Gå till innehåll

Nya Star Trek  

28 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Självklart
      16
    • Om den får bra recensioner; andra säger den är bra
      2
    • Kanske
      6
    • Nej
      1
    • Vet inte
      3


Rekommenderade inlägg

Postad
Dom som tvekar (Unkas, Expendable Ensign), tänk så här: Det är förmodligen eran sista chans att se Leonard Nimoy som Spock igen, för en allra sista gång, på vita duken. Ta den!

För min del spelar det ingen roll att Nimoy är med som Spock om filmen är dålig. Då avstår jag hellre från att se den än att bli besviken. Men som sagt, jag har inte bestämt mig ännu.

Postad
Svar ja... J.

Jaha då föll argumentationen om Kirks förmåga att använda växelspak då! ;)

Säkerligen! Fast man vet ju aldrig. Han kanske har gjort en mind meld med spock och det är denne som inte kan köra bil, eller nåt? Men jag tycker mig minnas att någon sa att en stor del av filmen kommer att utspela sig i en alternativ tidslinje. J.

Postad (redigerade)
Menar du att nya filmen utspelas i en annan/ny tidlinje? Har jag missat nåt´väsentligt här??

Så har jag uppfattat det ja. Och tack vare ditt 'öppna' svar känns mina spoilervarningar tämligen onödiga nu! :P

Tom_Hell, du utgår ifrån att de kommer att följa någon Canon...hallå det är Paramount vi talar om. Canon flög ut i rymden när de började göra ENT.

Hoppas dock att vi får se den, i minna ögon, riktige Spock.

Det där med ENT och Canon har ju diskuterats flitigt i en annan tråd och jag trodde att vi i den kom fram till att majoriteten av canon-fel inte var sanna...? Sedan tror jag också att Abrams inte kommer att låsa sig vid canon, men jag tror också att det var denna paralelltidslinje som var hans försök att blidka de gamla fansen fast han samtidigt bryter mot canon i den "nya" tidslinje som kommer att bli.

Redigerad av Tom_Hell
Postad (redigerade)
Jag ber om ursäkt om jag har spoilerat för någon. Å andra sidan känns det som att det automatiskt är spoilervarning på alla trådar om nya filmen. J.

Det är sant. Är smått omöjligt att diskutera den nya filmen utan att hela tiden referera till de trailers och information som släppts. Eftersom ingen av oss ännu sett filmen så är det inte så mycket vi kan avslöja.

Redigerad av Unkas
Postad (redigerade)
Jag ber om ursäkt om jag har spoilerat för någon. Å andra sidan känns det som att det automatiskt är spoilervarning på alla trådar om nya filmen. J.

Det är sant. Är smått omöjligt att diskutera den nya filmen utan att hela tiden referera till de trailers och information som släppts. Eftersom ingen av oss ännu sett filmen så är det inte så mycket vi kan avslöja.

Jag tycker att det är bättre att vi samlar alla spoilers och spekulationer som inte är nyheter i en tråd:

http://www.startrekdb.se/forum/index.php?s...amp;#entry71281

Dessutom är ovanstående diskussion rejält off-topic, så den kunde infogas i den nystartade tråden och raderas ur denna.

Redigerad av Aike

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...