Pwntus Posted September 27, 2008 Report Posted September 27, 2008 Hej, jag tänkte bara höra om det finns fler än jag på forumet som är musiker? Är grymt insatt i musikproduktion så vill gärna ha folk att prata och diskutera med. Quote
Solange Posted September 27, 2008 Report Posted September 27, 2008 Jag sjunger... Hellre än bra! Här... kan du lyssna på en irlänsk visa som jag spelat in. Med tanke på att jag spelade in den i ett rum på 2x2,5m med en bords mic för pc i plast för 79 från Clas Olson så är resultatet förvånansvärt bra... (har en kompis som är ljudtekniker, han trollade lite, la på lite eko och tog bort brus). Quote
Pwntus Posted September 28, 2008 Author Report Posted September 28, 2008 Det ska bli intressant att höra! Quote
Unkas Posted September 28, 2008 Report Posted September 28, 2008 Vad är det för sång? Vad hetter den? Quote
johannalaforge Posted September 28, 2008 Report Posted September 28, 2008 Hmm, jag skulle inte direkt kalla mig för en musiker, men kanske någonting i stil med Pseudo-musiker. Har spelat Klarinett i 6 år, och brukar sitta och komponera konstiga låtar med mina kompisar (fast då spelar jag Blockflöjt... Inte för att jag är bra på det, men för att jag har en :P ). Sen sjunger jag vääääldigt ofta och mycket (speciellt i duschen), men någon sångröst tycker jag inte direkt att jag har. Nej, jag tror nog att jag är en av de människorna som är bättre på att lyssna på musik än att göra den. Quote
commander ricochet Posted September 28, 2008 Report Posted September 28, 2008 Gammal trummis här. Spelat de flesta musikstilar. Spelat förband till Ander F.Rönnblom en gång (men denna artist känner nog bara vi "äldre" till utan att söka på wiki. Quote
Tom_Hell Posted October 3, 2008 Report Posted October 3, 2008 Gammal trummis här. Spelat de flesta musikstilar. Spelat förband till Ander F.Rönnblom en gång (men denna artist känner nog bara vi "äldre" till utan att söka på wiki. Ah, jag har fina barndomsminnen till videon för Det är inte snön som faller. Själv är jag låtskrivare, sångare, kompgitarrist. I den ordningen. Men om du (Pwntus) söker efter någon likasinnad (d v s som också är grymt insatt i musikproduktion) så är jag inte rätt man. Quote
K´hogh son of Klintoch Posted October 3, 2008 Report Posted October 3, 2008 (edited) var sångare i death metal bandet "Cryptic death" som var oerhört kassa(detta berodde mest på mig) och senare i bandet "Lucy´s brothers" , vi körde lite hårdare rock av olika blandingar av stilar . Edited October 3, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote
Marvin Posted October 3, 2008 Report Posted October 3, 2008 Jag fuskar med att spela lite optomin tills jag kan köpa världens tuffaste instrument; en theremin. Och så gick jag på kommunala musikskolan och lärde mig spela blockflöjt när jag var ett litet barn. Jag kan knappast kalla mig musiker, men jag skriver en hel del låttexter till musikerkompisar och är "ett extra öra" när de slutmixar sina projekt. Det är med andra ord jag som påpekar att trummorna ligger för högt och att orgelsolot är helt malplacerat. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.