Gå till innehåll
Pwntus

Sökning i databasen efter musiker

Rekommenderade inlägg

Hej, jag tänkte bara höra om det finns fler än jag på forumet som är musiker?

Är grymt insatt i musikproduktion så vill gärna ha folk att prata och diskutera med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag sjunger... Hellre än bra!

Här... kan du lyssna på en irlänsk visa som jag spelat in. Med tanke på att jag spelade in den i ett rum på 2x2,5m med en bords mic för pc i plast för 79 från Clas Olson så är resultatet förvånansvärt bra... (har en kompis som är ljudtekniker, han trollade lite, la på lite eko och tog bort brus).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, jag skulle inte direkt kalla mig för en musiker, men kanske någonting i stil med Pseudo-musiker. Har spelat Klarinett i 6 år, och brukar sitta och komponera konstiga låtar med mina kompisar (fast då spelar jag Blockflöjt... Inte för att jag är bra på det, men för att jag har en :P ). Sen sjunger jag vääääldigt ofta och mycket (speciellt i duschen), men någon sångröst tycker jag inte direkt att jag har.

Nej, jag tror nog att jag är en av de människorna som är bättre på att lyssna på musik än att göra den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gammal trummis här. Spelat de flesta musikstilar. Spelat förband till Ander F.Rönnblom en gång (men denna artist känner nog bara vi "äldre" till utan att söka på wiki.

Ah, jag har fina barndomsminnen till videon för Det är inte snön som faller.

Själv är jag låtskrivare, sångare, kompgitarrist. I den ordningen. Men om du (Pwntus) söker efter någon likasinnad (d v s som också är grymt insatt i musikproduktion) så är jag inte rätt man.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fuskar med att spela lite optomin tills jag kan köpa världens tuffaste instrument; en theremin.

Och så gick jag på kommunala musikskolan och lärde mig spela blockflöjt när jag var ett litet barn.

Jag kan knappast kalla mig musiker, men jag skriver en hel del låttexter till musikerkompisar och är "ett extra öra" när de slutmixar sina projekt. Det är med andra ord jag som påpekar att trummorna ligger för högt och att orgelsolot är helt malplacerat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu