Supreme Commander JAF Postad 18 November, 2008 Rapport Postad 18 November, 2008 Eller också ville de visa anledningen till att Kirk inte flörtade med uhura i tos. Det vill säga att relationen sprack med ett brak så att han fick nog av henne. Ty kärleksrelationer är oftast inte intressanta i filmer om det inte är någon form av konflikt inblandad, eller att de älskade skiljs åt. J.
EMH Postad 18 November, 2008 Rapport Postad 18 November, 2008 Då var det bekräftat. Star Trek är numera bara en kommersiell sörja.
Aike Postad 18 November, 2008 Rapport Postad 18 November, 2008 Då var det bekräftat. Star Trek är numera bara en kommersiell sörja. Sedan när har det inte varit kommersiellt <_<
The Holy Three Postad 18 November, 2008 Rapport Postad 18 November, 2008 Vet inte vad jag ska tycka. Kirk & Uhura getting it on? Uhura sedd i endast BH (visst är det hett men inte passande, tycker jag). Ingen Nimoy alls i trailern. Dock verkar dom ha spätt på med action och sånt som en mainstream säkerligen kommer uppskatta. Det är ju det de har sagt hela tiden: en film som inte enbart riktar sig till fansen utan till en bredare publik. Och denna bredare publik vill förmodligen ha mer action och mindre diskussioner om svåra saker. J. Jo det vet ju jag med. Vet inte vad jag ska tycka. Kirk & Uhura getting it on? Uhura sedd i endast BH (visst är det hett men inte passande, tycker jag). Hmm, fick man inte i de sista TOS-filmerna känslan av att det var något mellan Uhura och Scotty? Hade hellre sett den relationen i så fall. Det måste väl finnas gott om aliens för Kirk att ta till? Framförallt i TFF, hade varit kul om dom lekt med det lite, tycker jag med. Eller också ville de visa anledningen till att Kirk inte flörtade med uhura i tos. Det vill säga att relationen sprack med ett brak så att han fick nog av henne. Ty kärleksrelationer är oftast inte intressanta i filmer om det inte är någon form av konflikt inblandad, eller att de älskade skiljs åt. J. Ok ok, Kirk är lite av en player men han flörtade inte med allt och alla på Enterprise-bryggan. Framförallt inte dom han stod så nära professionellt sätt.
Unkas Postad 18 November, 2008 Rapport Postad 18 November, 2008 (redigerade) Motorcykel? Bil?? Vad var det för knäpp mask mannen hade på sig??? Slogs Kirk och Spock???? Njaa, jag fick en obehaglig känsla av den trailerna. Hoppas verkligen att den inte är reprensentativ för hela filmen. Vill inte se mina farhågor besannas. Då var det bekräftat. Star Trek är numera bara en kommersiell sörja. Ditt första inlägga var väldigt väl skrivit och troligen mycket sant. Välkommen till STDB. Redigerad 18 November, 2008 av Unkas
Fleetadmiral Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 Då var det bekräftat. Star Trek är numera bara en kommersiell sörja. Om man har en så negativ attityd till dagens Star Trek undrar man varför han bli medlem i ett Star Trek forum. F.ö. så måste man tänka i kommersiella termer för att Star Trek skall gå med vinst och i förlängningen överleva som ett varumärke. Välkommen till forumet!
Supreme Commander JAF Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 Nu ska vi inte vara sådana fleet. Med det sagt vill jag bara tillägga att star trek, liksom all icke statsunderstödd tv alltid har kommit fram ur en vilja att tjäna pengar. Hade inte många tittat på star trek så hade vi inte haft star trek, så enkelt är det. J.
Vorik Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 Då var det bekräftat. Star Trek är numera bara en kommersiell sörja. Om man har en så negativ attityd till dagens Star Trek undrar man varför han bli medlem i ett Star Trek forum. Kanske för att Star Trek är så mycket mer än just dagens Star Trek? Bara för att man inte gillar det som har kommit dom senaste åren och kommer framöver så betyder ju inte det att man ogillar all Star Trek.
EMH Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 (redigerade) Till Admin: Citatfunktionen fungerar inte i skrivande stund för mig. Kan det bero på min webbläsare? Använder Camino (Mac). Till er som hälsade mig välkommen till forumet: Tack! Till er med frågor: För mig är kommersiell sörja lika med mainstream och det är precis vad Star Trek gått och blivit i och med den nya filmen. Så är det för övrigt nästan med all science fiction i dag, se bara på Star Wars. Att jag har blivit medlem på forumet beror på att det finns årtionden av fantastisk Star Trek att diskutera. Edit: Missade ett ord i meningen ovan men nu är det åtgärdat. Redigerad 19 November, 2008 av EMH
Tofumannen Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 Blir nog också tvungen att uttrycka min besvikelse över traliern. Om trailern speglar filmen så är det väldigt lite star trek kvar. Jag ställer nog in mig på att bli besviken så blir jag glatt överraskad om jag har fel.
Supreme Commander JAF Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 Till Admin: Citatfunktionen fungerar inte i skrivande stund för mig. Kan det bero på min webbläsare? Använder Camino (Mac). Till er som hälsade mig välkommen till forumet: Tack! Till er med frågor: För mig är kommersiell sörja lika med mainstream och det är precis vad Star Trek gått och blivit i och med den nya filmen. Så är det för övrigt nästan med all science fiction i dag, se bara på Star Wars. Att jag har blivit medlem på forumet beror på det finns årtionden av fantastisk Star Trek att diskutera. Såvitt jag kan se så funkar citatfunktionen. Ett tips kan vara att kolla så att du har ett + i knappen framför citaten då får du med citaten. Välkommen till forumet! J.
EMH Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 Såvitt jag kan se så funkar citatfunktionen. Ett tips kan vara att kolla så att du har ett + i knappen framför citaten då får du med citaten. Välkommen till forumet! J. Nu verkar det fungera som det ska. Var kanske något tillfälligt? Tack för välkomnandet.
Jocke Postad 19 November, 2008 Rapport Postad 19 November, 2008 Såvitt jag kan se så funkar citatfunktionen. Ett tips kan vara att kolla så att du har ett + i knappen framför citaten då får du med citaten. Välkommen till forumet! J. Nu verkar det fungera som det ska. Var kanske något tillfälligt? Tack för välkomnandet. Något tillfälligt tror jag inte det var, åtminstone inte här på sidan, möjligt att det var något på din sida som orsakade det. Om du enbart ska citera ett inlägg så kan du använda "Svara"-knappen och den ska fungera då den inte drivs av JavaScript vilket jag kan tänka mig var det som orsakade problem för dig med Citat +-knapparna.
Tom_Hell Postad 21 November, 2008 Rapport Postad 21 November, 2008 Kanske för att Star Trek är så mycket mer än just dagens Star Trek? Bara för att man inte gillar det som har kommit dom senaste åren och kommer framöver så betyder ju inte det att man ogillar all Star Trek. Precis. "Mitt" Star Trek sträcker sig (tidslinjemässigt sett) från ENT till de fyra första säsongerna av VOY. Andra halvan av VOY drog iväg i en riktning jag inte gillade alls. Vad det gäller filmerna ser jag dem alla utom Nemesis som hade ett riktigt ruttet manus. Gissningsvis tror jag inte att den nya filmen kommer att ge mig någon nystart iaf. Den kittlar inte som de tidigare filmerna gjorde. Ett tag kunde man se en skiljelinje mellan de som gillade TOS och de som gillade TNG. Den suddades mer och mer ut när folk blev mer vana vid det nya. Sedan kunde man ana en gräns mellan de som gillade TNG och de som älskade DS9. De två "faktionerna" blev till stor del ihopsmidda av Voyager (som åtminstone från början var väldigt likt TOS och det tidiga TNG). I och med den nya filmen tror jag vi kommer få se den största splittringen i fan-basen någonsin. Och jag är inte helt säker på att den kommer att lagas. Detta på grund av att man tidigare iaf har haft ambitionen att hålla på canon så långt det går. Det är ganska uppenbart att canon är lågprioriterat numera. Kanske kommer vi ha en diskussion med våra barn om vad som är "riktig" Star Trek. En inte helt tråkig tanke iofs, men det är ju roligare om de faktiskt tagit sig tid och satt denna nystart inom de redan uppställda ramarna. För det är faktiskt inte sååå svårt att åstadkomma.
Supreme Commander JAF Postad 21 November, 2008 Rapport Postad 21 November, 2008 Själv tillhör jag fraktionen som gillar hela voy (även om några avsnitt var rena sömnpillren) och nemesis. Faktum är att jag har svårt att förstå kritiken mot den liksom kritiken mot ent. Men det kanske beror på att jag är en så förstående och förlåtande person? :lol: Det jag tycker ??r det viktiga i sammanhanget är att man får ta varje serie och film för sig och se den för vad den är. Så tänker jag även göra med star trek. Men den som lever får se. J.
Tom_Hell Postad 8 December, 2008 Rapport Postad 8 December, 2008 Själv tillhör jag fraktionen som gillar hela voy (även om några avsnitt var rena sömnpillren) och nemesis. Faktum är att jag har svårt att förstå kritiken mot den liksom kritiken mot ent. Men det kanske beror på att jag är en så förstående och förlåtande person? :lol: Det jag tycker är det viktiga i sammanhanget är att man får ta varje serie och film för sig och se den för vad den är. Så tänker jag även göra med star trek. Men den som lever får se. J. Kritiken mot Voy? Förutom bitchen Janeway så handlar det för mig i stort om överexploateringen av Borg. Man gick från en av SF-historiens mest mardrömslika antagonister till en dussinfiende. Nemesis hade som jag redan toidigare nämnt ett pinsamt klyschigt manus. Och då ska vi komma ihåg att Star Trek av tradition bygger på starka och idérika manus.
