Nakh Postad 13 Juli, 2012 Rapport Postad 13 Juli, 2012 Opaka? Ställer en ny fråga om jag har rätt: Quark har både gift och skiljt sig i DS9, vad heter frun/exfrun? Citera
Lord Di Lego Postad 19 Juli, 2012 Rapport Postad 19 Juli, 2012 Jag minns inte namnet, men jag kan ge en ledtråd till er andra. Det var en klingonsk kvinna. Quark gick med på att påstå sig ha dödat hennes förra make. Lycka till! :P Citera
Mr Trek Postad 19 Juli, 2012 Författare Rapport Postad 19 Juli, 2012 Grilka. Vad hette Martoks fru? Citera
Nakh Postad 20 Juli, 2012 Rapport Postad 20 Juli, 2012 Sirella har jag för mig? Vad för slags aktivitet ägnar sig Kirk åt när Picard träffar honom i Generations? Citera
Lord Di Lego Postad 30 Juli, 2012 Rapport Postad 30 Juli, 2012 Vad för slags aktivitet ägnar sig Kirk åt när Picard träffar honom i Generations? Han högg väl ved innan han gick in och lagade en omelett? Citera
Unkas Postad 31 Juli, 2012 Rapport Postad 31 Juli, 2012 Vad för slags aktivitet ägnar sig Kirk åt när Picard träffar honom i Generations? Han högg väl ved innan han gick in och lagade en omelett? Japp det stämmer, ny fråga tack Citera
Lord Di Lego Postad 31 Juli, 2012 Rapport Postad 31 Juli, 2012 Japp det stämmer, ny fråga tack Oj vilken hunger efter mer ST-frågesport. Ny Fråga: Vad är det för varelse som en grupp Hirogen jagar i VOY-avsnittet 'Prey'? Citera
Commander Michels Postad 31 Juli, 2012 Rapport Postad 31 Juli, 2012 Var det inte en tottendäringa species 8472 (är inte helt hundra på om numret är rätt :P)? Citera
Lord Di Lego Postad 31 Juli, 2012 Rapport Postad 31 Juli, 2012 Var det inte en tottendäringa species 8472 (är inte helt hundra på om numret är rätt :P)? Det är korrekt siffra, de är också på sina håll kända som 'Undine' istället för namnet som Borgerna gav dem. Din tur att fråga. Ps. Vad ska "tottendäringa" betyda? Jag har verkligen ingen aning....jag antar att det är ett adjektiv? Citera
Commander Michels Postad 1 Augusti, 2012 Rapport Postad 1 Augusti, 2012 Tottendäringa = gammaldags småländska (talspråk) överatt bilr det "sådana där" ;) :P Ny fråga: Lt Reed (och Mayweather) drev med Trip, i ENT:s pilotavsnitt. De härmade ett uttryck han uppenbarligen använde ofta. Vilket? Citera
Nakh Postad 3 Augusti, 2012 Rapport Postad 3 Augusti, 2012 (redigerade) "keep your shirt on" liutenant, your equipment will be here in the morning. är det jag minns commander shrans tacksamhetsskuld till archer gör att han får problem med en sak, vikken då? Redigerad 3 Augusti, 2012 av Nakh Citera
Lord Di Lego Postad 11 Augusti, 2012 Rapport Postad 11 Augusti, 2012 (redigerade) För sent för att svara på den frågan. Jag missade tydligen att det fanns ett inlägg till. :rodna: commander shrans tacksamhetsskuld till archer gör att han får problem med en sak, vikken då? Möjligt svar: Hade det inte att göra med hans egna tankar, att han inte kunde sluta tänka eller drömma om det faktumet? Redigerad 11 Augusti, 2012 av Lord Di Lego Citera
Nakh Postad 18 Augusti, 2012 Rapport Postad 18 Augusti, 2012 det är rätt, han fick inte sova ordentligt Citera
Lord Di Lego Postad 19 Augusti, 2012 Rapport Postad 19 Augusti, 2012 Ny Fråga: Vilken stormakt ledde flottan som anföll Starfleets högkvarter i San Francisco under Dominion-kriget? Citera
Persis Postad 20 Augusti, 2012 Rapport Postad 20 Augusti, 2012 (Hej, hej ) Det var väl Breen som gick in i kriget på dominions sida och anföll jorden? om det var rätt så kommer en ny fråga: Trip var inte nöjd med att hamna i historieböckerna för att han var först med något. Vad var han först med? Citera
Commander Michels Postad 20 Augusti, 2012 Rapport Postad 20 Augusti, 2012 Första manliga graviditeten ;) Ny fråga: Picard lär sig spela ett instrument i ett avsnitt, vilken typ av instrument är det? Citera
RoLaren Postad 23 Augusti, 2012 Rapport Postad 23 Augusti, 2012 Ressikan Flute. Tänkte köpa en replica av en sådan. Vem skrev avsnittet Threshold och gjorde även en tV-serie senare med samma namn. Brent Spiner var en av huvudrollsinnehavarna i serien. Citera
Lord Di Lego Postad 24 Augusti, 2012 Rapport Postad 24 Augusti, 2012 Vem skrev avsnittet Threshold och gjorde även en tV-serie senare med samma namn. Brent Spiner var en av huvudrollsinnehavarna i serien. Brannon Braga? Citera
Lord Di Lego Postad 27 Augusti, 2012 Rapport Postad 27 Augusti, 2012 (redigerade) Ny Fråga: Vem ber Worf att sponsra dennes ansökan till Starfleet Academy? (Hej, hej ) Hej. Välkommen. Jag glömde av det i mitt tidigare inlägg. Presentera dig gärna om du känner för det och var inte rädd för att skriva om du hittar intressanta trådar eller diskussioner. ;) Redigerad 27 Augusti, 2012 av Lord Di Lego Citera
Commander Michels Postad 27 Augusti, 2012 Rapport Postad 27 Augusti, 2012 Ja välkommen Persis Svaret på frågan tror jag är Garak, har för mig att han bad Worf om det när han "övade på att ljuga". Citera
Lord Di Lego Postad 27 Augusti, 2012 Rapport Postad 27 Augusti, 2012 Nog? Svaret på frågan tror jag är Garak, har för mig att han bad Worf om det när han "övade på att ljuga". Poängen går till Commander Michels. Nog bad Sisko att sponsra honom. ;) Citera
Commander Michels Postad 27 Augusti, 2012 Rapport Postad 27 Augusti, 2012 Ny fråga: Vad kallade Travis området på skeppet där gravitationen blev konstig och man kunde sitta "i taket"? Citera
O'Brien Postad 3 September, 2012 Rapport Postad 3 September, 2012 Sweet spot? Har precis börjat kolla på Enterprise, fick hem boxen förra veckan. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.