Mr Trek Postad 8 April, 2009 Författare Rapport Postad 8 April, 2009 Enligt wikipedia kommer han därifrån, har du någon ny fråga?
Expendable Ensign Postad 8 April, 2009 Rapport Postad 8 April, 2009 I slaget mot borgkuben i början av filmen First Contact deltar ett skepp som inte har med Star Trek att göra. Vad heter skeppet och från vilken film eller serie kommer det ifrån?
Pjotr'k Postad 8 April, 2009 Rapport Postad 8 April, 2009 Det var Millennium Falcon från Star Wars. Den här frågan gäller kanon (alltså Star Treks rättesnöre): Då vill jag att ni tänker på den kille som spelade Vorik. Varför är några böcker av hans mamma ansedda som kanon?
Aike Postad 8 April, 2009 Rapport Postad 8 April, 2009 Det var Millennium Falcon från Star Wars. Den här frågan gäller kanon (alltså Star Treks rättesnöre): Då vill jag att ni tänker på den kille som spelade Vorik. Varför är några böcker av hans mamma ansedda som kanon? Går det att se Millennium Falcon i slaget och i så fall var? Vorik spelas av Jeri Taylors son. Hennes böcker om Voyagerbesättningens bakgrund användes av manusförfattarna som referensmaterial. Varför går McCoy med i Stjärnflottan (svaret har inte varit kanon tidigare, men blir det i och med den nya filmen)?
Supreme Commander JAF Postad 8 April, 2009 Rapport Postad 8 April, 2009 Hade ingen aning om att milienium falcon var med i first contact. Om du kan länka det klippet eller en bild på henne vore det mycket tacksamt! J.
Pjotr'k Postad 8 April, 2009 Rapport Postad 8 April, 2009 Jag hittade en artikel som berör Millennium Falcon på Memory Alpha.
Mr Trek Postad 18 April, 2009 Författare Rapport Postad 18 April, 2009 Varför går McCoy med i Stjärnflottan (svaret har inte varit kanon tidigare, men blir det i och med den nya filmen)? Är det någon som kan svaret?
Mr Trek Postad 22 April, 2009 Författare Rapport Postad 22 April, 2009 Kan du ställa en ny fråga Aike ;)
Aike Postad 23 April, 2009 Rapport Postad 23 April, 2009 Kan du ställa en ny fråga Aike ;) Eller får vi vänta tills att filmen har haft premiär :lol: Men vi kan ta den då. Ok: Vem är Syboks (Spocks halvbror) mamma i Star Trek V?
RoLaren Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Det var Millennium Falcon från Star Wars. Den här frågan gäller kanon (alltså Star Treks rättesnöre): Då vill jag att ni tänker på den kille som spelade Vorik. Varför är några böcker av hans mamma ansedda som kanon? Går det att se Millennium Falcon i slaget och i så fall var? Vorik spelas av Jeri Taylors son. Hennes böcker om Voyagerbesättningens bakgrund användes av manusförfattarna som referensmaterial. Varför går McCoy med i Stjärnflottan (svaret har inte varit kanon tidigare, men blir det i och med den nya filmen)? Han har ingenstans annars att ta vägen då hans fd fru skinnat honom på allt i skillsmässan.
Mr Trek Postad 13 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 13 Maj, 2009 2005 Hur många klingonska skepp förstördes i Naradas attack som vi hörde om i nya filmen?
Pjotr'k Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 47 Hur kommer det sig att Narada, ett enkelt romulanskt gruvskepp, var så stort som det var i filmen?
Supreme Commander JAF Postad 13 Maj, 2009 Rapport Postad 13 Maj, 2009 För att de inte ville vara sämre en remulanerna (Nemesis)? <_< Skämt och sido så fick väl rymdskeppet en rejäl overhauling av romulanska militären innan det gav sig iväg? Okej, i nya filmen hur gammal är Kirk när hans pappa dör? J.
Commander Michels Postad 14 Maj, 2009 Rapport Postad 14 Maj, 2009 Endast någon minut - han föds ungefär samtidigt som fadern dör. Ny fråga: I vilket avsnitt av TNG dyker Scotty upp?
Fänrik Johansson Postad 14 Maj, 2009 Rapport Postad 14 Maj, 2009 I Relics, det fjärde avsnittet i säsong 6. Av vem fick Kirk mellan namnet Tiberius i från?
Pjotr'k Postad 14 Maj, 2009 Rapport Postad 14 Maj, 2009 I Relics, det fjärde avsnittet i säsong 6. Av vem fick Kirk mellannamnet Tiberius i från? Det var från hans farfar. Var såg man tribbeln i den nya filmen? (ingen särskild spoiler, hoppas jag...) För att de inte ville vara sämre en remulanerna (Nemesis)? <_< Skämt och sido så fick väl rymdskeppet en rejäl overhauling av romulanska militären innan det gav sig iväg? Det stämmer, men det intressanta i sammanhanget var att de använde borgteknologi - läs Countdown, Johan, så får du veta en mängd sådana detaljer.
Mr Trek Postad 18 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 18 Maj, 2009 Tribblen såg man på isplaneten i "Scottys verkstad". Hur många Norexan-skepp hjälpte ENterprise-E i Nemesis.
RoLaren Postad 20 Maj, 2009 Rapport Postad 20 Maj, 2009 2 st Cardassian Voles pratas det mycket om i många avsnitt av DS9, men man får bara se dem en gång. I vilket avsnitt var det?
Commander Michels Postad 20 Maj, 2009 Rapport Postad 20 Maj, 2009 I avsnittet "Playing God" (Ett av mina favoritavsnitt ) Nästa Fråga: Vilka två historiska figurer är med i avsnitten "Times Arrow" del 1 & 2 i TNG?
Mr Trek Postad 20 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 20 Maj, 2009 (redigerade) Mark Twain och Samuels Clemens har jag för mig att det var, förlåt om jag blandar ihop saker men jag ställer en ny fråga ändå Hur dödade Son'a:n Ruafo admiral Dougherty i Insurrection? Redigerad 20 Maj, 2009 av Mr Trek
RoLaren Postad 20 Maj, 2009 Rapport Postad 20 Maj, 2009 (redigerade) Mark Twain och Samuel Clemens är samma person. Jack London ska det vara. Admiralen blev föryngrad till döds i en föryngringsmaskin som slätade ut skinnet osv redigering: glömde visst att fråga något. Hur lyder första Rule of Acquisition? Redigerad 20 Maj, 2009 av RoLaren
Expendable Ensign Postad 20 Maj, 2009 Rapport Postad 20 Maj, 2009 Once you have their money, you never give it back. Vilket stjärndatum utspelar sig första avsnittet av Voyager (inte tjuvkika i databasen nu ;) )
crazy_voyager Postad 24 Maj, 2009 Rapport Postad 24 Maj, 2009 Argh! Jag kan inte i huvudet, får man tjuvkika på avsnittet (a) Är det någon annan som kan?
Rekommenderade inlägg