Gå till innehåll
Aike

Ska du se Star Trek på bio i maj?

Nya Star Trek  

28 medlemmar har röstat

1. 1.

• Självklart
      16
    • Om den får bra recensioner; andra säger den är bra
      2
    • Kanske
      6
    • Nej
      1
    • Vet inte
      3

Rekommenderade inlägg

Självklart att jag ska. Det är ju något nytt som händer inom Star Trekvärlden, och det har inte hänt ofta under min livstid. Inte tillräckligt ofta iallafall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man bör se filmen även om man inte tror att man kommer att gila den något vidare. Av nyfikenhet bör man se den! Man vill liksom kolla upp vad det är även om man inte kanske gillar den. Sedan så är det ju lättare att diskutera den på forat om man har sett den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet ej. Får se om jag har tid att komma från jobbet och någon att se den med. Men framför allt så känner jag inte någon riktig Star Trek lust över nya filmen. Vad jag sett på trailers ger mig inte någon stor lust att se den heller. Är ganska likgiltig just nu. Men kanske kommer intresset att öka när det närmar sig premiären.

Jag var mycket besviken på Nemesis, och inte var serien Enterprise heller i min stil. Detta har väll satt sinna spår. Jag har i dag inte stort förtroende till hur paramount förvaltar och behandlar Star Trek.

Även om jag inte ser den på bio så kommer jag definitivt att se den. Det är trotts allt ST och det vill jag hålla mig uppdaterad med. Det kan vara en bra film. Hoppet är det sissta som dör. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jamen du kan komma hit till oss i Östergötland och spana på filmen! Så tar vi en Romulan ale och diskuterar filmen efteråt! :D

Tack för innbjudan. :) Värt att funder på. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag svarade "kanske" eftersom jag väldigt sällan kommer iväg på bio under första månaden en film går. Jag vill nog helst se den på bio om jag får tid och möjlighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tycker att man bör se filmen även om man inte tror att man kommer att gila den något vidare. Av nyfikenhet bör man se den! Man vill liksom kolla upp vad det är även om man inte kanske gillar den. Sedan så är det ju lättare att diskutera den på forat om man har sett den!

Kan bara instämma! Det är en ödesfilm för Star Trek.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här är väl första gången som jag svarat kanske på en sådan fråga. Aike nämnde att det är en ödesfilm och så känns det på det personliga planet. Det känns som att det inte är helt omöjligt att jag och ST går skilda vägar i framtiden (dock utan att jag slutar att vara en flitig anhängare av det ST som varit.)

Jag hoppas få veta mer innan jag bestämmer mig. Och eftersom jag än så länge inte fått den där kittlande känslan som jag brukat få så är det i dagsläget 50/50 mellan att se den på bio eller hyra den när den släpps på DVD.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade helt klart sett filmen på bio utan tvekan om det varit med Star Trek skådisarna, vilket jag trodde det var innan jag såg trailern på YouTube, så nu är jag ganska så ordentligt osäker. Inte bara på skådisarna men med hela prequel storylinen i sig. Så himla trött på sånna filmer vid det här laget. Men som sagt, har faktiskt inte bestämt mig än. Om jag inte är pank eller har något bättre för mig tar jag mig nog iväg till Täby centrum och ser filmen.

Redigerad av ambreal

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag hade helt klart sett filmen på bio utan tvekan om det varit med Star Trek skådisarna, vilket jag trodde det var innan jag såg trailern på YouTube, så nu är jag ganska så ordentligt osäker.

Star Trek: The Retirement Home hade den filmen hetat. Det hade nog kunnat blivit en hit ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Givetvis ska jag se den på bio! Inte nog med det, det kommer vara den första filmen jag någonsin kommer att se mer än 2 gånger på bio.

Dom som tvekar (Unkas, Expendable Ensign), tänk så här: Det är förmodligen eran sista chans att se Leonard Nimoy som Spock igen, för en allra sista gång, på vita duken. Ta den!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dom som tvekar (Unkas, Expendable Ensign), tänk så här: Det är förmodligen eran sista chans att se Leonard Nimoy som Spock igen, för en allra sista gång, på vita duken. Ta den!

Det är ett bra argument, men jag är rädd att de kommer att ha ändrat på Spock. Eftersom det är en sådan enorm "frisk Fläckt <_< " med den nya filmen, så verkar det troligt att det inte alls kommer att vara den gammle Spock vi känner så väl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ett bra argument, men jag är rädd att de kommer att ha ändrat på Spock. Eftersom det är en sådan enorm "frisk Fläckt <_< " med den nya filmen, så verkar det troligt att det inte alls kommer att vara den gammle Spock vi känner så väl.

Nja, jag tvekar på att Nimoy skulle gått med på att vara med i filmen då. Filmen tjänar inget på att ändra Spock så du behöver nog inte oroa dig om det.

Redigerad av AxelFoley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart kommer jag se filmen men risken är stor att man blir besviken på Spock (som Unkas säger), they have som pretty damn large shoes to fill! Vi får väl se... <_< men jag måste säga att jag är skeptisk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att Zachary Quinto kommer göra en bra Spock. Jag har iofs inte sett särskilt mycket av TOS, men jag har Quinto som Sylar, och jag tycker han är en underbar skådespelare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag trodde att alla hade fattat att det "nya" med filmen kommer av att man gör om allt

i en ny tidslinje! Därav en reboot som inte är någon reboot i traditionell betydelse.

Därför tror jag inte att Spock (den gamle) kommer att vara förändrad,

han lär väl vara kvar i den tidslinjen vi känner...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tom_Hell, du utgår ifrån att de kommer att följa någon Canon...hallå det är Paramount vi talar om. Canon flög ut i rymden när de började göra ENT.

Hoppas dock att vi får se den, i minna ögon, riktige Spock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu