Gå till innehåll
Nyhet

Bilder på och information om Kelvin-karaktärer

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpgUSS Kelvin är ett av de första rymdskeppen som vi kommer att få se i den elfte Star Trek-filmen. Några bilder på fyra karaktärer, tillsammans med information om karaktärerna, har släppts av Paramount via Intel.com i deras marknadsföringssatsning på filmen. Intel är en av huvudpartnerna till Paramount och hoppas kunna tjäna massor på "framtidens datorer", som de menar sig stå för. om ni klickar på bilderna nedan kommer ni till karaktärsinformationen, och där finns vissa mindre spoilers att varna för.

robau.jpg george_kirk.jpg michael_johnson.jpg alnschloss_kbentayr.jpg

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas att materialet är kanon. Då Kirk och Robau är två bekräftade karaktärer tyder väl på att resten är det också. Alnschloss K'Betayr är ju samtidigt dataanimerad (utgår jag från), och det är skönt att tekniken nått så långt på denna front att vi nu kan ha "riktiga" utomjordingar som inte nödvändigtvis ser ut som människor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
och det är skönt att tekniken nått så långt på denna front att vi nu kan ha "riktiga" utomjordingar som inte nödvändigtvis ser ut som människor.

Håller med helt och hållet. Sådant ska man premiera. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ärdet bara jag, eller liknar inte Alnschloss K'Bentayr lite Arex i ansiktet? Nu vet vi ju inte om K'Bentayr har tre armar med tre fingrar på varje hand samt tre ben, såsom Arex och edosierna har, men likheter finns ju definitivt. Kanske något gemensamt dem emellan, precis som humanoiderna har gemensamma drag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bra att man vågar ha med lite cgi utomjordingar och inte bara coneheads. Det har jag saknat i st jämfört med tex sw och stargate och det ska bli kul att se hur man lyckas. Tex Thor i stargate verkar ju ha tagits emot väl medan Jar Jar i sw har fått kritik så det gäller ju att ha en balansgång och rikta sig åt rätt publik. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Arterna har olika namn, men det är ju inte helt otänkbart att Abrams team har gjort fel. Tror dock inte det.

Låg faktiskt vaken länge i natt och funderade på likheterna... Är man nördig, eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där med 8472 tror jag inte på. De upptäcktes ju i voy för sjutton gubbar! Inte kan de ha varit med på bryggan i ett federationsskepp, mystiskt försvinna och sedan upptäckas i voy? Nä den gubben går inte ens med den bästa författarviljan i världen. Då tror jag snarare på att det är Thor som gör ett gästspel... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det första jag tänkte på var species 8472 men ni har rätt, han påminner mer om Arex. Kanske samma art?

Såg det inte själv när jag såg bilden, men när du nämner det så fins det en viss likhet med 8472. Men jag misstänker att du bara vill påkalla att det fins likheter, snarare än påstå att 8472 kommer att vara med i nya filmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men jag misstänker att du bara vill påkalla att det fins likheter, snarare än påstå att 8472 kommer att vara med i nya filmen.

Ja, givetvis var det endast likheten jag påpekade. Att 8472 skulle sitta på bryggan på ett Federationsskepp vore bara dumt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst i denna filmen vill man inte se några 8472. Men dumt vore det väll ändå inte om det i framtiden blev en alians mellan federationen och 8472. Janeway skulle säkert kunna lyckas med en sådan bedrift. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg