Nyhet Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Uppdaterat 080402: Läs kategoriseringen av nyheten. NASAs rymdfarkost Cassini som bl.a. kartlägger några av Saturnus månar, har gjort en märklig upptäckt på månen Enceladus. På förstoringen kan man se en rektangulär struktur med fyra upphöjningar (kupoler?) på var sin sida om något som tycks likna en start- och landningsbana. Upphöjningarna förefaller vila på ett fundament. Forskarna är mycket förbryllade, och funderar på om det t.ex. kan vara ett optiskt fenomen eller någon felfunktion från utrustningen ombord på rymdfarkosten. Det skulle också kunna vara små berg, där ljuset får dem att se ut som byggnader. "Bergens" utseende och geometriskt exakta placering bryter dock klart mot topografin i övrigt. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Jojo rolig nyhet men...är dom där nu igen o dillar om främmande civilisationer? :blink: Men som sagt, kul grej! Hoppas det kommer mer och bättre bilder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starblind Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 Den där nyheten gick jag på :rodna: :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 Me too, i'm stuuuupid! Men det var ju 1:april idag och inte igår ju?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 Kollar ni på datumet så ser ni att nyheten skrevs strax efter klockan 00:00 den 1:a april. Datumet för nyheten står både på sidan och i detta ämne som "Idag". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 Räkna in mig bland en av dom som vart lurade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 (edited) Ha, jag klarade mig! (Kan ha berott på att jag blivit lurad hela dagen och först nu på nattkröken är mer uppmärksam på (går-)dagens datum? ) Edited April 1, 2008 by Marvin Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 (edited) Ha, jag klarade mig! (Kan ha berott på att jag blivit lurad hela dagen och först nu på nattkröken är mer uppmärksam på (går-)dagens datum? ) jag klarade mig jag med ! det kan bero på att Jocke försökte lura oss förra året(ledsen Jocke , jag visste vad det var för datum i år oxå). Edited April 1, 2008 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Gick inte på det, men jag visste att det var fösta april, så jag fattade genast att det var en bluff. "något som tycks likna en start- och landningsbana", visst det låter seriöst <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts