P'kea Postad 10 Januari, 2007 Rapport Postad 10 Januari, 2007 Var ju nu ett tag sen nån skrev här har amn hört något nytt om hologramen?? Vem vet nästa skoltermin kanske det är ett hologram som är lärare för alla vet ju att vara lärare är tufft.. :visslar: Hehe, jo, det vore fräckt. Personligen tycker jag det vore kul att ha EMH som lärare Och tänk fördelarna, om läraren går för långt med något: "Computer, mute ETH audio" (ETH: Emergency Teacher Hologram). Fast riktigt så långt tror jag inte tekniken har kommit. PS. Schysst med rankningen! Jag fick t.o.m. den rank jag ville ha DS. Ja det skulle vara coolt. Man borde också kunna ändra ETHs klädsel. Kanske ge slöjd läraren en ballet kjol? Eller ge tyska språkvals läraren en tysk uniform. He he he :lol: Citera
NX-01 Postad 12 Januari, 2007 Rapport Postad 12 Januari, 2007 aldrig i livet att jag skulle vilja ha ETH som vikarie!!! när ska man då få slippa lektioner?? Citera
bjorn98009_91 Postad 15 Januari, 2007 Rapport Postad 15 Januari, 2007 Men då är den stora frågan tror du alla personer vill bli behandlade av nått som är gjot av ljus? :osäker: det e väl bättre det än att inte blibehandlade alls AI finns även om inte i den bemärkelsen, om man tar alla spel där figurerna bestämmer själva utan att man själv gör något. Men jag tror att vi är lite långt borta för det finns inga diagnostik subrutiner än så att kunna diagnostisera patienter och kunna välja rätt val skulle vara rätt jobbigt. Plus att vi har inga kraftfält så hologramet skulle bara vara en bild som man inte kan röra vid. Citera
Supertreck Postad 15 Januari, 2007 Rapport Postad 15 Januari, 2007 Hejsan vad vispar ni om? Smeten smet från nätet HÄPP Är det någon som kan återberätta sidornas innehåll. Länkarna funkar ju inte? Det står på den ena page not found. Princip samma sak på den andra. Citera
Pjotr'k Postad 16 Januari, 2007 Författare Rapport Postad 16 Januari, 2007 Jag minns inte själv längre vad det stod. Nyheten är ju 6 år gammal, så de har väl tagits bort sedan dess. Citera
Supertreck Postad 16 Januari, 2007 Rapport Postad 16 Januari, 2007 Jag minns inte själv längre vad det stod. Nyheten är ju 6 år gammal, så de har väl tagits bort sedan dess. Hur kan det vara tillåtet att länka till nyhetssidor som bara är tillfälliga? Vad gagnar det andra som inte läst sidorna och inte förstår vad folk kommenterar över? Vilken moralisk inställning har forumet att länkar till det väsentliga inte längre är tillgängliga? Är det meningen att de resterande icke vetande ska snacka rök utan eld? Citera
gronkal Postad 7 Juli, 2009 Rapport Postad 7 Juli, 2009 intresant grej snart kanske man kan få fram en emh (ahaha.. as if). men det finns ju mycket roligt att gör a med en sådan grej tänk mans kulle kunna göra en holografisk kopia av en frukt skål och då låta den stå på en bord och få folk att försöka ta från den men det går ju inte så det blir en massa skratt..hahahahahahahahh, eller hur? Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 Mars, 2010 Rapport Postad 12 Mars, 2010 Det kan jag hålla med om Emil, men utveckla dig gärna lite mer så att vi slipper enradare och får mer intressanta ståndpunkter att diskutera. Sedan kan man diskutera det vettiga i att leta upp nyheter som väl nästan är ett decenium gammalt vid det här laget, i en del forum har de regler mot så kallad "gravedigging", det vill säga svar i allt för gamla och döda trådar och jag måste nog tycka att detta inlägg riskerar att falla inom denna kategori. Bara min enkla privata åsikt. J. Citera
Mr Trek Postad 12 Mars, 2010 Rapport Postad 12 Mars, 2010 (redigerade) Men detta forum har ju en "spärr" mot gravedigging, nämligen "Arkivet", vill vi inte att det ska svaras i trådar av denna åldern får vi ta och lägga dem i arkivet, kanske skulle vi lägga in nya trådar i arkivet? Med en tvåårsgräns kanske? Redigerad 12 Mars, 2010 av Mr Trek Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 Mars, 2010 Rapport Postad 12 Mars, 2010 Vi har det mesta av gamla trådar i "arkivet" men i det här fallet är senaste inlägget från 2009 och inläggen dessförinnan från 2007 och dessförinnan från 2003 så det är tydligen en tråd som har ploppat upp lite då och då. Men jag ser ändå inget större "värde" i en tråd vars ursprungsinlägg är minst 7 år gammal. Även om det naturligtvis är lätt att missa att ämnet är så gammalt vid en snabb överblick. J. Citera
Mr Trek Postad 13 Mars, 2010 Rapport Postad 13 Mars, 2010 Ja, men då kan väl du som moderator se till att den är tråden hamnar i arkivet som ett speciellt fall? :P Har vi ett arkiv måste vi använda det. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.