Nyhet Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Shatner börjar låta mer bitter för varje gång man hör ett uttalande på Youtube från honom. Vi har nyligen hört honom skicka en videohälsning till J.J. Abrams omkring frågan om medverkande i filmen eller ej. Nu slår han ut mot George Takei, som inte inbjöd Shatner till sitt bröllop nyligen. På frågan om Shatner var inbjuden hade Takei svarat att det var en begränsad gästlista och att Shatner mest sannolikt inte skulle vara med på den - detta blåstes upp till stora rubriker i massmedia över hela världen. Uppenbart, i och med att [George Takei] gömde sin homosexualitet - snacka om att hålla inne och inte leva ut sitt livs sanning och att må dåligt över sig själv och vara rädd för att någon skall upptäcka denna "hemska, hemska", hemlighet. Och sedan slutligen när han är 70 år bestämmer han sig för att "komma ut" och säga "jag är homosexuell". Vem bryr sig? Var homosexuell eller inte, det är upp till dig, George... [...] Han gör en stor affär av att jag inte kommer till hans bröllop. Om jag nu var en sådan ond kraft i hans liv, även ett 40-tal år senare (för jag har inte träffat honom), att jag påverkar hans vigsel där han belyser frågan och säger.... Hur sjuk är den mannen? Det måste finnas något mer inuti George som är befäst så att han tar ut det på mig, som faktiskt är en total främling." [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Jag är inte bitter... Bara svensk <_< Nähä det var visst inte. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Shatner är bra pinsam i sina uttalanden ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Jag såg en intervju med Takei där han sa att han skickat ut en inbjudan till Shatner och hoppades att han skulle komma på bröllopet. Tydligen ljög han. Dålig, dålig stil. Shatner's svar här var dock inte mycket bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Jo Shatner kan säga sig vad som hälst. Kanske inte är en som har den bästa ST-känslan i sitt privatliv. Men sen vet man inte alltid vad man ska tro om allt bråket man hört ska finnas mellan skådespelarna i TOS. Personligen bryr jag mig inte mycket om det. Vad de gjorde på den vita duken är det jag intreserar mig för. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Hmm undrar om det inte är lite "DENNY CRANE" i Shatner? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Konstigt, från hans perspektiv tycker jag att Shatner ändå håller sig på mattan. tycker inte alls att han låter bitter. Det här är snarare en tidningsgrej från början till slut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 23, 2008 Report Share Posted October 23, 2008 Takei ger svar på tal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 23, 2008 Report Share Posted October 23, 2008 Hmm vad håller dom på med?? Eller kanske ska man säga vad håller Shatner på med? Vem ska man tro på tro på tro på, när de är så häär? :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 23, 2008 Report Share Posted October 23, 2008 Det måste blivit något missförstånd. Jag tror inte Takei ljuger nu när han återigen säger att han bjudit Shatner. Om inbjudan nådde Shatner verkar vara den riktiga frågan. Om den gjorde det, skulle han då göra den där videon och "tala ut" i onödan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Sedan är det lite tråkigt att Shatner får så mycket skit för att han spelar in sina tankar och svar på video. JJ Abrams hade visst någon syrlig kommentar om det. Bara för att de inte är vana vid att utnyttja den nya tekniken... Sådant här kommer säkert att bli vanligare i senare generationer. Shatner har ju alltid dessutom varit något av en showman som gillar att stå i rampljuset och som vet vilken betydelse det har att synas i den branschen han är i. Han förstår allmänhetens törst efter att få veta och han "uppträder" gladeligen. Om det kan man tycka mycket men han vet uppenbarligen vad han gör. Vad som sedan är sant eller inte är omöjligt att avgöra. Jag lutar mig bara tillbaka och njuter av underhållningen när herr Shatner bjuder upp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Det fanns en kommentar på Trekmovie.com som hävdade att hela fejden är fejk. Och att de bara gör det för att skapa publicitet. Shatner ska visst ha en egen talkshow som startar inom kort, så det kanske bara är ett sätt att hamna i rampljuset för att locka tittare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 25, 2008 Report Share Posted October 25, 2008 Låter inte omöjligt. Men åter igen. Man ska inte tro på allt man hör angående några personers relation, halvägs runt jordklotet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Nä och särdeles inte en relation som har pågått under 4 decenier. Mycket vatten har flytit under broarna sedan dess. