Nyhet Posted August 31, 2008 Report Share Posted August 31, 2008 Enligt kanon så ägde filmen Star Trek: Nemesis rum under år 2379. Star Trek Online utspelar sig 2409 där en Federationsallians strider mot Klingonimperiet och dess allierade. För att fylla gapet på tjugo år tills spelet äger rum så kommer utvecklaren Cryptic Studios att löpande skriva historien för ett år i taget och med början 2379. Första delen publicerades den 29:e augusti. Läs en översättning för 2379 här. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 (edited) Jag är ganska tveksam till detta spel där man måste betala en månadsavgift för att spela. Vad hände med spel där man en gång betalar för spelet vid köp av diskett och kan spela hur många gånger som helst? Edited September 1, 2008 by Kathryn Archer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 Månadskostnaden är till för att finansiera driften av de servrar som krävs för den här typen av spel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 (edited) Jag är ganska tveksam till detta spel där man måste betala en månadsavgift för att spela. Vad hände med spel där man en gång betalar för spelet vid köp av diskett och kan spela hur många gånger som helst? De försvann på 90-talet, typ. Ett skäl till att tillverkare väljer detta distributionssätt är World of Warcrafts framgångar. Ett annat är att det inte går att piratkopiera spelet (som med disketter och cd-skivor). Månadskostnaden är till för att finansiera driften av de servrar som krävs för den här typen av spel. Det går väl också till utvecklingskostnader som sker kontinuerligt med onlinespel. Sedan ger det ett bra kassaflöde varje månad och tillverkaren tjänar mer pengar på det under en längre tid. De verkar dock ha skapat en spännande fortsättning på Star Trek-historien. Konflikterna verkar fortsätta i alfakvadranten, trots alliansen i DS9 mot Dominion. Jag trodde att efter Nemesis skulle romulanerna öppna sig och börja samarbeta med Federationen. Edited September 1, 2008 by Aike Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 Återstår att se hur hög månadskostnaden verkligen blir. Man kan säkert pausa i spelat och då ej betala utan att man får sin profil raderad och måste börja om...och om man tänker på det- nästan allt kostar ju nu för tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 Återstår att se hur hög månadskostnaden verkligen blir. Man kan säkert pausa i spelat och då ej betala utan att man får sin profil raderad och måste börja om...och om man tänker på det- nästan allt kostar ju nu för tiden. Nja, ens profil brukar sparas så länge som spelet fortfarande stöds av sin utvecklare om man inte själv tar bort den. Sen brukar det inte vara så fasligt dyrt att spela, typ $10 eller så brukar det vara, eller €10 om man har otur. Vidare har saker så gott som alltid kostat om man inte gör det själv :P (sen finns det en hel uppsjö av gratis MMORPG:n där ute som man slipper betala månadsavgift på, med undantag av Guild Wars (som iofs kostar att köpa) ??r det mest österländsk och ruskigt kasst) Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 2, 2008 Report Share Posted September 2, 2008 Jag är ganska tveksam till detta spel där man måste betala en månadsavgift för att spela. Vad hände med spel där man en gång betalar för spelet vid köp av diskett och kan spela hur många gånger som helst? jag håller med dig , en stor anledning är att de som vet hur man kommer åt kontonumren inte skulle tveka att stjäla allt jag har(vilka ruttna människor det finns , det är nästan så att man hejar på rymdisarna när man ser "Independence day") Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted September 2, 2008 Report Share Posted September 2, 2008 Månadskostnaden är till för att finansiera driften av de servrar som krävs för den här typen av spel. Av samma åsikt jag skulle ha villat spela denna spel men tänker inte betala mycket i månaden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts