Pjotr'k Posted April 8, 2001 Report Share Posted April 8, 2001 Dallas Morning News har i dag låtit meddela att ett företag i USA lyckats skapa en rörlig holografisk bild av en person, i realtid. Läs mer på http://www.section31.com/stories/april-2001/040701_b.htm . De hänvisar till artikeln i Dallas Morning News: http://www.dallasnews.com/technology/33136...gram_06bus.html . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 8, 2001 Report Share Posted April 8, 2001 Häftigt! Då kanske vi ser en holografisk doktor på sjukhusen snart ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 8, 2001 Report Share Posted April 8, 2001 Tufft ! Men nån ny generation av kommunikation tror jag inte att det blir....//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 8, 2001 Report Share Posted April 8, 2001 Jag tror det inte heller, just nu, men det är onekligen häftigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 9, 2001 Report Share Posted April 9, 2001 Jaa ! Det är det ! Sen så läste jag en artikel i Göteborgs Posten, där de skrev att forskare i Schweiz och Sverige har kommit fram till ett sätt att teleportera ! Eller ja, bara fotoner, iofs. Men ändå !//Lollo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 9, 2001 Author Report Share Posted April 9, 2001 Ja, visst är det spännande! :dance: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 10, 2001 Report Share Posted April 10, 2001 Senast jag såg nått om teleport tekninken så kunde de "bara" skicka en sol-partikel över ett bord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 Var ju nu ett tag sen nån skrev här har amn hört något nytt om hologramen?? Vem vet nästa skoltermin kanske det är ett hologram som är lärare för alla vet ju att vara lärare är tufft.. :visslar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted January 9, 2003 Report Share Posted January 9, 2003 (edited) Var ju nu ett tag sen nån skrev här har amn hört något nytt om hologramen?? Vem vet nästa skoltermin kanske det är ett hologram som är lärare för alla vet ju att vara lärare är tufft.. :visslar: Hehe, jo, det vore fräckt. Personligen tycker jag det vore kul att ha EMH som lärare Och tänk fördelarna, om läraren går för långt med något: "Computer, mute ETH audio" (ETH: Emergency Teacher Hologram). Fast riktigt så långt tror jag inte tekniken har kommit. PS. Schysst med rankningen! Jag fick t.o.m. den rank jag ville ha DS. Edited January 9, 2003 by Emher Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 10, 2003 Report Share Posted January 10, 2003 ETH borde man väl bara ha om den ordinarie läraren, dör... eller? Det är väl då man har EMH? Eller vad ska alla stackars vikarier ta sig till? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 10, 2003 Report Share Posted January 10, 2003 Ingen av länkarna fungerade när jag tryckte på dem. Tveksamt om det blir hologram doktor, då måste det ju vara fysiskt och inte bara en genomskinlig 3D projecering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted January 10, 2003 Report Share Posted January 10, 2003 Dallas Morning News har i dag låtit meddela att ett företag i USA lyckats skapa en rörlig holografisk bild av en person, i realtid. <p>Läs mer på http://www.section31.com/stories/april-200...01/040701_b.htm . De hänvisar till artikeln i Dallas Morning News: http://www.dallasnews.com/technology/33136...gram_06bus.html . Länkarna fungerar inte! Var hittade du denna information? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 10, 2003 Author Report Share Posted January 10, 2003 Jag hittade dem där de var, men eftersom jag skrev det inlägget 8 april 2001, så kan det ju självklart vara mycket möjligt att de tagits bort eller flyttats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 Synd, jag hade gärna velat läsa om de..... ..... häftigt med ett ETH till lärare....då skulle jag kanske slippa min SO-lärares hemska andedräkt......! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 ..... häftigt med ett ETH till lärare....då skulle jag kanske slippa min SO-lärares hemska andedräkt......! ETH?? vad är det? * Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 ETH: Emergency Teacher Hologram.......Emhr skrev de högre upp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 (edited) Ok, jag vet att detta är en smula onödigt, men jag tänkte bara säga att det vore mer logisk att kalla ett sådant hologram för ESTH Emergency Substitute Teacher Hologram, alltså nödfallsvikarie. Eftersom man förmodligen skulle använda det när den vanlige/a läraren/innan var sjuk. (det är ngt vi skulle kunna ha stor nytta av på vår skola iom att det aldrig finns några vikarier, och lärarna ständigt är sjuka.... <_< ) Edited January 11, 2003 by Essray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted January 14, 2003 Report Share Posted January 14, 2003 Roligt. Hur många miljoner kommer ett Holodeck att kosta. För att inte tala om lokalen man måste ha det hela i. Istället för Arkadhallar blir det Holohallar där man hyr in sig en timme och spelar/upplever ett program. Jag skulle vilja flyga en rymdfärja eller vara vapenofficer ombord på en Miranda i tuff strid mot Klingons. (UT) Eller varför inte flyga Millenium Falcon? (UT) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Så dåligt bemannade de är på sjukhusen i dag skulle så skulle EMH vara ett välkommet tillskott! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Så dåligt bemannade de är på sjukhusen i dag skulle så skulle EMH vara ett välkommet tillskott! ;) Men då är den stora frågan tror du alla personer vill bli behandlade av nått som är gjot av ljus? :osäker: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Men då är den stora frågan tror du alla personer vill bli behandlade av nått som är gjot av ljus? :osäker: det e väl bättre det än att inte blibehandlade alls Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 (edited) Men då är den stora frågan tror du alla personer vill bli behandlade av nått som är gjot av ljus? :osäker: det e väl bättre det än att inte blibehandlade alls Hur ska doktorn ens kunna lyfta saker som medicin? EMH på sjukhus skulle nog vara opraktiskt. Dessutom har man inte uppfunnit AI än... Edited January 15, 2003 by Alex_V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Det rä ett stort problem, vi kanske borde starta ett ämne om detta, framtidens teknik idag eller nåt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted August 14, 2004 Report Share Posted August 14, 2004 Men då är den stora frågan tror du alla personer vill bli behandlade av nått som är gjot av ljus? Om ja var döende så skulle dt kvitta om läkarn va avljus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catryn Jameway Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 Dallas Morning News har i dag låtit meddela att ett företag i USA lyckats skapa en rörlig holografisk bild av en person, i realtid. <p>Läs mer på http://www.section31.com/stories/april-2001/040701_b.htm . De hänvisar till artikeln i Dallas Morning News: http://www.dallasnews.com/technology/33136...gram_06bus.html . <{POST_SNAPBACK}> Håller med alla över stående Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts