Gå till innehåll
Nyhet

Enterprise-flasköppnare

Rekommenderade inlägg

startrekbottleopener_080428.jpg Nu är den äntligen här - saken som varje läskälskande trekker inte kan undvara: en flasköppnare i form av den ursprungliga Enterprise NCC-1701. Allt till det fashionabla priset av 12 pund (ca 180:- SEK). Varför inte köpa en Root Beer (känd från Quarks barDeep Space 9) på någon av de amerikanska mataffärerna i Stockholm eller Malmö när du ändå är i gång?

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nu flera som har frågat mig om detta, kanske var jag inte tydlig nog... Läs i inlägget under "Källa" så hittar ni den till försäljning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt tuff faktiskt. En sådan skulle jag kunna tänka mig att införskaffa.

Varför inte köpa en Root Beer (känd från Quarks barDeep Space 9) på någon av de amerikanska mataffärerna i Stockholm eller Malmö när du ändå är i gång?

http://nz.youtube.com/watch?v=NE0_GXCeePQ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där är något som Science Fiction Bokhanlden borde ta in i sitt sortiment. Skulle bli en storsäljare. Funderar på att köpa en framöver då det händer att man behöver ha en flasköppnare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag älskar Root Beer (även om det alltid tar ett par-tre klunkar innan jag riktigt njuter av den). Den smakar som Jenka tuggummi och mer står om den på Wikipedia (se länk i det ursprungliga inlägget). Den går att köpa på Citygross, för er som har den butiken, och då för 8:50 inklusive panten. Tyvärr finns den oftast i burk och inte i glas - glas ger godare smak.

Root Beer har ingen alkohol (även om det i USA finns båda varianterna). Jag anser det otrekkigt att dricka alkohol...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Root Beer har ingen alkohol (även om det i USA finns båda varianterna). Jag anser det otrekkigt att dricka alkohol...

Otrekkigt? Klingon Blood Wine och Romulan Ale torde väl ha rätt bra "tryck" i sig? ;) :)

För övrigt är den där kapsylöppnaren något av det snyggaste jag sett. Men jag vet inte om jag skulle ha hjärta att använda den, så den hade nog fått trona på min Trek-hylla i vardagsrummet.

Redigerad av Marvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Otrekkigt? Klingon Blood Wine och Romulan Ale torde väl ha rätt bra "tryck" i sig? ;) :)

För övrigt är den där kapsylöppnaren något av det snyggaste jag sett. Men jag vet inte om jag skulle ha hjärta att använda den, så den hade nog fått trona på min Trek-hylla i vardagsrummet.

Samma här, dock hade jag köpt 2 st och använt den ena medan den andra får pryda min samling :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I ST kör de ju med syntahol, alltså syntetisk alkohol, som du inte blir full (eller kanske lite) och som inte har alkoholens nackdelar. Och så länge det inte påverkar smaken så gärna för mig, alkoholen har ju inget egenvärde, utan är en ingrediens. Så nog kan det anses otrekkigt att dricka alkohol, i alla fall "ofederationskt" (de ska då alltid vara så präktiga:))

Själv dricker jag, gärna ale, f??r att det precis som vällagad mat är gott och ingen läsk i världen kan mäta sig med välproducerad lager/ale vad gäller komplexitet i smak. Men det är bara gott i måttliga doser, sen känner man ju inte smaken ändå. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis som Data :lol:

Tycker inte det är otrekigt att dricka alkohol. Däremot är det inte federationens stil att dricka alkohol (ofederationskt, intresant ord ;) ). Men som vi vet är det många andra raser och världar i ST som inte ha något emot alkohol i sinna drycker. Måttlighet är väll alltid bäst. Inte för att klingon vet vad det ordet betyder :lol: .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Romulan ale should be illegal."

"It Is." :lol:

Men synthehol gör väl bara att man slipper de skadliga effekterna av alkohol (leverbekymmer, baksmälla etc.) . Själva berusningseffekten försvinner väl inte?

Redigerad av Marvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg