Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jeffery Hunter spelade Captain Pike. Men är osäker om du menar försteofficeren eller kaptenen när du skriver kommendör. Försteofficerern spelades av Majel Barrett.

Postad

Kommendören var självfallet Pike och inget annat, så du hade rätt svar! Avsnittet The Cage är för övrigt nyligen inlagt i databasen. För information om hur vi översätter engelska ord (ex gradbeteckningar) se mer i vår ordlista.

Då får Aike ställa en ny klurig fråga! :)

Postad

Hej allihopa,

Kul att ni verkar gilla den här "leken" jag startade. Ska bara påpeka att om man kan svaret och är säker ska man skriva en ny fråga direkt, man behöver alltså inte få bekräftelse från frågeställaren. Om ni gör såhär flyter det på bättre och vi hinner med fler frågor :D

Självklart är det inte fel att bekräfta svaret på en fråga man har ställt men den som svarade behöver inte vänta.

Postad

Skådespelerskan är Kirsten Dunst och hon har spelat Hedril i TNG "Dark Page" :)

Från vilket avsnitt kommer följande scen?

ALICE 118+2: Do you require something?

KIRK: Yes. Your attention.

(Scott and McCoy enter, bow to each other and then start playing imaginary flute and fiddle while Chekov and Uhura waltz.)

ALICE 2: What are they doing?

KIRK: They're celebrating.

ALICE 118: What are they celebrating?

KIRK: Their captivity. Do you enjoy the music?

Postad (redigerade)
Skådespelerskan är Kirsten Dunst och hon har spelat Hedril i TNG "Dark Page" :)

Där var du snabb :D

Tyvärr står ju namnet i taggarna eller lyckades du känna igen henne?

Svaret på din fråga är väl I Mudd.

Om det är så kommer här en ny fråga:

Leonard Nimoy har spelat Spock i två Star Trek-serier. Men han har spelat en annan roll i två serier med. Vilken serie är det?

Redigerad av Aike
Postad

Om folk har missat min fråga så kommer den här igen:

Leonard Nimoy har spelat Spock i två Star Trek-serier. Men han har spelat en annan roll i två serier med. Vilken serie är det?

Postad (redigerade)

Riktigt svår fråga Aike! Jag "fuskade" nästan lite och gick in för att lära mig lite mer om Leonard Nimoy och hoppas nu att jag kan ge dig det svaret söker :D

Svaret jag ger dig är nog inte riktigt vad du tänkt dig eftersom det blir lite fler serier.

Leonard Nimoy har varit en av skådespelarna i serien "David" från 1997 och har haft återkommande gästspel i "På farligt uppdrag" och "Futurama".

Hoppas du är nöjd med detta svar :)

Eftersom jag läst på en del om Nimoy tänkte jag att jag skulle ställa en "Nimoy fråga" till...

Från vilken religion kom Leonard Nimoys föräldrar?

Redigerad av Mr Trek
Postad
Riktigt svår fråga Aike! Jag "fuskade" nästan lite och gick in för att lära mig lite mer om Leonard Nimoy och hoppas nu att jag kan ge dig det svaret söker :D

Svaret jag ger dig är nog inte riktigt vad du tänkt dig eftersom det blir lite fler serier.

Leonard Nimoy har varit en av skådespelarna i serien "David" från 1997 och har haft återkommande gästspel i "På farligt uppdrag" och "Futurama".

Hoppas du är nöjd med detta svar :)

Jag inser att det var en kuggfråga, eftersom han inte spelade samma roll i serien jag tänkte på bägge gångerna. Nimoy var med i The Outer Limits-avsnittet "I Robot" på 60-talet. Sedan spelade han en annan roll i en nyinspelning av avsnittet i den nya Outer Limits-serien från 90-talet.

Spelade han samma roll i dessa serierna?

Jag tror inte han har gjort det. Möjligen i Furturama om den har gjorts i två versioner

Eftersom jag läst på en del om Nimoy tänkte jag att jag skulle ställa en "Nimoy fråga" till...

Från vilken religion kom Leonard Nimoys föräldrar?

De är judar.

Vilken religion tillhör William Shatner?

Postad
Tom_Hell:

Glöm inte att ställa en ny fråga när du har svarat så att vi kan fortsätta!

Aha, förstod inte att det var en ny officiell fråga, trodde mest att Aike undrade i samband med Spock-frågan. :rodna:

Okej, Här är nästa:

I TOS-avsnittet Journey to Babel fanns det väldigt många ambassadörer ombord på Enterprise. Hur många var de? <_<

Postad

Argh, jag borde kunna men jag kommer inte på det. Och jag vill inte "fuska" och kolla på caretaker för att se:/ Hm...

Det måste väl vara i inledningsscenen när man ser chakotay och hans maquisskepp som slåss mot en Galor (tror jag det är, eller en keldon). Men jag kommer inte ihåg vad det är...

Postad
"Future's end" del 1

Ny fråga:

I vilken säson av TOS får vi först se Chekov, och vad hetter han i förnamn?

Säsong 2 och han heter Pavel.

Ny fråga: Hur länge varar kunskap från inlärningsenheten i avsnittet Spock's Brain (TOS)?

• Skapa nytt...