Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Det var Millennium Falcon från Star Wars.

Den här frågan gäller kanon (alltså Star Treks rättesnöre): Då vill jag att ni tänker på den kille som spelade Vorik. Varför är några böcker av hans mamma ansedda som kanon?

Postad

Den här frågan gäller kanon (alltså Star Treks rättesnöre): Då vill jag att ni tänker på den kille som spelade Vorik. Varför är några böcker av hans mamma ansedda som kanon?

Går det att se Millennium Falcon i slaget och i så fall var?

Vorik spelas av Jeri Taylors son. Hennes böcker om Voyagerbesättningens bakgrund användes av manusförfattarna som referensmaterial.

Varför går McCoy med i Stjärnflottan (svaret har inte varit kanon tidigare, men blir det i och med den nya filmen)?

• 2 veckor senare...
Postad
Varför går McCoy med i Stjärnflottan (svaret har inte varit kanon tidigare, men blir det i och med den nya filmen)?

Är det någon som kan svaret?

Postad
Kan du ställa en ny fråga Aike ;)

Eller får vi vänta tills att filmen har haft premiär :lol:

Men vi kan ta den då. Ok:

Vem är Syboks (Spocks halvbror) mamma i Star Trek V?

• 3 veckor senare...
Postad

Går det att se Millennium Falcon i slaget och i så fall var?

Vorik spelas av Jeri Taylors son. Hennes böcker om Voyagerbesättningens bakgrund användes av manusförfattarna som referensmaterial.

Han har ingenstans annars att ta vägen då hans fd fru skinnat honom på allt i skillsmässan.

Postad
I Relics, det fjärde avsnittet i säsong 6.

Av vem fick Kirk mellannamnet Tiberius i från?

Det var från hans farfar.

Var såg man tribbeln i den nya filmen? (ingen särskild spoiler, hoppas jag...)

För att de inte ville vara sämre en remulanerna (Nemesis)? <_< Skämt och sido så fick väl rymdskeppet en rejäl overhauling av romulanska militären innan det gav sig iväg?

Det stämmer, men det intressanta i sammanhanget var att de använde borgteknologi - läs Countdown, Johan, så får du veta en mängd sådana detaljer. :)

Postad (redigerade)

Mark Twain och Samuels Clemens har jag för mig att det var, förlåt om jag blandar ihop saker men jag ställer en ny fråga ändå :)

Hur dödade Son'a:n Ruafo admiral Dougherty i Insurrection?

Redigerad av Mr Trek
Postad (redigerade)

Mark Twain och Samuel Clemens är samma person. Jack London ska det vara.

Admiralen blev föryngrad till döds i en föryngringsmaskin som slätade ut skinnet osv

redigering: glömde visst att fråga något.

Hur lyder första Rule of Acquisition?

Redigerad av RoLaren

• Skapa nytt...