startrek92 0 Report post Posted March 24, 2008 Jag tycker att det skulle vara bra att Picard och hans trupp skulle få en bättre sista film en Nemesis nån som håller med meij? Quote Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted March 24, 2008 Låter självklart som en bra ide och något jag skulle önska högt men det kommer inte att hända. Tror varken filmbolagen eller skådespelarna skulle vara så sugna på detta. I.f.s så indikerade Spiner, Frakes och Sirtis vid en lättsam intervju för ett tag sedan att dom var redo för en ny film men det verkar inte troligt. Och kanske är det ändå mindre troligt nu när man, emd ny filmen, har gått bakåt i tiden med star trek-berättandet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jean-Luc 0 Report post Posted March 24, 2008 Någon som INTE tycker att det skulle vara en bra ide är frågan tycker jag.. :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jocke 7 Report post Posted March 24, 2008 Skapad i fel forumdel. I "Frågor, Kommentarer & Förslag" tar vi endast upp frågor gällande sidan och forumet, som det står i beskrivningen. Flyttar ämnet till "Filmer"... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unkas 0 Report post Posted March 24, 2008 Tycker det är en dålig ide. Skulle inte kännas rätt med TNG utan Data. Skulle det gjorts ytterligare en film så hoppades jag på att det skulle vara med VOY-besättningen. För min den skulle den mycket väl kunna utspelats innan de kom tillbaka till jorden. Men nu har det gått för lång tid, och jag tycker att det kan var dax att låta serierna vila och ska nytt om det nu ska fortsätta med ST. Är inte helt förtjust i vad jag vet om upplägget med den nya filmen men hoppas givetvis. Men TNG tycker jag inte det ska bli några fler filmer med. Fjaskot (för mig) med Nemesis är teknet på att det var dax att lägga ner. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Holy Three 0 Report post Posted March 25, 2008 Dålig idé. Som jag nämnt tidigare så var TNG & filmer inte en bra kombination. Nemesis var sista spiken i kistan så nu tar Star Trek ett annat alternativ. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johannalaforge 0 Report post Posted March 25, 2008 Jag bara måste hålla med AxelFoley och Unkas: Ingen bra idé. Som de sa så blir det inte samma sak utan Data, han är ju lixom in livsviktig del av TNG (just därför tänker jag aldrig se Nemesis, jag förnekar den). Visst, det skulle kännas som ett bra avslut om de fick en annan sistafilm än Nemesis, men det skulle i så fall vara om någon bygger en tidsmaskin och skriver om manuset till Nemesis. Ja, en ny film med typ Voyagerbesättningen skulle inte sitta helt fel, nej Annars måste jag personligen rösta på en film med Enterprise's besättning (mmmm, Malcolm ). Visst, den kanske inte skulle bli en hit eller någonting, men man skulle iallafall ha en Dominic Keating att dregla efter. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted March 25, 2008 Tng har fått ett antal filmer och gjort det bra. Nu är det kanske dags att förnya genom att återgå till gamlingarna om ni förstår vad jag menar. Sedan skulle det vara kul med en helt fristående star trek film med helt nya karaktärer. J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
startrek92 0 Report post Posted March 25, 2008 det skulle ju va bra om det skulle komma film med voyager besättningen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unkas 0 Report post Posted March 25, 2008 Jag bara måste hålla med AxelFoley och Unkas: Ingen bra idé. Som de sa så blir det inte samma sak utan Data, han är ju lixom in livsviktig del av TNG (just därför tänker jag aldrig se Nemesis, jag förnekar den). Visst, det skulle kännas som ett bra avslut om de fick en annan sistafilm än Nemesis, men det skulle i så fall vara om någon bygger en tidsmaskin och skriver om manuset till Nemesis. Ja, en ny film med typ Voyagerbesättningen skulle inte sitta helt fel, nej Annars måste jag personligen rösta på en film med Enterprise's besättning (mmmm, Malcolm ). Visst, den kanske inte skulle bli en hit eller någonting, men man skulle iallafall ha en Dominic Keating att dregla efter. Jag ser på Insurektion som sista TNG-filmen. Räknar inte heller med Nenesis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted March 25, 2008 Data är lätt att återuppiva (jag har själv skrivit hur här i en "data-tråd). OCH om man skulle göra en film med TNG-gänget igen så behövs ett mycket starkt och "förklarande" manus. Och med dessa komponenter så tror jag vist att man skulle få ihop en mycket sevärd film! Fantasi vettu! ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
startrek92 0 Report post Posted March 25, 2008 (edited) Dålig idé. Som jag nämnt tidigare så var TNG & filmer inte en bra kombination. Nemesis var sista spiken i kistan så nu tar Star Trek ett annat alternativ. ja tyckte du kanske <_< men jag tyckte tng och filmer var bra kombination annars skulle det vara bra med kirk ännu men så många medlemar har dött och vi fick ju strålande Star Trek: Of Gods and Men var några är med Edited March 25, 2008 by startrek92 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marvin 0 Report post Posted March 25, 2008 Om inte Data är med så duger det inte som TNG-film, så enkelt är det. På så vis vore det en dålig ide. Eventuellt skulle ju Picard kunna vara med i en annan slags Trek-film, måhända med lite DS9-folk. Men jag vet inte riktigt om jag är intresserad. På något sätt känns det som om TNG-folket har gjort sitt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted March 26, 2008 (edited) Jag tror självklart inte att det kommer någon mer TNG-film. Hoppet fanns där innan dom började med denna, senaste film. Ända microskopiska chansen till en TNG-film är väl om nära på samtliga i TNG-rollerna får akut penningbrist tajmat med att det rids på den eventuella framgången av den senaste filmen som kommer. :P Tyvärr så tror jag att nästan alla i TNG-gänget känner att dom är färdiga med star trek. Edited March 26, 2008 by michael ricochet Quote Share this post Link to post Share on other sites
startrek92 0 Report post Posted March 27, 2008 Hikaru Sulu (George Takei) önskade ju att han skulle ha fått en egen serie med USS Excelsior var han var capten men tyvärr ser det ut som paramount pictures inte gick med på detta <_< Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Tiny Little Lifeform 0 Report post Posted July 21, 2009 Fast det kommer inte bli samma sak utan Data Quote Share this post Link to post Share on other sites
startrek92 0 Report post Posted October 8, 2009 spännande att se att ändå större delen har sakt ja på min förslag Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lorien 0 Report post Posted October 18, 2009 Det skulle jag inte aäga nej till, då Pickard är ett av mina favorit karaktärer. Om hela gänget var med så skulle det vara ännu bättre. Quote Share this post Link to post Share on other sites