Supreme Commander JAF Postad 8 December, 2008 Rapport Postad 8 December, 2008 Är det inte lite väl magstarkt att kalla Janeway en bitch? Visst hon har sina ups and downs men jag skulle ändå aldrig nedlåta mig till att fälla ett sådant omdömme om en framgångsrik kvinna som trots allt lyckas med ett till synes omöjligt uppdrag. Nemesis är väl verken bättre eller sämre än flera av de övriga st filmerna på manusfronten och jag tycker att det har fått ett oförtjänt d??ligt ryckte eftersom jag själv tycker att den är riktigt bra. Inte den bästa st filmen men över medelvärdet. J.
Unkas Postad 9 December, 2008 Rapport Postad 9 December, 2008 Starka kvinnor får ofta nerlåtande kommentarer av männ som inte klarar av deras framgång. Kan så vara fallet här?? :blink: ;) Nemesis hade kanske inte helt värdelöst manus, även om jag tycker det var många fallgropar och hemskt genomfört slutresultat. Men jag är inte det minsta förtjust i Nemesis.
Tom_Hell Postad 13 December, 2008 Rapport Postad 13 December, 2008 Är det inte lite väl magstarkt att kalla Janeway en bitch? Visst hon har sina ups and downs men jag skulle ändå aldrig nedlåta mig till att fälla ett sådant omdömme om en framgångsrik kvinna som trots allt lyckas med ett till synes omöjligt uppdrag. Nemesis är väl verken bättre eller sämre än flera av de övriga st filmerna på manusfronten och jag tycker att det har fått ett oförtjänt dåligt ryckte eftersom jag själv tycker att den är riktigt bra. Inte den bästa st filmen men över medelvärdet. J. Starka kvinnor får ofta nerlåtande kommentarer av männ som inte klarar av deras framgång. Kan så vara fallet här?? :blink: ;) Nemesis hade kanske inte helt värdelöst manus, även om jag tycker det var många fallgropar och hemskt genomfört slutresultat. Men jag är inte det minsta förtjust i Nemesis. Absolut inte. Har haft flera kvinnliga chefer genom åren utan problem. Jag gillar bara inte personer som har den nedlåtande, kaxiga attityden som Janeway har. Typ taggarna ut så fort någon säger något, som om alla runt omkring henne får lida för hennes humör som ofta beror på något annat. Kort sagt, jag tycker inte att hon behandlar människor (och aliens) runt omkring henne med den respekt de borde ha förtjänat. En bitch helt enkelt! Hade hon varit en man hade jag visserligen inte kallat honom för en bitch, men jag hade tyckt lika illa om honom och kallat honom för något motsvarande. Nemesis... What to say... För det första haussades manusförfattaren inför filmen. Vid en närmare titt i hans resumé på IMDB blir jag inte ett dugg imponerad. Bats är en löjlig klysch-film. Any given sunday en mindre flopp med Oliver Stone-mått mätt. Gladiator är visserligen en succé och den enda på hans meritlista inför Insurrection. Men den filmen är löjligt överskattad i mina ögon. Time machine i det närmaste en flopp och definitivt underlägsen orginalet trots att de två är ruskigt lika i manus. När det gäller Nemesis så fann jag den uttröttande klyshig. Det var inte svårt att tänka sig vad som skulle hända hela tiden. Slutstriden var en enda lång utdragen klyscha där t o m Riker fick sin "obligatoriska" men storymässigt meningslösa fight. Inlemmandet av B4 i storyn för att få en väg ut med Data för framtiden kändes oerhört desperat och konstruerad. Sedan finns det mycket med bland annat Shinzon som är tråkigt tröttsamt. Det mesta har jag sett i andra filmer redan allt för ofta. Det känns riktigt tråkigt att många börjar värdera denna film högre än Insurrection som har ett riktigt Trekkigt manus i botten till skillnad från den här sörjan.
Supreme Commander JAF Postad 13 December, 2008 Rapport Postad 13 December, 2008 Själv gillar jag både gladiator och time machine även om den förra är bättre. Gladiator var en stor succe har jag för mig. Ska man jämföra Nemesis och Insurrection tycker jag att den förra känns mer som menad för film än den senare som känns mer som ett dubbelavsnitt som fått en ekonomisk boost. Även om det har gjorts och kommer att göras så känns konceptet med att låta picard ha sig själv som fiende kul och spännande. Klytschig och i viss mån förutsägbar (vilken film är inte det?) visst, men så dålig är den inte, då har jag sett mycket sämre filmer genom åren. J.
Rekommenderade inlägg