Gå till innehåll
Unkas

Wrestling

Rekommenderade inlägg

Jag har märkt att det är en del som är intreserade av Wrestling, när jag läser i trådarna. Därför så tänkte jag starta ett ämne om det. Här kan vi diskutera Vad vi gillar och om vi gillar Wrestling. Nyheter innom "Sporten" och gammla händelser.

Personligen så tittar jag på TNA lite då och då. Har ofta hög kvalite på brottningen, och det är den jag främst är ute efter. Ser även gärna på Japansk Wrestling då det där oftast bara handlar om brottning och akorobatik, och inte involverar sig så väldigt mycket i intriger.

Många tycker det är helt oseriöst med Wrestling och det kan jag till viss del hålla med om, men det är inte mer oseriöst änn många dokusåpor eller realityserier. Om man inser att Amerikansk brottning bara är påhittade historier, alltså en serie som går ut på att karaktärerna ska visa upp sinna atletiska färdigheter, och bråka med varandra, så ??r det inte mer annorlunda är de flesta tv-serier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gudarna ska veta att jag inte har sett så värst mycket på wrestling (går aldrig på någon kanal jag har). En av de saker jag stör mig på är att man låtsas som att det är sport men i själva verket är det mer manus än i en del långfilmer och uppgjorda matcher är legio. Hade man lanserat det som det det är, dvs en show för att underhålla publiken, så hade det varit okej. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Presentationen har förändrat sig något på senare år och man framför det mer som show än sport även om man inte medger officiellt att händelseförlopp och resultat är förutbestämt. Tyvärr har man i våra trakter vid några tillfällen gjort misstaget att försöka introducera wrestlingen som en seriös sport vilket gett många en negativ inställning. Man måste se det för vad det är: ren underhållning. Det är som vilken TV-serie som helst. Själv följer jag TNA och i viss mån även WWE. Brukade även se på japansk wrestling när det gick på TV.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Presentationen har förändrat sig något på senare år och man framför det mer som show än sport även om man inte medger officiellt att händelseförlopp och resultat är förutbestämt. Tyvärr har man i våra trakter vid några tillfällen gjort misstaget att försöka introducera wrestlingen som en seriös sport vilket gett många en negativ inställning. Man måste se det för vad det är: ren underhållning. Det är som vilken TV-serie som helst. Själv följer jag TNA och i viss mån även WWE. Brukade även se på japansk wrestling när det gick på TV.

en tanke som jag haft är att wrestlingen på Eurosport(!) har en korkad komentator som pratar på samma sätt som vid hockeymatcherna . tror han verkligen att det är på riktigt ? förövrigt villl jag säga :

NWO...for life

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja när TNA gick på Eurosport var det en värdelös komentator. Fattar inte hur han kunnde tillåtas att sitta där. Han var helt ointreserad märkte man.

Jag tror att man inte medger att Wrestligen följer ett manus med uppgjorda matchet därför att det säljer bättre hoss den amerikanska publiken. De är så naiva att det tror på att det kanske kan var på riktigt. Och detta spelar Wrestlingbranchen mycket på. Ständig blandas verkligheten ihop med fantsi. Det är därför mycket svårt att vet vad som är sant och vad som är påhitt. Detta säljer tydligen bra i USA.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
en tanke som jag haft är att wrestlingen på Eurosport(!) har en korkad komentator som pratar på samma sätt som vid hockeymatcherna . tror han verkligen att det är på riktigt ?

Det är som sagt ett problem när wrestling sänds här. Man missar det faktum att kommentatorerna är en del stor del av showen. Det de säger och gör följer också ett manus.

förövrigt villl jag säga :

NWO...for life

:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag såg en del på wrestling någonstans i början av 90-talet, tror jag det var (med 1-2-3 Kid, Adam Bomb, Undertaker och co). Det är kul om man tar det för vad det är, en slags stunt-show. De är skickliga, vältränade artister och det är en krävande sysselsättning, ingen tvekan om saken. Om man inte gör rätt och är i form så kan man bli allvarligt skadad, så även om det inte är på riktigt så är det ju inte heller rent "fusk".

Redigerad av Marvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag såg också någon dokumentär för några år sedan och det de sysslar med är ju ingen barnlek direkt. Men likväl är det så långt ifrån sport man kan komma. Så felet kanske var att låta Eurosport ta hand om det istället för tv1000 eller någon annan renodlad nöjeskanal? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TV6 hade det ett tag men de la ner det på grund av brist på tittare(detta verkar vara anledningen hela tiden med nedläggningar av wrestlingprogram)

Men det är väldigt svårt att få tittare intresserade när dom inte visar galorna. Dom visar ju bara "vanliga" avsnitten som dessutom är 3 veckor efter. Det är ju dom vanliga avsnitten som ska bygga upp till galorna, men om man inte kan se dem så är det inte intressant att följa med. Dessutom kortade tv6 ner avsnitten med 1/3 del av programets tid.

