O'Brien Postad 20 Maj, 2013 Rapport Postad 20 Maj, 2013 Ok, here goes: Vad har rymdskeppen ur klasserna Galaxy, Intrepid, Defiant och Nova gemensamt? Citera
RoLaren Postad 20 Maj, 2013 Rapport Postad 20 Maj, 2013 Vild gissning, de har alla figurerat i det sista avsnittet i olika trekserier? Citera
O'Brien Postad 21 Maj, 2013 Rapport Postad 21 Maj, 2013 Vild gissning, de har alla figurerat i det sista avsnittet i olika trekserier? Oj, det har jag ingen koll på och det var inte det jag var ute efter. Citera
Admiral Picard Postad 21 Maj, 2013 Rapport Postad 21 Maj, 2013 Här är svaret du var ute efter tror jag ;) Nova-klassen, som den fick heta, hade ett par warpgondoler monterade i aktern, och skilde sig från huvuddelen av liknande skepp enbart genom sin mycket mindre storlek. Konstruktionen var ursprungligen designad som ett stödskepp till Galaxy-klassen. Senare blev den ett förslag till det som så småningom blev klassen Defiant. Citera
O'Brien Postad 21 Maj, 2013 Rapport Postad 21 Maj, 2013 Här är svaret du var ute efter tror jag ;) Nova-klassen, som den fick heta, hade ett par warpgondoler monterade i aktern, och skilde sig från huvuddelen av liknande skepp enbart genom sin mycket mindre storlek. Konstruktionen var ursprungligen designad som ett stödskepp till Galaxy-klassen. Senare blev den ett förslag till det som så småningom blev klassen Defiant. Du är inne på rätt spår när du nämner konstruktion och design men det är lite mer än så. Citera
O'Brien Postad 10 Juni, 2013 Rapport Postad 10 Juni, 2013 Här är svaret du var ute efter tror jag ;) Nova-klassen, som den fick heta, hade ett par warpgondoler monterade i aktern, och skilde sig från huvuddelen av liknande skepp enbart genom sin mycket mindre storlek. Konstruktionen var ursprungligen designad som ett stödskepp till Galaxy-klassen. Senare blev den ett förslag till det som så småningom blev klassen Defiant. Du är inne på rätt spår när du nämner konstruktion och design men det är lite mer än så. Jag bumpar tråden och slänger in en ledtråd: Ett komplex i en bana ovanför Mars. Citera
michaeala Postad 10 Juni, 2013 Rapport Postad 10 Juni, 2013 De byggdes på Utopia Planitia Fleet Yard? Eller designades? Citera
O'Brien Postad 11 Juni, 2013 Rapport Postad 11 Juni, 2013 De byggdes på Utopia Planitia Fleet Yard? Eller designades? Helt korrekt, de både designades och byggdes där. Din tur! Citera
michaeala Postad 11 Juni, 2013 Rapport Postad 11 Juni, 2013 I Star Trek Voyager avsnitt 4, Year of Hell, har Janeway klippt av sig håret. Det verkar dock blivit en miss eller omkastning av avsnitt för det finns en episod mitt i hennes långhåriga period då hon har axellångt hår. Vilket avsnitt är det jag syftar på då? Citera
Admiral Picard Postad 16 Juni, 2013 Rapport Postad 16 Juni, 2013 Jag svarar på - Scientific Method Citera
SpockSulu Postad 24 November, 2013 Rapport Postad 24 November, 2013 Då Jean-luc Picard assimileras vad heter borgen som är klonad (kommer ej på ordet) efter honom? Och i vilket avsnitt dyker han först upp? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.