Jump to content
Sign in to follow this  
Essray

Förslag

Recommended Posts

Ville bara säga att jag tycker om den nya forumbilden. Alla kaptener och alla skepp - mycket passande :) Bra gjort!

Nja, jag vill påstå att den är ganska kass faktiskt. Det finns många ihopklippta bilder på alla kaptenerna. Det enda positiva med den är väl att du fått med Archer.

Det jag stör mig mest på är ljussättningen, den är helt fel. Jag vet, det är knepigt att hitta bilder på alla kaptenerna i liknande ljus, men det borde finnas någonstans. Eller om man ska strunta i det helt istället.

Ville bara säga att jag tycker om den nya forumbilden. Alla kaptener och alla skepp - mycket passande :) Bra gjort!

Nja, jag vill påstå att den är ganska kass faktiskt. Det finns många ihopklippta bilder på alla kaptenerna. Det enda positiva med den är väl att du fått med Archer.

Det jag stör mig mest på är ljussättningen, den är helt fel. Jag vet, det är knepigt att hitta bilder på alla kaptenerna i liknande ljus, men det borde finnas någonstans. Eller om man ska strunta i det helt istället.

Ljussättningen brydde jag mig inte alls om... Man tittar ju ändå bara flyktigt på den när man precis kommit hit, sen är det inläggen man fokuserar mest på (jag gör det iaf). Och det är inte bara knepigt, det är ju nästan omöjligt att hitta bilder tagna i samma vinkel, i samma ljus och i lika bra kvalité. Visst finns det många hopklippta bilder, men jag har iaf aldrig sett nån som liknar den här.

Tack så mycket Quiet ;)

Det här med ljussättning är som du säger väldigt svårt och det är i stort sett omöjligt att hitta bilder i samma ljussättning från alla serierna, men om du tror du kan lyckas så får du gärna försöka.

Det är möjligt att jag gör vissa förändringar, men anledningen till att jag gjorde denna bild är att jag tycker att den representerar vad forumet handlar om och du får nog tyvärr stå ut med den, iallafall en tid fram tills att jag kanske bestämmer mig för att ändra den.

Jag gillar bilden, men övergången från bilden och bakgrunden kunde göras lite mer mjuk. Nu är det en ram, som inte alls blir snygg / estetisk.

Ett översättningsfel:

Om man går in på "Din Kontrollpanel" och väljer "Sammanställning", så står det:

Total number of posts to date:

och så ska det ju inte stå......

en annan ide är att skapa ett eget ämne för "översättningsfel och stavfel"...  skulle man kanske göra...

Tack så mycket Quiet ;)

Det här med ljussättning är som du säger väldigt svårt och det är i stort sett omöjligt att hitta bilder i samma ljussättning från alla serierna, men om du tror du kan lyckas så får du gärna försöka.

Det är möjligt att jag gör vissa förändringar, men anledningen till att jag gjorde denna bild är att jag tycker att den representerar vad forumet handlar om och du får nog tyvärr stå ut med den, iallafall en tid fram tills att jag kanske bestämmer mig för att ändra den.

Njae, asså jag hade inte tänkt börja klippa och klistra själv. För det första är den inte så tokig att jag tycker att du borde ta bort den typ imorgon, dels så är det aldeles för jobbigt, tar för mycket tid som jag inte har. Och som Ella skriver: man fokuserar ju först och främst på inläggen.

Måste säga att Voyager och Enterprise-D har hamnat i väldigt konstiga vinklar, och sedan är det ju dåligt att det inte finns ngn bild på Calhoun/Excalibur :( , han är ju ändå med i Captain´s table.

Måste säga att Voyager och Enterprise-D har hamnat i väldigt konstiga vinklar, och sedan är det ju dåligt att det inte finns ngn bild på Calhoun/Excalibur :( , han är ju ändå med i Captain´s table.

Jag kommer nog att göra en ny loggo, får se vad ni säger när den dyker upp.

Någon bild på Calhoun/Excalibur kommer inte att vara med, eftersom att jag tycker att dom inte passar in, är ju inte med i TV Star Trek (om man kan skriva så ;) )

Tänkte bara påpeka att när man söker efter nya inlägg så står det "pages" (istället för sidor alltså).

Och så ser det lite konstigt ut när man gör en sökning och det står "Sök Hjälp", det låter en smula hånfullt ;)

Tänkte bara påpeka att när man söker efter nya inlägg så står det "pages" (istället för sidor alltså).

Och så ser det lite konstigt ut när man gör en sökning och det står "Sök Hjälp", det låter en smula hånfullt ;)

ROTFL! "Sök hjälp" var ju jätteroligt!

Hur går det föresten med att försöka göra forat lite mer trekkigt? Som "beamar" istället för "förflyttar", "padd" istället för "anteckningsblock" och sånt?

Och så ser det lite konstigt ut när man gör en sökning och det står "Sök Hjälp", det låter en smula hånfullt

*asgarvar så att grannarna undrar om jag blivit tokig*

Och så ser det lite konstigt ut när man gör en sökning och det står "Sök Hjälp", det låter en smula hånfullt

*asgarvar så att grannarna undrar om jag blivit tokig*

Ett litet råd: Sök hjälp! *fortsätter skratta*

(Ahem. Ska sluta nu. Tillför inget till diskussionen.)

"pages" är hårdkodat i programmet så det är inte med i översättningsfilerna, ska se om jag hittar det i koden.

Ja "Sök hjälp" låter ju inte så bra :D har ändrat till något vettigare.

Hur går det föresten med att försöka göra forat lite mer trekkigt? Som "beamar" istället för "förflyttar", "padd" istället för "anteckningsblock" och sånt?

Har varit upptagen med annat den senaste tiden, när jag får tid över så ska jag kolla på det.

Skulle man inte kunna göra så att alla forum-medlemmar blev automatiskt medlemmar på stenterprise.nu.

Nej, tyvärr så går det inte, jo det går säkert, men det är väldigt svårt. Det är två helt separata system, forumet är skrivit i PERL och stenterprise.nu i PHP. Från början så funderade jag oxå på detta men kom på att det kommer inte att fungera, så tyvärr så får ni stå ut med att registrera er två ggr.

Att man ska vara registrerad på stvoyager är väll lite för detta forum..

Men varför ska man registrera sig på stenterprise?

Kommer det något kul där?

Sen måste jag tyvär säga att jag saknar det gamla blå forumet.

har annars en annan färgsättning som är ljusblå som passar

grund färgerna är #9FA1FF och #C0C0FF

Att man ska vara registrerad på stvoyager är väll lite för detta forum..

Men varför ska man registrera sig på stenterprise?

Kommer det något kul där?

Anledningen till att jag har med registreringen är att från början så trodde jag att det skulle behövas för minimera spam och skräp kommentarer (nu visar det sig att dom knappt alls används :( ) och för att betygen skulle bli vettigare, men den senaste tiden så har jag oxå funderat på att ta bort medlemssystemet, jag ska tänka på det ett tag och se vad som händer.

Sen måste jag tyvär säga att jag saknar det gamla blå forumet.

har annars en annan färgsättning som är ljusblå som passar

grund färgerna är #9FA1FF och #C0C0FF

Jo jag vet att det är en del av er som saknar det gamla skinnet, allt jag kan säga är att något nytt är på gång, men jag kan inte lova när det dyker upp, som ni kanske förstår så har jag en massa annat att göra, sköta om sidorna, jobba m.m., men jag försöker göra så mycket jag kan.

Jag vill först ge webmaster och de andra forumledare mycket  beröm för arbete med forumet och  de två hemsidorna.

för att betygen skulle bli vettigare

Det kan bero på att många inte har sett den nya tv-serie Enterprise ännu. Jag tror att betyg kanske bli bättre när tv-serie  kommer att sändas på tv  om sådär ett halvår  men jag vet inte ännu.

Lycka till med flyttningen!  :D

Tack, Nettan :D

Jo du har nog rätt i att det blir bättre när Enterprise börjar sändas på SVT, vi har redan nu rätt så många besökare och vi hoppas det blir fler :)

Var inne på ett annat forum, trekbbs, och tittade lite. Betydligt sämre än det här forumet, då nya medlemmar inte kunde medverka i vissa diskussioner, men de har en rolig grej: ett "icke trek"-forum. Där kan man alltså diskutera allt som inte har med Star Trek att göra, med de andra forummedlemmarna. Det vore roligt om man kunde ha något liknande på detta forumet.

Var inne på ett annat forum, trekbbs, och tittade lite. Betydligt sämre än det här forumet, då nya medlemmar inte kunde medverka i vissa diskussioner, men de har en rolig grej: ett "icke trek"-forum. Där kan man alltså diskutera allt som inte har med Star Trek att göra, med de andra forummedlemmarna. Det vore roligt om man kunde ha något liknande på detta forumet.

Denna fråga har varit uppe tidigare och då har vi sagt nej till en sådan forumdel.

Sign in to follow this  

• Create New...