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 26, 2008 Report Share Posted October 26, 2008 Barbara Brotman på Chicago Tribune skrev igår om hur det skulle ha låtit om fejden mellan Shatner och Takei skulle ha skötts av Kirk och Sulu istället. Med risk att den inte finns kvar på Chicago Tribunes hemsida för all evighet, lägger jag in den här nedan. Capt. Kirk: Spock, please answer your communicator. We have to talk. Mr. Spock: I am here, Captain. Although I must point out your inaccuracy: I do not have to talk. Kirk: It's an expression, Spock. What I mean is, we have a serious problem. Spock: Have the Romulans crossed the neutral zone? Kirk: Worse than that. It's a matter of betrayal on board the Enterprise, an act of intentional cruelty committed by a member of our own crew. Spock: I do not think anyone intended to put that Tribble into your underwear drawer. Kirk: Not that, Spock. I'm talking about Sulu. He didn't invite me to his wedding. Spock: Very well, Captain. I am listening to hear about the problem. Kirk: I just told you the problem. Spock: I am sorry, sir. You were saying that it had to do with Lt. Sulu, who did not invite you to his wedding. Has he committed an act of insubordination? Kirk: He invited Chekov; he invited Uhura—he invited everyone from the bridge except you and me! Spock: Actually, he did invite me. Unfortunately, I had a previous commitment to attend Dr. McCoy's five-alarm chili dinner. Kirk: You see? Sulu has something against me. He's been going around telling the whole universe that he excluded me from his wedding. Spock: Actually, Lt. Sulu has said that he did invite you to his wedding, but that you did not RSVP. Kirk: RSVP? Did I RSVP to the Gorn homeworld? Did I RSVP to the Klingons? Spock: I believe it is customary for formal occasions among humans. Kirk: I'm telling you, Emily Post, I never got an invitation. Spock: It is difficult to know who is telling the truth on this matter without performing a mind meld, and I do not care to bring thoughts on wedding invitations into mine. Regardless, Captain, you seem to be overreacting. Perhaps you still have not gotten over the matter of Ensign Chekov's bar mitzvah. Kirk: Well, why did Uhura get to open the ark doors, and not me? What does a starship captain have to do to get an honor in shul? Spock: Regardless, your ordering Chief Engineer Scott to play the hora on the bagpipes was not well received. Kirk: I enjoyed it. Aren't these celebrations the perfect opportunities for the crew to join together as a team? That's what gets me about this snub by Sulu. Spock: Surely Lt. Sulu did not intend to give offense. Is it possible that he thought you might not approve of his marriage? Kirk: Hey, I'm a 23rd Century guy. If a fella wants to marry another fella, I have no problem with it. Me, of course, I've always loved the ladies. Remember that Lenore babe? Sure, she tried to phaser me, but talk about hot. Spock: I believe we were talking about Lt. Sulu. Kirk: Yeah, well, I don't know what his problem is, but he can just beam this up. Spock: Permission to speak frankly, Captain? Kirk: Permission granted. Spock: You are both making too much of this, Captain. Starfleet officers should be above engaging in what you earthlings call a hissy fit. Kirk: Maybe you're right, Spock. I should just be big about it. Spock: I do not see how altering your corporeal size would resolve anything. Kirk: It's an expression, damn it. But I'll tell you this—I'm making up the guest list for the next Taste of the Federation progressive dinner. And guess whose name won't be on it? Spock: Fascinating. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts