Jump to content

Göra Star Trek-stridsvideo med denna låt

Bebbe

Recommended Posts

Passar bra där Sjärnflottan offrar allt för Federation såsom Dominion och Borg kriget. Plus att de sjunger "For the Federation I would give my life".

Jag gör själv många videos med låtar som varierar stort i genres, så så länge du känner att du hittat en låt och ett koncept som funkar tillsammans så är det bara att sätta igång, tycker jag :) Själv använder jag Windows Movie Maker, men jag vet med säkerhet att det inte är världens mest toppklassiga program, men det duger mer än väl för mig :D Men kom ihåg, om du gör en video vill iallafall jag se den sedan (på Youtube eller liknande, det är iallafall där jag lägger ut alla mina videos). Väntar spänt! :)

Sen att de sjunger For the Federation I would give my all låter ju indeed mycket passande, måste jag säga.

Vilken film är den ifrån? Eller är det något tv-avsnitt som jag missat? Den var helt rätt!

Sången spelas i avsnittet "Take me out of the holosuite" (DS9) före baseballmatchen.

Det jobbiga med att göra en video är att få tag i allt material, det finns ju ett antal avsnitt och filmer. När man har allt är det relativt simpelt att få ihop den.

Sen blir det Youtube som vanligt där jag redan har två mixed sci fi videos.

Edited by Bebbe

Det jobbiga med att göra en video är att få tag i allt material, det finns ju ett antal avsnitt och filmer. När man har allt är det relativt simpelt att få ihop den. Sen blir det Youtube som vanligt där jag redan har två mixed sci fi videos.

Jag håller med dig till fullo, det jobbiga är att skaffa sig clip och sånt (just nu är jag eld och lågor över dumma logotyper i en Naruto-fanvideo jag försöker få färdig :arg: ).

Jaha, så du har redan ett Youtube-account :lol: Men då får man la ta och leta reda på dig, jag vill jättegärna se dessa mixade sci-fi verk du talar om :)

Sök på Bebbe88 så hittar du lilla mig. Union Of Stars heter de två sci fi filmerna.

Båda var jättebra! :w00t: Visst, jag gillar inte konceptet krig, men dina videos var onekligen väldigt välgjorda, kreativa och med mycket passande musik :)

(By the way: Jag har skickat en Vänner-förfrågning till dig på Youtube. Det är inte så svårt att veta att det är jag då jag alltid har samma användarnamn ;) )

• 10 months later...