Mr Trek Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 (edited) Hej allihopa, I den här leken är det så att man ställer en fråga sen ska någon annan svara på den och skriva en ny fråga. Exempel. Vilken skådespelare spelar kapten Picard? Svar: Patrick Stewart. Vad har Enterprise skeppen i Trek(undantag för NX-01) för gemensam del i sina registreringsnummer? Nästa person att skriva i tråden kan fortsätta på senaste exempelfrågan. Självklart kan det vara svårare frågor än exempelfrågorna. // Mr Trek Edited February 15, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Låter som en kul lek! Svaret på den första frågan är 1701 eventuellt NCC-1701. Nästa fråga: Varför heter skeppsbaren på Enterprise 1701D Ten Forward? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Svar: För att den låg på våning 10 i den främre avdelningen. Ny fråga: Vilken art är det vi möter på nytt i VOY-avsnittet False profits? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Svar Ferengis!! Ny fråga: Vilken roll spelar Bibi Besch, i filmen The Wrath of Khan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Svar: Dr. Carol Marcus Och nästa fråga: Vilket TNG avsnitt är Tim Russ med i (Där han blir "neckpinshad" av Picard :lol: )? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 16, 2009 Author Report Share Posted February 16, 2009 Hmm det avsnittet kommer jag ihåg kan det vara "Starship mine". Vem spelades av Tom Hardy i filmen Nemesis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Det ringer någon liten klocka som säger att han spelade Picard (klonen alltså). Vad hette Seven of Nine som människa innan hon blev Borg? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Svar: Annika Hansen I vilket avsnitt var det som tre personer bluffade med en mängd olika organisationer och planeter och sade sig vara från skeppet USS Voyager (de spelade bland annat Tuvok och Janeway)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Live Fast and Prosper om jag inte missminner mig. Vem spelar dator-rösten på rymdstationen i ENT "Dead Stop"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Roxann Dawson spelar datorrösten i DS. Var ville manusförfattaren John Logan att Deannas och Wills bröllop i Nemesis skulle utspela sig från början? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Blev det för svårt ;) Memory Alpha kan inte svara på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Jag har för mej att det var på Risa men det kan vara fel :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Risa är inte rätt, ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Det ringer en liten klocka om Vulcan men jag kan ha helt fel. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Då gissar jag självfallet på Betazed, men att det blev för kontroversiellt med ett naket bröllop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Betazed var mitt förstahandsalternativ så det är säkert rätt. Men det var någon cermoni som skulle vara på betazed i varje fall? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 17, 2009 Author Report Share Posted February 17, 2009 Någon får nog skriva en "lättare" fråga jag har ingen aning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Då gissar jag självfallet på Betazed, men att det blev för kontroversiellt med ett naket bröllop. Dom nämner väl i filmen att det ska vara ytterligare en ceremoni där i filmen, men det var inte där Logan ville att de skulle vara i filmen. Någon får nog skriva en "lättare" fråga jag har ingen aning. Du och alla andra kan få ett tips: Tänk på Riker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 17, 2009 Author Report Share Posted February 17, 2009 Det kan väl inte varit Alaska eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Ja, Alaska är rätt. Ur manuset: EXT. EARTH. ALASKA. PAVILION DAY. JEAN LUC PICARD, the most beloved and respected Captain in Starfleet. His face is resolute and set. Even stern. His white dress uniform is buttoned tightly to the neck. He looks at us evenly and then utters the word that has been the watch cry for his entire life as a Starfleet officer. http://www.geocities.com/ussmunchkin7/Star_Trek_X.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 17, 2009 Author Report Share Posted February 17, 2009 (edited) Ok yes, Då får väl jag äran att skriva nästa fråga eftersom jag svarade rätt... Vilken skådespelerskor spelar vulcanen Saavik i några av TOS filmerna? Edited February 18, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Saavik spelades av Kirstie Alley i "The Wrath of Khan". I de nästa två filmerna "The Search for Spock" och "The Voyage Home" hade dock Robin Curtis tagit över rollen. Vad jag förstår så hade Kirstie Alley vid tiden då "The Search for Spock" skulle göras, blivit mycket känd, och krävde mycket betalt. Mer änn vad Paramount ville betala. I TOS-avsnittet "The Apple" råkar en av besättningsmedlemmarna ut för den ena olyckan efter den andra. Vem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 18, 2009 Report Share Posted February 18, 2009 Det är väl rödskjortorna som dör en efter en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 18, 2009 Report Share Posted February 18, 2009 Det är väl rödskjortorna som dör en efter en. Det stämmer. Tre stycken får sätta livet till vill jag minnas. Men det är en av huvudkaraktärerna som blir träffad av giftiga pilar, kastas bak av ett starkt kraftfält, och även blir träffad av blixten(minnet är inte hundra när det gäller blixten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 18, 2009 Report Share Posted February 18, 2009 Tos-frågor är inte min grej alltså :osäker: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts