Gå till innehåll
Nyhet

Trailern för Star Trek XI har läckt ut

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpgst_xi_footage_081115.jpgFör de som inte kan vänta till måndag (och kanske slipper en till början seg länk) så kan man redan nu se trailern för Star Trek XI på Youtube (avfotograferad). Det finns också en högupplöst AVI-version på Box.net som kan laddas ner (60 Mb).

Trailern ser riktigt lovande ut! Här kan du se den:

YouTube (420x160 pixlar)

Box.net (1120x450 pixlar)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En trailer säger mycket men inte hur en hel film är. Blir dock mer och mer övertygad om att jag kommer bli besviken på filmen då det verkar sakna det där lilla extra som jag tycker är så bra med Star Trek. Chansen finns ju att jag har fel så tills dess att jag blir motbevisad så hoppas jag på att jag har fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kändes som effekter och miljöer var mer storslagna än de har varit tidigare.

Skådespelarna verkar också av det lilla man såg funka bra. Särskilt Quinto verkar bli en klockren Spock.

Sedan vet jag inte hur de får in bilen och motorcykeln.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det kändes som effekter och miljöer var mer storslagna än de har varit tidigare.

Skådespelarna verkar också av det lilla man såg funka bra. Särskilt Quinto verkar bli en klockren Spock.

Sedan vet jag inte hur de får in bilen och motorcykeln.

Såg renn att kommer at påminna mer tng effekter en tos :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker den nya filmen verkar bli bättre och bättre, fast jag känner faktiskt att jag hellre vill ha ett storslaget actionäventyr än en canonkorrekt film så det är kanske därför...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag börjar faktiskt känna mig trött på Star Trek tror jag. Jag trodde aldrig jag skulle säga det. men under hela tiden som info läckt ut om filmen har jag inte blivit ett dugg begeistrad. Pulsen har inte höjts ett enda snäpp (förutom när det fortfarande verkade som Shatner skulle vara med). Det är konstigt för jag har inte känt så här över de tidigare filmerna. Kan det vara att jag blev så nedslagen över att se resultatet av STIX? (Det är en riktigt klyschig och sunkig film i mina ögon, dåligt manus helt enkelt).

Trailern ger känslan av en schysst spännings-action med specialeffekter, så det blir nog att gå och se den på bio. men om de har struntat i canon gör jag slut på mitt förhållande med ST. (För framtiden alltså. Jag fortsätter njuta av det som varit).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar inte bli någon lågbudgetfilm iallafall! Alla Star Trek älskare får ursäkta, men J.J. Abrams har betonat att filmen riktar sig till alla som gillar science fiction, även Star Wars fans kanske faller till föga för elvan. Man kan ju hoppas... det vore roligt! :)

Redigerad av Fleetadmiral

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det verkar inte bli någon lågbudgetfilm iallafall! Alla Star Trek älskare får ursäkta, men J.J. Abrams har betonat att filmen riktar sig till alla som gillar science fiction, även Star Wars fans kanske faller till föga för elvan. Man kan ju hoppas... det vore roligt! :)

I alla fall de SW-fans som ser SW som SF och inte Fantasy då, eller? :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite svårt att hänga med och jag tror att det blir bättre på måndag när man får se den i full upplösning.

Bilen och motorcyckeln är väl där för att markera övergången från nutid till framtid. Det heter ju att future begins och rymdskeppet och alien är väl framtiden och då får man väl anta att bilen och hojen är nutid. Nåt vi alla känner igen och kan relatera till helt enkelt. Sedan om de hör hemma i en st film får väl framtiden utvisa men Kirk kanske är galen i historiska prylar från vår tid? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lite svårt att hänga med och jag tror att det blir bättre på måndag när man får se den i full upplösning.

Bilen och motorcyckeln är väl där för att markera övergången från nutid till framtid. Det heter ju att future begins och rymdskeppet och alien är väl framtiden och då får man väl anta att bilen och hojen är nutid. N??t vi alla känner igen och kan relatera till helt enkelt. Sedan om de hör hemma i en st film får väl framtiden utvisa men Kirk kanske är galen i historiska prylar från vår tid? J.

Bilen verkar ju inte vara i den normala verkligheten, eftersom det är den unge Kirk som kör den. Det bryter i alla fall mot TOS om det skulle vara under hans uppväxt, då han inte kan köra bil i TOS. Men, men funkar historien så spelar det ingen större roll vad som hände i ett avsnitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tycker att bilden skulle bli en snygg affisch .

alla dessa brott mot canon gör att jag känner mindre och mindre intresse av att se filmen och vad det gäller bilar och motorcyklar har jag sagt tidigare att jag tycker inte att de hör hemma i en värld där människan kan bygga gigantiska rymdskepp som färdas i warphastighet(kanske under tiden efter tredje världskriget innan människan hunnit återhämta sig och återuppbygga sin värld .

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilen och motorcyckeln är väl där för att markera övergången från nutid till framtid. Det heter ju att future begins och rymdskeppet och alien är väl framtiden och då får man väl anta att bilen och hojen är nutid. Nåt vi alla känner igen och kan relatera till helt enkelt. Sedan om de hör hemma i en st film får väl framtiden utvisa men Kirk kanske är galen i historiska prylar från vår tid? J.

Bilen verkar ju inte vara i den normala verkligheten, eftersom det är den unge Kirk som kör den. Det bryter i alla fall mot TOS om det skulle vara under hans uppväxt, då han inte kan köra bil i TOS. Men, men funkar historien så spelar det ingen större roll vad som hände i ett avsnitt.

Klart han kan köra bil trots att det är i framtiden, och även i våra mått mätt så är corvetten gammal (från 60-talet), alltså måste det vara ett samlarobjekt från en samlare eller ett museum eller nåt i XI. Vart han fick bensinen ifrån är dock en helt annan fråga...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Klart han kan köra bil trots att det är i framtiden, och även i våra mått mätt så är corvetten gammal (från 60-talet), alltså måste det vara ett samlarobjekt från en samlare eller ett museum eller nåt i XI. Vart han fick bensinen ifrån är dock en helt annan fråga...

I avsnittet "A Piece of the action" hamnar de på en planet som har skapat en kopia av 30-talets maffiasamhälle. När Kirk ska köra en bil där fattar han inte hur man växlar bland annat. Bilfärden blir minst sagt hackig :lol:

http://uk.youtube.com/watch?v=S9zX4MgFf1c

Det finns bilder ur åkturen efter den första minuten.

Här finns trailern för avsnittet och även en liten bit ur när Kirk ska köra:

http://uk.youtube.com/watch?v=JFFoUIgjZmM&...feature=related

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I och för sig kan Kirk vara ovan att köra bil med manuell växellåda. Precis som amerikaner är idag. Att bilar finns i framtiden tyder ju Tom Paris intresse för dem i Voyager.

Samtidigt hade jag föredragit svävarbilar och svävarmotorcyklar för att få en mer futuristisk känsla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I och för sig kan Kirk vara ovan att köra bil med manuell växellåda. Precis som amerikaner är idag. Att bilar finns i framtiden tyder ju Tom Paris intresse för dem i Voyager.

Samtidigt hade jag föredragit svävarbilar och svävarmotorcyklar för att få en mer futuristisk känsla.

Absolut. Det kändes ännu tråkigare i förra filmen när Picard åkte någon slags sand buggy. Där hade någon slags svävare varit ännu mer motiverad. Jag gissar på att det är lite av en kostnadsfråga.

Vad det gäller Kirks oförmåga att framföra ett bensindrivet fordon i TOS verkar ju det kunna tillskrivas växellådan. Tittar man sedan i filmtrailern ser det ju inte direkt ut som att han har kontroll över bilen efersom den far över klippkanten. Från trailern är det omöjligt att avgöra om detta är medvetet eller för att han helt enkelt inte kan hantera bilen. Tills vidare hoppas jag på det sista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilen och motorcyckeln är väl där för att markera övergången fr??n nutid till framtid. Det heter ju att future begins och rymdskeppet och alien är väl framtiden och då får man väl anta att bilen och hojen är nutid. Nåt vi alla känner igen och kan relatera till helt enkelt. Sedan om de hör hemma i en st film får väl framtiden utvisa men Kirk kanske är galen i historiska prylar från vår tid? J.

Vem har sagt att den drivs på soppa? Dessutom kan bensin lätt återskapas av replikatorn om man behöver den. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte vad jag ska tycka. Kirk & Uhura getting it on? Uhura sedd i endast BH (visst är det hett men inte passande, tycker jag). Ingen Nimoy alls i trailern.

Dock verkar dom ha spätt på med action och sånt som en mainstream säkerligen kommer uppskatta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Absolut. Det kändes ännu tråkigare i förra filmen när Picard åkte någon slags sand buggy. Där hade någon slags svävare varit ännu mer motiverad. Jag gissar på att det är lite av en kostnadsfråga.

Eller att BMW och Corvette inte ville ha förfrågningar på var man kan köpa en svävaremotorcykel :lol:

Skämt åsido, man vill nog få in lite produktplaceringar även i Star Trek numera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har väldigt, väldigt svårt för bilen. Och motorcykeln, för den delen. Men bilen.. Jag gillar inte att så mycket är relaterat till 1900-talet. Men aja! Det förstör förhoppningsvis inte hela filmen :)

Unge Spock verkar bra, så vitt jag kan säga. Har inte sett så mycket av TOS, men kanske borde kolla igenom den serien innan man ser filmen. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vet inte vad jag ska tycka. Kirk & Uhura getting it on? Uhura sedd i endast BH (visst är det hett men inte passande, tycker jag). Ingen Nimoy alls i trailern.

Dock verkar dom ha spätt på med action och sånt som en mainstream säkerligen kommer uppskatta.

Det är ju det de har sagt hela tiden: en film som inte enbart riktar sig till fansen utan till en bredare publik. Och denna bredare publik vill förmodligen ha mer action och mindre diskussioner om svåra saker. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vet inte vad jag ska tycka. Kirk & Uhura getting it on? Uhura sedd i endast BH (visst är det hett men inte passande, tycker jag).

Hmm, fick man inte i de sista TOS-filmerna känslan av att det var något mellan Uhura och Scotty? Hade hellre sett den relationen i så fall. Det måste väl finnas gott om aliens för Kirk att ta till?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg