. låter dock ganska lågiskt det du säger, bra sätt att få flyt i samtalet. dock så har ju skådespelare klarat sig bra ändå, Viggo Mortensen (Aragorn) fick ju spela mot en tennisboll i Sagan Om Ringen då Orlando Bloom (Legolas) inte kunde vara närvarande :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg