Nyhet Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Nu är den äntligen här - saken som varje läskälskande trekker inte kan undvara: en flasköppnare i form av den ursprungliga Enterprise NCC-1701. Allt till det fashionabla priset av 12 pund (ca 180:- SEK). Varför inte köpa en Root Beer (känd från Quarks bar på Deep Space 9) på någon av de amerikanska mataffärerna i Stockholm eller Malmö när du ändå är i gång? Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Fy satan vad coolt!! Man blir ju sugen på att beställa en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Detta är en fan-pryl som jag verkligen skulle använda. En sådan får jag nog se till att skaffa. Priset var inte heller oöverkomligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Alltså sååå snygg! Var kan man då köpa romulan ale till denna öppnare?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 29, 2008 Report Share Posted April 29, 2008 Det är nu flera som har frågat mig om detta, kanske var jag inte tydlig nog... Läs i inlägget under "Källa" så hittar ni den till försäljning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted April 29, 2008 Report Share Posted April 29, 2008 Riktigt tuff faktiskt. En sådan skulle jag kunna tänka mig att införskaffa. Varför inte köpa en Root Beer (känd från Quarks bar på Deep Space 9) på någon av de amerikanska mataffärerna i Stockholm eller Malmö när du ändå är i gång? http://nz.youtube.com/watch?v=NE0_GXCeePQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Det där är något som Science Fiction Bokhanlden borde ta in i sitt sortiment. Skulle bli en storsäljare. Funderar på att köpa en framöver då det händer att man behöver ha en flasköppnare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Tja, det är verkligen inte alla som gillar Root Beer. Men det går att öppna många andra trevligt drycker med kapsylöppnaren. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Nej, Root Beer smakar inget vidare men som du säger Unkas så finns det många andra goda drycker att avkapsylera med denna öppnare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 1, 2008 Report Share Posted May 1, 2008 Är inte root beer samma sak som den svenska svagdrickan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 2, 2008 Report Share Posted May 2, 2008 Jag har dålig koll på vad root beer är men är inte svagdricka brännvinn utfyllt med vatten? Eller är det "lättöl"? Minnet är bra men kort... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 2, 2008 Report Share Posted May 2, 2008 Jag älskar Root Beer (även om det alltid tar ett par-tre klunkar innan jag riktigt njuter av den). Den smakar som Jenka tuggummi och mer står om den på Wikipedia (se länk i det ursprungliga inlägget). Den går att köpa på Citygross, för er som har den butiken, och då för 8:50 inklusive panten. Tyvärr finns den oftast i burk och inte i glas - glas ger godare smak. Root Beer har ingen alkohol (även om det i USA finns båda varianterna). Jag anser det otrekkigt att dricka alkohol... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 2, 2008 Report Share Posted May 2, 2008 Jag har dålig koll på vad root beer är men är inte svagdricka brännvinn utfyllt med vatten? Eller är det "lättöl"? Minnet är bra men kort... J. Det är som lättöl ungefär. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted May 2, 2008 Report Share Posted May 2, 2008 (edited) Root Beer har ingen alkohol (även om det i USA finns båda varianterna). Jag anser det otrekkigt att dricka alkohol... Otrekkigt? Klingon Blood Wine och Romulan Ale torde väl ha rätt bra "tryck" i sig? ;) För övrigt är den där kapsylöppnaren något av det snyggaste jag sett. Men jag vet inte om jag skulle ha hjärta att använda den, så den hade nog fått trona på min Trek-hylla i vardagsrummet. Edited May 2, 2008 by Marvin Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 Root Beer har ingen alkohol (även om det i USA finns båda varianterna). Jag anser det otrekkigt att dricka alkohol... Otrekkigt? Klingon Blood Wine och Romulan Ale torde väl ha rätt bra "tryck" i sig? ;) För övrigt är den där kapsylöppnaren något av det snyggaste jag sett. Men jag vet inte om jag skulle ha hjärta att använda den, så den hade nog fått trona på min Trek-hylla i vardagsrummet. Samma här, dock hade jag köpt 2 st och använt den ena medan den andra får pryda min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schran Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 I ST kör de ju med syntahol, alltså syntetisk alkohol, som du inte blir full (eller kanske lite) och som inte har alkoholens nackdelar. Och så länge det inte påverkar smaken så gärna för mig, alkoholen har ju inget egenvärde, utan är en ingrediens. Så nog kan det anses otrekkigt att dricka alkohol, i alla fall "ofederationskt" (de ska då alltid vara så präktiga:)) Själv dricker jag, gärna ale, f??r att det precis som vällagad mat är gott och ingen läsk i världen kan mäta sig med välproducerad lager/ale vad gäller komplexitet i smak. Men det är bara gott i måttliga doser, sen känner man ju inte smaken ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 Scotty gillade ju whiskey men man får väl anta att synthol inte var uppfunnet då. Han var ju så tokig i alkohol så att det där gröna slank ner. :lol: J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 4, 2008 Report Share Posted May 4, 2008 Precis som Data :lol: Tycker inte det är otrekigt att dricka alkohol. Däremot är det inte federationens stil att dricka alkohol (ofederationskt, intresant ord ;) ). Men som vi vet är det många andra raser och världar i ST som inte ha något emot alkohol i sinna drycker. Måttlighet är väll alltid bäst. Inte för att klingon vet vad det ordet betyder :lol: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted May 5, 2008 Report Share Posted May 5, 2008 (edited) "Romulan ale should be illegal." "It Is." :lol: Men synthehol gör väl bara att man slipper de skadliga effekterna av alkohol (leverbekymmer, baksmälla etc.) . Själva berusningseffekten försvinner väl inte? Edited May 5, 2008 by Marvin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 5, 2008 Report Share Posted May 5, 2008 Som jag förstår det blir man inte berusad av synthehol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted May 5, 2008 Report Share Posted May 5, 2008 Aha. Då är det bara för smakens skull då. Så har man lärt sig något nytt idag också, tackar Unkas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts