Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Jag kommer ihåg för lääänge sedan när tv3 hadde Wrestling från WWF. Hoa Hoa och Brun satt och komenterade. Det var faktiskt riktigt underhållande. Galorna sändes i tv1000. Någon som är lika gammal som mig och minns denna tid med uttryck som, pallet, buggen, nötter...med mera?

De var suveräna! Kanske det bästa kommentatorsparet i svensk tv någonsin.

Postad
fel,fel,fel ! det var från WCW , inte WWF och Galorna sändes på föregångaren till canal + inte på tv1000 . bland annat visades Halloween havoc och Fall Brawl med en match mellan Hulk Hogan , Randy Savage, Sting och Lex Luger (som ersatte Vader)vs. medlemar ur Dungeon of Doom .

Galorna sändes aldrig på Filmnet som Canal + hette förut. Det var som Expandable Ensign skrev Tv1000 som sände nästan alla galor. Jag har för mig att den sista eller kanske de sista visades på trean när Wrestling sändes mitt i natten.

Jag hittade häromåret en gammal inspelning från WCW, där USA mötte Japan i en landskamp. Hoa-Hoas kommentar om Macho Man, som han tyckte såg ut som fågelskrämma, var riktigt rolig.

Tack för de sidorna. Mycket intressant.

Brottning i Göteborg...hmmm...... :huh:

Det verkar tyvärr lagt på is pga att de inte hittar en lokal. Jag såg dem på Trädgårn 2005. De var super och matchade WWE både till showen och brottningen, vilket var lite förvånande. Det hade varit kul att se en WWE-gala live med.

Postad
Jag kommer ihåg för lääänge sedan när tv3 hadde Wrestling från WWF. Hoa Hoa och Brun satt och komenterade. Det var faktiskt riktigt underhållande. Galorna sändes i tv1000. Någon som är lika gammal som mig och minns denna tid med uttryck som, pallet, buggen, nötter...med mera?

De var suveräna! Kanske det bästa kommentatorsparet i svensk tv någonsin.

Helt klart de bästa kommentatorparet jag sett i svensk tv. Kommentarerna från Hoa Hoa var så underhållande, och stackars bruno som helatiden fick förklara allt för Hoa Hoa. :D:w00t: :lol:

  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Såg på wrestlingen i dag, och Hoa Hoa och Bruno var precis som det var på 90-talet. :D Härliga killa som sitter och småpratar i soffan. Hoa Hoa kan lika mycket nu som då (vilket betyder att han frågar mycket :lol: .) och Bruno är där och försöker förklara och rätta för Hoa Hoa hela tiden(fast Bruno kom för sent till sändningen och missade halv programet och Hoa Hoa sa flera gånger, "var är Bruno" när han behövde hjälp med matcherna). :w00t: Längtar redan till nästa måndag. Sedan var väll matchern lite roliga, men inte den främsta underhållningen.

Redigerad av Unkas
Postad (redigerade)

Det var lite antiklimax när Bruno inte var med (vilket var nästan hela programmet). Hoa-hoa fäller förstås dråpliga kommentarer men hans partner var alltför lik honom i sättet: det vill säga han kunde ganska lite om wrestling och skojade till det. Hoa-hoa behöver Brunos expertkunskap för att det ska funka.

Tyvärr så är väl inte programmen Eurosport har köpt in de bästa. Jag hade hellre sett att de hade Smackdown, ECW eller det tredje "förbundets" program.

Redigerad av Aike
Postad (redigerade)
Det var lite antiklimax när Bruno inte var med (vilket var nästan hela programmet). Hoa-hoa fäller förstås dråpliga kommentarer men hans partner var alltför lik honom i sättet: det vill säga han kunde ganska lite om wrestling och skojade till det. Hoa-hoa behöver Brunos expertkunskap för att det ska funka.

Tyvärr så är väl inte programmen Eurosport har köpt in de bästa. Jag hade hellre sett att de hade Smackdown, ECW eller det tredje "förbundets" program.

Förmodar att du menar RAW.

Det lät på bruno som att det skulle kunna komma nyare matcher också. Kanske är detta ett test för att se om Wrestling funkar. De senaste åren har jag sett tecken på att amerikansk brottning har fått något av en pånyttfödelse i Europa.

Jag skulle för min del gärna se att Eurosport köpte in och visar TNA. Både Impact och PPV´s. Och faktiskt vill jag har orginalkommentatorerna till TNA. Gillar Bruno och Hoa Hoa, men ska man hänga med i svängarna och spelet så krävs att se allt orginal.

Dock är det förträffligt att se Hoa Hoa och Bruno kommentera gammla matcher, och även nya från WWE, om det kommer.

Något som man sedan kan diskutera är hurvida amerikansk brottning är något som hör hemma på Eurosport. En seriös tv-kanal som ägnar sig helt åt riktiga sporter.

Redigerad av Unkas
Postad
Det var lite antiklimax när Bruno inte var med (vilket var nästan hela programmet). Hoa-hoa fäller förstås dråpliga kommentarer men hans partner var alltför lik honom i sättet: det vill säga han kunde ganska lite om wrestling och skojade till det. Hoa-hoa behöver Brunos expertkunskap för att det ska funka.

Tyvärr så är väl inte programmen Eurosport har köpt in de bästa. Jag hade hellre sett att de hade Smackdown, ECW eller det tredje "förbundets" program.

Förmodar att du menar RAW. Jo, men det lät på bruno som att det skulle kunna komma nyare matcher också. Kanske är detta ett test för att se om Wrestling funkar. De senaste åren har jag sett tecken på att amerikansk wrestling har fått något av en pånyttfödelse i Europa.

Jag skulle för min del gärna se att Eurosport köpte in och visar TNA. Både Impact och PPV´s. Och faktiskt vill jag har orginalkommentatorerna till TNA. Gillar Bruno och Hoa Hoa, men ska man hänga med i svängarna och spelet så krävs att se allt orginal.

Dock är det förträffligt att se Hoa Hoa och Bruno komentera gammla matcher, och även nya från WWE, om det kommer.

Jo, Raw är det jag menade.

Här är annars lite klassisk Hoa Hoa och Bruno :D Finns några fler klipp mer.

http://www.youtube.com/watch?v=b_NlsSEOdlg

Postad
Det roliga med honom är ju att han inte var något annat en slagpåse för affischnamnen.

Precis. Jag skulle villja se första matchen som Hoa Hoa såg med honom. Undrar just varför han gillar lillraggarn så mycket. Men det är väll en smula satir i det hela. :lol:

  • 2 veckor senare...
Postad

Trevliga nyheter. Fast jag hade hällst sett RAW. Minna favoriter är med där......

Undrar just om det funkar att bra visa Smackdown. Ofta går ju WWE´s olika grenar inn i varandra.

  • 3 veckor senare...
Postad

Ser ni på Hoa Hoa och Bruno på måndagarna. Själv tittar jag alltid om jag är hemma. Mycket underhållande, som om tiden stått stilla. Underbara killar det där.

Aike nämner att det inte är mycket brottning från Smackdown, och det är det verkligen inte. tråkigt!! Men de gammala matcherna vi får se är "nästan" hela <_< . Så irriterande att vi inte får se alla matcher hela. Men men, tack vare Hoa Hoa och Brunos underbara komentarer och tjäbbel så tänker i alla fall inte jag så mycket på att hoppas i matcherna. Ser fram emot morgondagen sändning. :w00t:

Postad

Tittar på det när jag har möjlighet. Det är riktigt skoj att höra Hoa och Bruna kommentera igen. De har sin egen stil och den funkar bra. Det är synd bara att programmets upplägg är som det är. Allt blir så ihoptryckt. Hade gärna sett dem kommentera ett helt avsnitt av raw/smackdown/ecw istället. Vintage är visserligen lite roligt då man får se matcher från olika tidsperioder.

Postad

De amerikanska komentatorerna fungerar bra tycker jag. De är ju en del av spelet. Men det är mycket roligare och komiskt att höra Hoa Hoa och Bruno. Som Expendable Ensign föreslår skulle jag doch häldre se dem komentera ett helt avsnitt från början till slut. Blipp bloppandet som nu förekommer ger inte mycket.

Postad

Jag såg The Wrestler igår kväll på bio. Riktigt bra film med en strålande Mickey Rourke i huvudrollen.

Väl värd att se på bio enbart för att höra ljudeffekterna när de brottades. Tyvärr får man skynda sig eftersom den försvinner från biograferna den här veckan i storstäderna.

Postad

Jag har tänkt se filmen vid något tillfälle fast det blir nog inte på bio. Har förresten hört rykten om att Rourke kanske ska vara med på årets Wrestlemania fast jag vet inte om det är som åskådare eller om han ska vara involverad i någon storyline. Jag är dåligt uppdaterad på vad som händer inom WWE nuförtiden då jag endast följer TNA regelbundet.

På tal om TNA så börjar jag tappa förtroendet för dem. Anledningen till att jag började se på dem var för deras X-division men på senare år har de till synes medvetet kört den i botten. Flera av de bästa brottarna har försvunnit och de som är kvar får ofta agera slagpåsar åt de större stjärnorna. Det har visserligen blivit något bättre den senaste tiden men det är fortfarande långt ifrån vad det en gång var.

Postad (redigerade)

X division fins inte längre i TNA som jag ser det. Och inte kan de börja bygga upp den igen för det fins nästan inge brottare som har skickligheten. Daniels och Styles förvisso, men de börjar ändå bli till åren. Och Styles verkar bara vara involverad i mästarbältet nu för tiden.

Ser ibland på matcher från 2001 när TNA var nystartat, och kvaliten på deras X division då och nu är enorm.

Redigerad av Unkas
Postad

Jag är gammal wrestling fanatiker följt WWF/wwe från och till. Har sätt hur mycket som helst. Hade väl ett uppehåll på ett par år mellan 94-00. Efter det satt man ute på IRC dag ut och dag in. Så det det blev för mycket ibland. Idag har man inte direkt tid med att kolla eftersom tiden tryter. Iofs så bygger dom inte så bra storylines längre heller som för ett par år sedan. Käns inte heller som dom bygger upp brottarna tillräckligt innan dom fejdar med varandra.

Om man kollar bara för själva brottningen så kan man lika väl kolla TNA eller ROH där är brottning brottning och inte 100% show. Fatta mig inte fel nu. Det är inget fel på show.

Tycker det är synd att dom inte visar hela showen på Eurosport av Ex RAW och inte ett klippt program med sönder klippta matcher på måndagarna. Men ändå kul att lyssna på Hoa och Bruno och minnas dom roliga floskorna.

  • 1 månad senare...
Postad

Sänder Eurosport fortfarande Bruno och Hoa Hoa på måndagar, och är det lika underhållande som alltid tidigare? Jag har inte någon tv för tillfället och har inte kunnat se av den anledningen.

Postad
Sänder Eurosport fortfarande Bruno och Hoa Hoa på måndagar, och är det lika underhållande som alltid tidigare? Jag har inte någon tv för tillfället och har inte kunnat se av den anledningen.

Japp eller nja dom är inte riktigt lika underhållande eftersom man aldrig får se dom i närbild utan bara är kommentatorer. Brukar dock sällan kolla på det eftersom man har en massa annat eller så glömmer man bara bort det.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...