:arg:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer ihåg för lääänge sedan när tv3 hadde Wrestling från WWF. Hoa Hoa och Brun satt och komenterade. Det var faktiskt riktigt underhållande. Galorna sändes i tv1000. Någon som är lika gammal som mig och minns denna tid med uttryck som, pallet, buggen, nötter...med mera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fel,fel,fel ! det var från WCW , inte WWF och Galorna sändes på föregångaren till canal + inte på tv1000 . bland annat visades Halloween havoc och Fall Brawl med en match mellan Hulk Hogan , Randy Savage, Sting och Lex Luger (som ersatte Vader)vs. medlemar ur Dungeon of Doom .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt fel är det inte. Från början visade de WWF enbart på TV1000. Sedan flyttades de vanliga avsnitten till TV3 medan galorna fortsatte att visas på TV1000. Efter något år eller två började de istället visa WCW. En av anledningarna var förmodligen att den svenske brottaren Frank Andersson var med där. Har för mig att ZTV sände WWF ett tag efter det men släppte det ganska snabbt. Vad som hände sedan vet jag inte exakt då jag gick över till Eurosport som på den tiden visade wrestling från Japan (NJPW om jag inte minns fel).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag kommer ihåg för lääänge sedan när tv3 hadde Wrestling från WWF. Hoa Hoa och Brun satt och komenterade. Det var faktiskt riktigt underhållande. Galorna sändes i tv1000. Någon som är lika gammal som mig och minns denna tid med uttryck som, pallet, buggen, nötter...med mera?

Hoa Hoa var ju den stora behållningen! Allra bäst var hans väldigt märkliga gester, exempelvis den märkliga "jag-skruvar-av-ett-lock"-grejen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Helt fel är det inte. Från början visade de WWF enbart på TV1000. Sedan flyttades de vanliga avsnitten till TV3 medan galorna fortsatte att visas på TV1000. Efter något år eller två började de istället visa WCW. En av anledningarna var förmodligen att den svenske brottaren Frank Andersson var med där. Har för mig att ZTV sände WWF ett tag efter det men släppte det ganska snabbt. Vad som hände sedan vet jag inte exakt då jag gick över till Eurosport som på den tiden visade wrestling från Japan (NJPW om jag inte minns fel).

Frank Andersson var anledningen. Man hoppades att detta skulle dra mer tittar siffror. Men uppenbarligen gick det inte så bra då det lades ner efter inte så lång tid.

Jag min mycket väll NJPE och den höga klassen på brottningen som de hadde. Favoriten var givetvis Yuchun Thunder Liger, som alltid riskerade allvarliga skador när han var i ringen. Gjorde helt otroliga saker. De fins knappt någon som kan göra det samma i dag, med undantag för AJ Styles.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jushin Thunder Lyger var en av mina absoluta favoriter på den tiden. Han gick många bra matcher och utförde ofta imponerande och till synes farliga manövrar. Vad jag har hört var det Lyger som uppfann den så kallade

som på senare år blivit förbjuden i vissa förbund då risken är stor att utövaren bryter nacken. :blink: En av mina absoluta favoritmatcher genom tiderna gick mellan Jushin Lyger och Ultimo Dragon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon här som har sett Torsdagen avsnitt av TNA Impact. Det var med två killa ifrån Japan där, och de fick alla att verka som sengångare, i jämförelse. De visade upp en härligt inovativ, snabb och skicklig brottning. Verkar som att de kommer att återvända till TNA framöver, något som jag ser fram emot med glädje.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu är jag sur!

anledningen är att de som lägger ut wrestling på YouTube antingen lägger ut hemmagjort skräp eller bara halva matcher ! hur dum får man vara? hoppas det finns en enkel och bra sida där man kan se hela matcher utan att medlemskap ska behöva kosta (litar inte värst mycket på såna sidor där man måste lämna ut banksiffror).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
nu är jag sur!

anledningen är att de som lägger ut wrestling på YouTube antingen lägger ut hemmagjort skräp eller bara halva matcher ! hur dum får man vara? hoppas det finns en enkel och bra sida där man kan se hela matcher utan att medlemskap ska behöva kosta (litar inte värst mycket på såna sidor där man måste l??mna ut banksiffror).

Nej det är säkert bäst att inte lägga ut nummer på nätet. Man vet aldrig vem som kommer över dem. Själv är jag väldigt noga med att inte lämna några uppgifter över internet. Och när jag köper något med VISA på nätet så skapar jag alltid ett tillfälligt kortnummer för just den individuella transaktionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu