Jump to content

Förslag

Recommended Posts

Jag tyckte det kunde behövas ett ämne där man kan lämna förslag till förbättringar. Därför påpekade jag detta för en av de ansvariga (Jocke), som sade att jag kunde starta ett eget ämne. Så nu finns det här. Här kan lämna förslag till förbättringar av forumet.

Jag kan ju börja med att säga att det vore helt underbart om man kunde få en LCARS-baserade bakgrund (Som på startrek.com)

• Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag kan ju börja med att säga att det vore helt underbart om man kunde få en LCARS-baserade bakgrund (Som på startrek.com)

Jag har funderingar på att kanske göra ett eller flera nya skin och det kanske blir ett LCARS-skin, men jag kan inte lova något.

Hur gör man ett skin till forat? Är det svårt? Får man erbjuda sig som frivillig tillverkare?

En litten förbätring skulle vara att man börja radera litte mer ofta dom som gör en men dom aldrig går in på den här sidan så ser man egentligen hur många som egentligeen är på det här forumet och skriver och inte bara blir medlem och sen aldrig går in.. :)

Jag snabbräknade lite och det är runt 60 st som har skrivit mer än 10 inlägg. Det är inte ens hälften av alla registrerade medlemmar...

Vad jag inte fattar är varför man överhuvudtaget gör sig besväret att registrera sig om man inte tänker skriva nåt... Vill man bara läsa inläggen nån gång ibland är det ju bara att göra det...

Jag har ett litet förslag Jocke; skulle man inte kunna byta ut 'förflyttar' i vidarebefordringsrutorna till 'beamar'? :)

Himla bra idé :)

Jag tänkte kanske att vi kunde ha "Transport in progress", eller "Beamar" är ju oxå bra.

Jag har ett litet förslag Jocke; skulle man inte kunna byta ut 'förflyttar' i vidarebefordringsrutorna till 'beamar'? :)

Himla bra idé :)

Jag tänkte kanske att vi kunde ha "Transport in progress", eller "Beamar" är ju oxå bra.

Varför inte "Energizing"?

Sedan vore det bra om det fanns en stavningskontroll när man skriver inläggen, en del (vill ej nämna några namn) skriver ju lite slarvigt. Och så undrar jag om man kanske kunde göra så att känslo-ikonerna klistras in där markören är, ibland vill man ju lägga till en ikon i efterhand, och då blir det krångligt.

Hmm vet inte om det här är på rätt ställe,  men jag hoppas det. Jag har ett förslag.

Gå in och kolla källtexten för det finns en del engelska med. Mycket har dykt upp i och med uppgraderingen.

Nja, forumet har några språkfiler där all text finns med, ska kolla om jag har missat att översätta något där. Jag brukar gå in i koden och leta upp text om jag själv hittar något, du får gärna skriva den engelska text som du har hittat och var du hittade den här, så kan jag fixa det.

Nja, forumet har några språkfiler där all text finns med, ska kolla om jag har missat att översätta något där. Jag brukar gå in i koden och leta upp text om jag själv hittar något, du får gärna skriva den engelska text som du har hittat och var du hittade den här, så kan jag fixa det.

Sedan vore det bra om det fanns en stavningskontroll när man skriver inläggen, en del (vill ej nämna några namn) skriver ju lite slarvigt.

Tyvärr så finns det ingen möjlighet att ha en stavningskontroll, vad jag föreslår är att ni använder förhandsgranska innan ni skickar ett inlägg.

Och så undrar jag om man kanske kunde göra så att känslo-ikonerna klistras in där markören är, ibland vill man ju lägga till en ikon i efterhand, och då blir det krångligt.

Funktionen som används för att klistra in ikonerna fungerar på det viset och det är inte så mycket jag kan göra åt det just nu. Dom vanligaste ikonerna går ju nästan lika fort att skriva förhand, bara 2 tecken.

Ex. När man trycker att man ska markera alla poster som lästa får man det här meddelandet

Tack, The Post Markers have been marked as read...

Jo jag känner igen den, har för mig att jag översatte den i förra versionen, skriver upp det i min att göra-lista.

Skriv gärna till mig om du hittar fler :)

• 2 weeks later...
Nu är det tredje gången chatfrågan är uppe, det kanske är dags för ett försök till, eller vad säger du Jocke?
Jag skall fundera på det ett tag ...

Skulle vilja gnälla på raden 'blev med' som står under allas avatarer.

På min så står det t. ex. "Blev med feb 2001". Kan man säga 'blev med'? Borde man inte säga 'blev medlem' eller 'gick med' el. likn.?

Jo, 'blev medlem' passar nog bättre, en del av meningarna som jag har översatt har nog blivit lite för mycket bokstavligt översatta ;)

Ville bara säga att jag tycker om den nya forumbilden. Alla kaptener och alla skepp - mycket passande  Bra gjort!

Tack, logon som var där innan var från början bara tänkt som temporär, men jag har inte haft tid föränn nu att göra en ny.

• Create New...